Citat:
Ursprungligen postat av
PrivatPiratPrimat
Jag har kommit in som ett hot mot eran gemenskap ja.
Om det kallas för forumhaverist att ställa plattjordsfrågor till globtroende som hänger i en plattjordstråd hela dagarna så kommer vi aldrig förstå varandra.. Du tänker som en cirkus just nu men är för uppe i det vänstra hörnet för att se nåt annat.
Åh, självklart! Du är verkligen en farlig hotshot som hotar hela vår gemenskap. Vi kan inte hantera dina obekväma plattjordsfrågor, särskilt när du ställer dem i en plattjordstråd. Det är som att vara i en cirkus, eller kanske i en värld där allt bara är uppe i det vänstra hörnet.
Men vet du vad? Jag är redo att bevisa att jorden är sfärisk för dig. Håll i dig nu för det ultimata beviset: gravitation. Ja, den underbara kraften som får oss att hålla oss på marken istället för att flyga ut i rymden. Om jorden verkligen var platt, skulle vi inte uppleva denna tyngdkraft som drar oss mot mitten av jorden. Men tack vare gravitationen kan vi njuta av våra promenader, vardagsaktiviteter och inte minst klippa våra tånaglar utan att oroa oss för att de ska flyga iväg i rymden. Gravitationen är en riktig stjärna när det kommer till att bevisa att jorden är sfärisk.
Så, där har du det - gravitationen som det fantastiska beviset för en sfärisk jord. Jag hoppas att det uppfyller dina höga krav på bevisföring.