Citat:
Ursprungligen postat av
Nackaborn
Arlanda är inget ställe att endast köra på om man vill ligga på 450kr + i genomsnitt i timmen när man kör taxi.
Själv har jag inte ens orkat bry mig om att kvittera ut en ny transponder efter det jag lämnade Taxi Kurir i dec 2022 & bytte till Bolt.
Lämna på Arlanda åk därifrån så fort som möjligt samt plocka upp en kund i Märsta, Upplands Väsby, Rotebro eller Sollentuna som ska ner till Stockholm = bättre kr / tim än att sitta & vänta i 1-2 timmar på Remoten som taxibilarna gör 22-23 timmar om dagen.
Kanske vardagar runt kl 07.30-->09.00 är enda tiden på dygnet som det är värt att stanna kvar på Arlanda för att taxibilarna på Remoten är färre än kunderna som landar.
https://taxi.swedavia.se/GSIDispatchdisplay/driver/3
Bara att titta på denna sida så ser man hur länge taxibilarna måste vänta på remoten innan de får köra fram till terminal 5 & vänta ca 30 min till där på att få en kund in i bilen.
Nu är klockan 15:31
Första bilen i:
Övriga kön = 13.44
Andra bilen i:
Små BC kön = 14.06
De kör Arlanda för 695-->750kr idag dela det på 2-4 timmar per väntetid, kund i bil & tomma upp till Arlanda så ser alla att Arlanda är helt värdelöst ställe att köra in bra pengar på.
Ändå ska folk dit 😂.
Igår var det kaos vid Friends Arena efter melodifestivalen. Men man kan nog säga att det ör kaos om det är ishockey på hovet eller match på tele2.
Men då alla bolag o alla bilar ska dit samtidigt tror jag gemene förare ej återvänder dit igen.
Alltså ex match Hammarby-AIK på Tele2.
Majoriteten av supportrar åker tunnelbanan.
Men jag vet inte X-antal taxibilar i snitt som anländer vid ett evenemang.
Men jag tror inte att ex En TSAB förare som hämtat en kund på Tele2 återvänder in i kö kaoset igen efter att den lämnat en kund.
Likaså som du säger varför skall man chilla på Arlanda 3h bättre åka dit o ut därifr