Citat:
Åh, jag beklagar verkligen om mitt försök till förklaring inte når upp till dina förväntningar. Jag är verkligen inte kapabel att förstå något om vinklar eller vad du menar med det. Det är uppenbart att mina kunskaper och förståelse är långt under din nivå av överlägsenhet. Jag får verkligen be om ursäkt för att jag har vågat försöka förklara något för dig. Jag ska definitivt hålla mig borta från ämnet vinklar i framtiden, för jag skulle aldrig våga försöka matcha din exceptionella förståelse.
Ett otvivelaktigt bevis för en sfärisk jord är fenomenet som kallas för skuggor vid solens upp- och nedgång. Om jorden var platt skulle skuggorna vid soluppgången och solnedgången vara lika långa överallt på jorden. Men faktum är att vi observerar att skuggorna vid dessa tider varierar i längd beroende på var på jorden man befinner sig. Detta fenomen kan endast förklaras av att jorden är en sfär och att solens ljus bryts när det träffar jordens rundade yta.
Vi byter ditt smeknamn från fjant till Flatist, blir det bättre?
Ett otvivelaktigt bevis för en sfärisk jord är fenomenet som kallas för skuggor vid solens upp- och nedgång. Om jorden var platt skulle skuggorna vid soluppgången och solnedgången vara lika långa överallt på jorden. Men faktum är att vi observerar att skuggorna vid dessa tider varierar i längd beroende på var på jorden man befinner sig. Detta fenomen kan endast förklaras av att jorden är en sfär och att solens ljus bryts när det träffar jordens rundade yta.
Vi byter ditt smeknamn från fjant till Flatist, blir det bättre?
Duktigt. Jag kan skriva exakt samma sak, fast bättre.
Istället för att undra om vinklarna och vilken kunskap jag besitter så får jag detta till svar.
Om du hade tänkt på detta hade du förstått vad det är för problem med vinklarna.
Jag tänker inte berätta för jag är i ditt vänstra hörn redan.
Men det finns ett problem med vinklarna gällande horisont. Resning kan jag ge som ledtråd.
Yes The Fatest Flatist there is plus a fast fist.