2023-05-31, 11:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Jag kom ihåg rätt! Det var någon från Hammarby! Charlie Davies
Ja och det var 5 matcher för en armbåge som Rosenberg gjorde ett par gånger varje match.
Citera
2023-05-31, 11:45
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Som sagt, ser inte ett skit i filmerna. Billy's rörelser kan mycket väl vara som så att han sträcker efter Sabovic i ett försök att rycka honom tillbaka bort från Otieno. Jag ser definitivt inga slag landa. Otieno ser jag inte heller något slag som landar eftersom han är skymd men jag ser ju hur Sabovic's huvud rör sig så det där kan mycket väl vara ett slag. Hur som helst är jag hyfsat säker på att det finns bättre kamera vinklar på detta som kommer granskas. Vi får väl helt enkelt se vad dom säger på disciplinnämnden. Är det slag ska dom stängas av, inget snack om den saken.
Avd: skygglappar.

Jag tror (?) dock Hussein slipper undan då vi aldrig anmäler saker.
Citera
2023-05-31, 11:46
Medlem
Citat:
Som sagt, ser inte ett skit i filmerna. Billy's rörelser kan mycket väl vara som så att han sträcker efter Sabovic i ett försök att rycka honom tillbaka bort från Otieno. Jag ser definitivt inga slag landa. Otieno ser jag inte heller något slag som landar eftersom han är skymd men jag ser ju hur Sabovic's huvud rör sig så det där kan mycket väl vara ett slag. Hur som helst är jag hyfsat säker på att det finns bättre kamera vinklar på detta som kommer granskas. Vi får väl helt enkelt se vad dom säger på disciplinnämnden. Är det slag ska dom stängas av, inget snack om den saken.

Skulle precis skriva ungefär samma sak. Jag ser heller inget slag på de länkade klippen, utan ser en armrörelse som kanske kan vara ett slag. Men får inte ihop logiken i att han först skulle ha utdelad slag och en millisekund efteråt hålla i axlarna och försöka få bort motståndaren från bråket. Finns liksom inget aggressivt i hans beteende direkt efter "slaget" och därför tycker jag man får anta att han faktiskt bara sträcker sig runt och rycker. Och är en av få som faktiskt försöker stoppa bråket.
Citera
2023-05-31, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kruken
Nu var det förvisso motsvarande Superettan, men jag tror Degerforslegendarerna Tomas Hulån Olsson och Ola Svensson fick åtta matcher var (vilket motsvarade resten av säsongen) för att ha fällt domarn när denne (givetvis felaktigt) blåste straff respektive skjutit bollen på domarn i en match mot Västerås 1998.
Hade två Djurgårdare gjort det här hade jag applåderat dem båda två. Speciellt skjutit en boll på domarna, något måtta får det vara med feldömandet!

Efterblivet att riskera längre avstängning för att man slagit något i huvudet när en match redan är körd. Att dessutom göra det bakifrån är riktigt patetiskt, bara det förtjänar tre matcher.
Citera
2023-05-31, 11:49
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
Gråtit i kudden sen söndags?

Noll insyn i vad som hänt i Malmö som vanligt från dig. Tänk hur skämmigt det måste vara att uttala sig som expert om min klubb vare sig det gäller våldtäkter, kommundoping eller politik utan att ha ett enda rätt.
Att Albornoz spelade i Malmö när han blev dömd för sexuellt utnyttjande av barn är fakta. Att Sarfo spelade i Malmö när han blev dömd för våldtänkt mot barn är fakta. Att Malmö stad gett er räntefria lån och förmånlig markhyra är fakta. Jag behöver inte hitta på saker som tar 5 sekunder att läsa sig till och där det inte finns någon som helst gråzon att beakta. Att du vägrar acceptera verkligheten innebär inte att jag har fel.
Citat:
Ni kanske har städat ut nassepacket och det ska ni ha eloge för, men förvänta dig inte en klapp på axeln och en piggelin som tröstpris när allt annat drägg får härja fritt i derbyn.

Jag har aldrig påstått att ni är nazister anno 2023 utan påpekar endast er historik så sluta ligg i fosterställning och torka tårarna.
Ingen har förväntat sig en eloge för det. Däremot är det att förvränga sanningen, som visserligen är din modus operandi, att sitta och hävda att vi har en massa facister i våra supportergrupperingar. Vill du för övrigt gå tillbaka i tiden kan jag hitta nationella på i stort sett alla läktare i Sverige, inklusive era.
Citera
2023-05-31, 12:03
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Avd: skygglappar.

