2023-05-31, 10:02
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Ser allt ut som ett riktigt slag. Blir det inte minst 10 matcher där är det en skandal.
Lex Charlie Davies ger 5 matcher minus SvFF solnarabatt på 80%= en match
Citera
2023-05-31, 10:03
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Jag menade att om vi inte räknar avstängningar som kommit från riktiga brottsfall utanför plan så är det väl 4-5 matcher max? Carlos Strandberg fick 3 matchers avstängning efter stryptaget på Daniel Sundgren.
I Carlos fall finns det ju förmildrande omständigheter...
Citera
2023-05-31, 10:06
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
I Carlos fall finns det ju förmildrande omständigheter...

Carlos har burit på mycket ilska sedan hans knarkande satte stopp för en övergång till Tyskland för längesedan.
Citera
2023-05-31, 10:25
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Lex Charlie Davies ger 5 matcher minus SvFF solnarabatt på 80%= en match
Med tanke på hur tongången efter matchen sett ut där alla tycks tävla i att fördömma en hel förening och försöka hitta på helt befängda straff för vad som utifrån ett historiskt perspektiv är en ganska tam incident så tror jag knappast vi kan förvänta oss någon rabatt. Helt uppriktigt är jag orolig för vilka konsekvenser händelsen kommer få när nu AIK-hatet tillåts gå bortom all rim och reson. Ert bangers-kastande ledde till en fotnot i tidningarna, vårt stök mot monkey får tydligen justitieministern involverad.
Citera
2023-05-31, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Vad är den längsta avstängningen någon fått i Allsvenskan? 5 tror jag. Någon i Hammarby om jag minns rätt

Nu var det förvisso motsvarande Superettan, men jag tror Degerforslegendarerna Tomas Hulån Olsson och Ola Svensson fick åtta matcher var (vilket motsvarade resten av säsongen) för att ha fällt domarn när denne (givetvis felaktigt) blåste straff respektive skjutit bollen på domarn i en match mot Västerås 1998.
Citera
2023-05-31, 10:36
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Med tanke på hur tongången efter matchen sett ut där alla tycks tävla i att fördömma en hel förening och försöka hitta på helt befängda straff för vad som utifrån ett historiskt perspektiv är en ganska tam incident så tror jag knappast vi kan förvänta oss någon rabatt. Helt uppriktigt är jag orolig för vilka konsekvenser händelsen kommer få när nu AIK-hatet tillåts gå bortom all rim och reson. Ert bangers-kastande ledde till en fotnot i tidningarna, vårt stök mot monkey får tydligen justitieministern involverad.

Bajens bengalkastande var inte i närheten av ert.. Sen skiter jag egentligen i vad ni får för konsekvenser, men att stå och hetsa mot barnfamiljer och visa att man ska skära halsen av just barn är lite väl illa.. Tillomed från sorkar utan hjärna
Citera
2023-05-31, 10:49
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Carlos har burit på mycket ilska sedan hans knarkande satte stopp för en övergång till Tyskland för längesedan.
Högst mänskligt att provoceras av Sundgren och hans fula uppsyn.
Citera
2023-05-31, 10:51
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:

Nu nämnde Reinfeldt cupfinalen där fans till Mjällby och Häcken inte kunde hålla alla känslor i styr om vi ska vara ordentligt petiga nu.

Men att det huggs på AIK är väl inget konstigt i sig då din klubb är utan konkurrens den som tagit stafettpinnen i att bete sig som det värsta packet i fotboll både på och utanför plan. Fascister i Black Army och Firman som ju dessutom Segui hade rätt täta band med är en mindre smickrande start. Soptunnor det passar ju perfekt som boxningssäckar och sodomi ska helst ske med galgar.

Solnadräggen utger sig gärna för att vara public enemy number one av svff, staten och kapitalet men är det inte ni själva som satt priset på era egna huvud? Tips från coachen är att inte spotta i motvind.
Citera
2023-05-31, 11:21
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Bajens bengalkastande var inte i närheten av ert.. Sen skiter jag egentligen i vad ni får för konsekvenser, men att stå och hetsa mot barnfamiljer och visa att man ska skära halsen av just barn är lite väl illa.. Tillomed från sorkar utan hjärna
Tycker du kan ta av dig offerkoftan nu. Det räcker. Hets mot barnfamiljer sker i stort sett varje jävla derby. Fine, det bajen gjorde i senaste derbyt mot oss var inte lika illa men jag behöver inte gå särskilt långt tillbaka i tid för att peka på när dom sprang över till oss på Tele2. Inte heller är det särskilt många år sen ni mötte upp Union Berlin på innerplan och boxades inför en fullsatt arena. Faktum är att det som skedde nu inte ens kvalificerar sig in på en hypotetisk topp 30-lista över svenska läktarincidenter men ändå ska man gapa och grina som aldrig förr bara för att det är vi som är inblandade. Det är en enorm jävla dubbelstandard på display just nu.
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
Nu nämnde Reinfeldt cupfinalen där fans till Mjällby och Häcken inte kunde hålla alla känslor i styr om vi ska vara ordentligt petiga nu.

