2023-06-01, 13:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Ändå roligt att det är det som de flesta minns honom för numera.
Kommer även ihåg att han lovade att "gå hem från Göteborg om Djurgården förlorade med 5-0". Tur för honom att Blåvitt gjorde det där 6-0 målet.... 🤣 Vill minnas att Sigurdsson gjorde ett rätt fett mål från egen planhalva? Brukar inte alltid bli så imponerad av dom och har gjort ett par själv men har för mig att det var rätt häftigt?
Citera
2023-06-01, 13:47
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Kommer även ihåg att han lovade att "gå hem från Göteborg om Djurgården förlorade med 5-0". Tur för honom att Blåvitt gjorde det där 6-0 målet.... 🤣 Vill minnas att Sigurdsson gjorde ett rätt fett mål från egen planhalva? Brukar inte alltid bli så imponerad av dom och har gjort ett par själv men har för mig att det var rätt häftigt?

Ja Ragges mål är riktigt fint. Mest för att det är så oväntat
Citera
2023-06-01, 13:49
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ändå roligt att det är det som de flesta minns honom för numera.

Är väl en av de mer kontroversiella avstängningarna (alltså de två extra matcherna)? Höll med honom fullt ut när det hände men ser idag i efterhand att det såklart finns mycket som går att ifrågasätta kring uppträdande och vad som sades

Citat:
Men efter matchen försvarade sig Rajalakso - och fortsatte att lägga all skuld på domaren.

- Det finns väl någon domarbas som kan titta på det här i efterhand, domaren borde inte få döma mer i allsvenskan i år, säger Rajalakso.

Sitt eget uppträdande efteråt ville han inte helle be om ursäkt för.

- Det är inte mitt fel att någon går efter mig, de ska filma mig ute på plan. Domaren var ett skämt.

De tre matcherna kan ändå jämföras med vad som nu skall utdömas.
Citera
2023-06-01, 14:05
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Är väl en av de mer kontroversiella avstängningarna (alltså de två extra matcherna)? Höll med honom fullt ut när det hände men ser idag i efterhand att det såklart finns mycket som går att ifrågasätta kring uppträdande och vad som sades

De tre matcherna kan ändå jämföras med vad som nu skall utdömas.

Haha vilken snubbe ändå. Men som sagt, han blev ju ihågkommen iaf! Bättre spelare har blivit glömda!
Citera
2023-06-01, 14:18
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Till att börja med, rätt spelare på rätt plats.

Asoro, Bergström eller Edvardsen lägst upp. Det är dom vi har att välja på i dagsläget. Bakom en av dessa, Edvardsen/Fallenius, Berg/Bergvall eller Asoro/Haris.

4-2-3-1

Vi har hur många uppställningar som helst att välja mellan som man skulle bli glad av att se före match. Problemet att vi väljer den i särklass sämsta av alla med Berg som nia i en hyfsat rak 4-3-3.

Mina två ören.
exakt
Citera
2023-06-01, 14:42
Medlem
Citat:
Till att börja med, rätt spelare på rätt plats.

Asoro, Bergström eller Edvardsen lägst upp. Det är dom vi har att välja på i dagsläget. Bakom en av dessa, Edvardsen/Fallenius, Berg/Bergvall eller Asoro/Haris.

4-2-3-1

Vi har hur många uppställningar som helst att välja mellan som man skulle bli glad av att se före match. Problemet att vi väljer den i särklass sämsta av alla med Berg som nia i en hyfsat rak 4-3-3.

Mina två ören.

Tycker vi ska fortsätta med Berg som nia. Vi har gjort våra absolut bästa matcher med honom där. Det är bara målen som saknas, saknas lite självförtroende där. I övrigt är han klass, speciellt utan boll.
Citera
2023-06-01, 15:00
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
Tycker vi ska fortsätta med Berg som nia. Vi har gjort våra absolut bästa matcher med honom där. Det är bara målen som saknas, saknas lite självförtroende där. I övrigt är han klass, speciellt utan boll.