Jag tror (?) dock Hussein slipper undan då vi aldrig anmäler saker.
Jag kan lova dig att jag som varit hyperkritisk mot vår trupp och deras inställning hela säsongen inte sitter med några skygglappar. Är det slag ska dom stängas av. Du ser, till skillnad från många här inne så har jag inte en måttstock för AIK och en annan för alla andra.
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Skulle precis skriva ungefär samma sak. Jag ser heller inget slag på de länkade klippen, utan ser en armrörelse som kanske kan vara ett slag. Men får inte ihop logiken i att han först skulle ha utdelad slag och en millisekund efteråt hålla i axlarna och försöka få bort motståndaren från bråket. Finns liksom inget aggressivt i hans beteende direkt efter "slaget" och därför tycker jag man får anta att han faktiskt bara sträcker sig runt och rycker. Och är en av få som faktiskt försöker stoppa bråket.
Detta är typ min uppfattning också. Jag hoppas verkligen att disciplinnämnden har bättre bilder än så.
Citera
2023-05-31, 12:12
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Ja och det var 5 matcher för en armbåge som Rosenberg gjorde ett par gånger varje match.

Minns inte händelsen alls. Bara att någon i Hammarby blev avstängd 5 matcher
Citera
2023-05-31, 12:30
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Jag kan lova dig att jag som varit hyperkritisk mot vår trupp och deras inställning hela säsongen inte sitter med några skygglappar. Är det slag ska dom stängas av. Du ser, till skillnad från många här inne så har jag inte en måttstock för AIK och en annan för alla andra.
Nja, om du tittar i spegeln så kommer du kanske att se att det inte riktigt stämmer.
Citera
2023-05-31, 12:30
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Nja, om du tittar i spegeln så kommer du kanske att se att det inte riktigt stämmer.
Kan du ta fram ett konkret exempel på det där?
Citera
2023-05-31, 12:38
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Att Albornoz spelade i Malmö när han blev dömd för sexuellt utnyttjande av barn är fakta. Att Sarfo spelade i Malmö när han blev dömd för våldtänkt mot barn är fakta.

Sarfo blev värvad av MFF för en rekordsumma eftersom Sirius medvetet mörkade sanningen om hans sexualbrott för att kunna sälja dyrt till första bästa köpare, inte bara för att det fanns en stor talang i Sarfo utan pga agentnätverket som också var mytomaner skulle få sin payday.

Bara för att du teoretiskt sett har rätt om Miiko är din poäng fortfarande irrelevant eftersom det är svammel som inte stöder dina viktigaste argument. Två fel är ej lika med ett rätt.

Citat:
Att Malmö stad gett er räntefria lån och förmånlig markhyra är fakta.

Vilket du ständigt förvränger som stöld från Stockholms skattebetalare och kommundoping. Ännu ett bevis på att du är en råtta med hyckleri som paradgren.

Citat:
Jag behöver inte hitta på saker som tar 5 sekunder att läsa sig till och där det inte finns någon som helst gråzon att beakta. Att du vägrar acceptera verkligheten innebär inte att jag har fel.

5 sekunder att googla?

Du har vid flertalet tillfällen surfat fram bevis om hur Kommunen stöttat vårt arenabygge och sedan lekt uppdrag granskning om att Malmö är sönderdopade med hela uppsatser på Flashback. Återigen hyckleri från solnatattaren Teu.

Citat:
Ingen har förväntat sig en eloge för det. Däremot är det att förvränga sanningen, som visserligen är din modus operandi, att sitta och hävda att vi har en massa facister i våra supportergrupperingar.

Ingen förväntar sig att du är läskunnig och har godkänt betyg i svenska när du inte ens kan skilja på FAKTA om att Johan Segui hade kriminella kopplingar till firman som i sin tur bestod av en hel drös med nazister och att jag skulle ha dragit nazistkortet ala AFA mot AIK år 2023. Det förövrigt typiskt AFA att lägga ord i någon annans mun när man blir ägd.

Citat:
Vill du för övrigt gå tillbaka i tiden kan jag hitta nationella på i stort sett alla läktare i Sverige, inklusive era.

Det handlar inte om att smutskasta varken AIK eller andra klubbar för deras politiska kopplingar. Snarare handlar det om att lägga upp fakta på bordet vilket du inte har lyckats med en enda gång i vår debatt.
Citera
2023-05-31, 13:01
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Ser allt ut som ett riktigt slag. Blir det inte minst 10 matcher där är det en skandal.

Inte mycket till konsekvenstänk där inte. Börja veva exakt 72 cm från linjedomaren ... som inte kan anklagas för att inte vara "bra placerad".
Citera
2023-05-31, 13:35
Medlem
mishimas avatar
Kommer ihåg när AC blev avstängd för det allvarliga brottet att ha kastat en stol.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in