Men att det huggs på AIK är väl inget konstigt i sig då din klubb är utan konkurrens den som tagit stafettpinnen i att bete sig som det värsta packet i fotboll både på och utanför plan. Fascister i Black Army och Firman som ju dessutom Segui hade rätt täta band med är en mindre smickrande start. Soptunnor det passar ju perfekt som boxningssäckar och sodomi ska helst ske med galgar.

Solnadräggen utger sig gärna för att vara public enemy number one av svff, staten och kapitalet men är det inte ni själva som satt priset på era egna huvud? Tips från coachen är att inte spotta i motvind.
Vem tror du det var som rensade upp och såg till att vi fick en avpolitiserad läktare i AIK? Muppjävel? Bara för att vi inte tillåter regnbågsflaggor och kommunistsymboler som ni viftar med tro inte för en sekund att vi är nazister i AIK din pajas. Kan lova dig att det finns bra många fler nationella på DIF's, IFK's eller Helsingborg's läktarsektioner än vad du hittar på våra. Idiot.
Citera
2023-05-31, 11:29
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Väldigt daterad men kan inte tänka mig vi har sett någon radikal förändring om vi inte börjar räkna våldtäktsmännen i Malmö.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/WLmk9g/en-skallning-ett-slag-och-en-armbage

Ser inte ett skit där men whatever. Man får inte slåss på en fotbollsplan så om det visar sig att spelare motat slag så får vi väl svälja avstängningarna. Frågan är om Billy eller Otieno är någon större förlust från startelvan i dagsläget. Lär väl finnas junisar som håller högre nivå än dom två.
Trazke och TheJacket har redan sett och fördömt det som billigt och fegt.

1. https://twitter.com/analysmoo/status/1662845974740336644
Videoanalytiker på D+ laddar upp klipp som visar Otienos slag som gav rött kort. I denna syns även Bilal #8 sätta in 2 slag i bakhuvudet på Sabovic vilket uppmärksammas i svaren.

2. https://twitter.com/KULSPRUTA50/status/1662874728451719168
Här syns första slaget tydligare. #8, närmast läktaren, laddar slaget med armbågen i bakom kroppen och sätter in en explosiv rörelse i riktning mot Sabovic bakhuvud. Rotationen på överkroppen torde vara rätt tydlig också.

3. https://twitter.com/BSabovic/status/1663124709989285892
"Tjuvsmäll, 0 poäng 🥱" - kommenterar Sabo första klippet.
Citera
2023-05-31, 11:39
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:

Vem tror du det var som rensade upp och såg till att vi fick en avpolitiserad läktare i AIK? Muppjävel? Bara för att vi inte tillåter regnbågsflaggor och kommunistsymboler som ni viftar med tro inte för en sekund att vi är nazister i AIK din pajas. Kan lova dig att det finns bra många fler nationella på DIF's, IFK's eller Helsingborg's läktarsektioner än vad du hittar på våra. Idiot.

Gråtit i kudden sen söndags?

Noll insyn i vad som hänt i Malmö som vanligt från dig. Tänk hur skämmigt det måste vara att uttala sig som expert om min klubb vare sig det gäller våldtäkter, kommundoping eller politik utan att ha ett enda rätt.

Ni kanske har städat ut nassepacket och det ska ni ha eloge för, men förvänta dig inte en klapp på axeln och en piggelin som tröstpris när allt annat drägg får härja fritt i derbyn.

Jag har aldrig påstått att ni är nazister anno 2023 utan påpekar endast er historik så sluta ligg i fosterställning och torka tårarna.
Citera
2023-05-31, 11:40
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Trazke och TheJacket har redan sett och fördömt det som billigt och fegt.

1. https://twitter.com/analysmoo/status/1662845974740336644
Videoanalytiker på D+ laddar upp klipp som visar Otienos slag som gav rött kort. I denna syns även Bilal #8 sätta in 2 slag i bakhuvudet på Sabovic vilket uppmärksammas i svaren.

2. https://twitter.com/KULSPRUTA50/status/1662874728451719168
Här syns första slaget tydligare. #8, närmast läktaren, laddar slaget med armbågen i bakom kroppen och sätter in en explosiv rörelse i riktning mot Sabovic bakhuvud. Rotationen på överkroppen torde vara rätt tydlig också.

3. https://twitter.com/BSabovic/status/1663124709989285892
"Tjuvsmäll, 0 poäng 🥱" - kommenterar Sabo första klippet.
Som sagt, ser inte ett skit i filmerna. Billy's rörelser kan mycket väl vara som så att han sträcker efter Sabovic i ett försök att rycka honom tillbaka bort från Otieno. Jag ser definitivt inga slag landa. Otieno ser jag inte heller något slag som landar eftersom han är skymd men jag ser ju hur Sabovic's huvud rör sig så det där kan mycket väl vara ett slag. Hur som helst är jag hyfsat säker på att det finns bättre kamera vinklar på detta som kommer granskas. Vi får väl helt enkelt se vad dom säger på disciplinnämnden. Är det slag ska dom stängas av, inget snack om den saken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in