Vi tycker uppenbart olika.

Berg kommer i min mening aldrig göra mer än högst ett par enstaka mål som nia. Han är varken target, djupledslöpare, snabb eller bra på huvudet. Han har heller inget vidare skott och är tunn i kroppen. Bollen kommer spelas runt, runt, runt utan avslut.

Däremot tror jag att han med sitt spelsinne är en fenomenal tia.

I derbyt syntes det väl ganska tydligt när vi tog in Asoro och Berg droppade ner? Redan efter någon minut var han (Berg) involverad i spelet och kom dessutom till ett kalasläge i straffområdet (som han dessvärre bommade totalt). När han är "nia" är han mest utanför straffområdet och letar boll.

Som tia finns dessutom Asoro (eller motsvarande) i straffområdet om Berg får bollen i eller runt straffområdet.
Citera
2023-06-01, 15:03
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
I sommar går vi in i ett nytt transferfönster och även här är det viktigt att inte bli för impulsiv som klubb. Det kan såklart bli några spelarövergångar både in i och ut ur klubben och den sportsliga ledningen gör kontinuerligt analyser av vad som eventuellt saknas i befintlig trupp. Men med det sagt kommer vi precis från två transferfönster med ganska hög spelaromsättning för herrlaget och nu handlar det mycket om att bygga på kontinuitet och förtroende. Vi har en otrolig potential i befintlig trupp och vi ska inte sluta tro på den för att vi stött på några initiala motgångar.

https://www.hammarbyfotboll.se/aktuellt/nyheter/ordforande-har-ordet-tillsammans-ska-vi-verka-for-att-vanda-pa-utvecklingen/

Bajens ordförande Mattias Fri deklarerar att JJ har slösat bort för mycket pengar på skit (nästan varje spelare som köpts i nämnda fönster har misslyckats) så det kommer inte att spenderas stora summor under sommaren. Fri klargör också att bajarna inte ska gnälla då ju reservlaget ligger bra till i Division 1.

Hur fan kunde ni utse denna pajas till ordförande?
Citera
2023-06-01, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
https://www.hammarbyfotboll.se/aktuellt/nyheter/ordforande-har-ordet-tillsammans-ska-vi-verka-for-att-vanda-pa-utvecklingen/

Bajens ordförande Mattias Fri deklarerar att JJ har slösat bort för mycket pengar på skit (nästan varje spelare som köpts i nämnda fönster har misslyckats) så det kommer inte att spenderas stora summor under sommaren. Fri klargör också att bajarna inte ska gnälla då ju reservlaget ligger bra till i Division 1.

Hur fan kunde ni utse denna pajas till ordförande?

Han säger väl förvisso inte att JJ har slösat bort massa pengar (även fast han har gjort det) utan att spelaromsättningen har varit hög. Det är inte samma sak.
Citera
2023-06-01, 16:27
Medlem
TheJackets avatar
20 miljoner sign-on för Ponne alltså
Citera
2023-06-01, 16:40
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
(FB) En ny jävla säsong... - Allsvenskan 2023

Att du inte kommer hålla med betyder ingenting.
Nej, jag hade inte haft en annan åsikt om det var ni som var inblandade i en liknande händelse. Man ska aldrig bilda sig en uppfattning på ett kort klipp från fel vinkel där i stort sett hela händelseförloppet är dolt. Är det slag som delas ut ska dom stängas av.
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
https://twitter.com/_Linkinho_/status/1528748669914304512?t=s1I6LYX4pD3ELTxAjGTmTQ&s=19

Du är fan ett riktigt jävla geni du
Citat:
20 miljoner sign-on för Ponne alltså
Låter billigt om kroppen håller 3-4 år till.
Citera
2023-06-01, 16:42
Medlem
eternussermos avatar
https://www.facebook.com/100064619686626/posts/627283636102287/?sfnsn=mo

Glada miner på dagens träning 🤝
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem