2023-05-31, 02:58
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
På vilket sätt ljuger jag? Jag redovisar vilka länder som stödde Ryssland vid omröstningen, matematiken är rätt. Du räknar länder som la ner sin röst som att de stöder Ryssland. Det är att glida på sanningen. Sen att du inte kan räkna själv säger en hel del.
Grundskola i Tjetjenien och Burjatien lämnar helt klart något att önska, något som märks när churka-vatniks shitpostar här på Flashback:
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Ryssland har inte ens en tanke på att invadera Ukraina och det finns inga som helst bevis för att dom skulle göra det. Allt är bara lögner. Som vanligt.
Citera
2023-05-31, 04:11
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Några skandaler idag i idrotssvärlden. Flera ukrainska tennisspelare vägrar nu att skaka hand med spelare från Ryssland och Belarus. Och nu precis såg jag att en ukrainsk tyngdlyftare vägrade skaka hand med en iranier. Kriget sprider sig nu allt mer. Såg en kommentar som skojade lite om att Röda Armén är välkomna att lämna Ukraina utan att skaka hand haha.

https://twitter.com/Flash_news_ua/status/1663664792140234754

Förstår inte ens varför jag lägger tid att bevara detta då du inte visar att du har den största hjärnverksamheten i denna tråd.

Varför ska man skaka hand med människor som inte tar avstånd från något som är fel?

Hade jag varit en tävlingsperson som i dessa fall hade jag aldrig sett det som skandal. Hade accepterar läget.

Ryssland har förstört allt de arbetat hårt för i hela sitt liv .

Fuck ruski!
Senast redigerad av CanisMinor 2023-05-31 kl. 04:35.
Citera
2023-05-31, 04:18
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Några skandaler idag i idrotssvärlden. Flera ukrainska tennisspelare vägrar nu att skaka hand med spelare från Ryssland och Belarus. Och nu precis såg jag att en ukrainsk tyngdlyftare vägrade skaka hand med en iranier. Kriget sprider sig nu allt mer. Såg en kommentar som skojade lite om att Röda Armén är välkomna att lämna Ukraina utan att skaka hand haha.

https://twitter.com/Flash_news_ua/status/1663664792140234754

Spridningen till Belarus kan man undra var den är på väg. Luka visar upp skador, först på ena handen sen på andra. Britterna varnar om statskupp, befäl byts ut mot Ryssar i armén.
Det lutar mot kupp från Putins sida, men vad gör han om även Belarus bjuder motstånd, två krig mot sista Europeiska grannländerna?
Citera
2023-05-31, 04:32
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lapphaj
Ryssarna behöver till skillnad från Ukraina inga donationer. Vad har det med saken ens att göra?
Som läget är nu, så behöver Ryssland 'donationer'. Men det får de inte! Putin får förlita sig på gråimport, smuggling och andra sätt för att få vad han behöver för att hålla liv i sin 'speciella militära operation'.
Senast redigerad av Drooid 2023-05-31 kl. 04:41.
Citera
2023-05-31, 05:35
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Ryssland erkände väl även de Ukraina? Inte för att de bryr sig men det gjorde de väl?

Vid Soviets upplösning menar du? Ja, det gjorde de. Gäller inte det dokumentet finns heller inte Ryssland.
Citera
2023-05-31, 05:50
Medlem
Idag är sista chansen för ukrainarna att inleda sin våroffensiv - annars måste de döpa om den till en sommaroffensiv. Kommer det att anfalla, eller kommer det att fortsätta att förhala? I så fall lär det bli många bistra miner i väst, då vi i god tro har vidareförmedlat Ukrainska lögner om deras avsikt och förmåga att anfalla.
Citera
2023-05-31, 06:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
På vilket sätt ljuger jag? Jag redovisar vilka länder som stödde Ryssland vid omröstningen, matematiken är rätt. Du räknar länder som la ner sin röst som att de stöder Ryssland. Det är att glida på sanningen. Sen att du inte kan räkna själv säger en hel del.
Jag gjorde ingen beräkningen, den stod du för och misslyckades, förmodligen medvetet. Men hursom, nu vet du att majoriteten av befolkningen stöttar Ryssland.
Citera
2023-05-31, 06:00
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Jag har redan sagt att jag har ändrat uppfattning, det du gör är att du tar äldre inlägg. Kolla istället på mina senaste inlägg i tråden.

Man får ändra uppfattning, det har folk redan gjort i tråden och det är tröttsamt att kolla på gamla inlägg.
Med risk att det här inlägget blir OT; Om du nu har ändrat uppfattning. Skriv ett inlägg och förklara varför du har ändrat uppfattning. Om du formulerar dig väl så kanske du slipper påhopp samt att se dina gamla inlägg.
Citera
2023-05-31, 06:12
Medlem
guldkorns avatar
”Afipsky raffinaderiet” utanför Krasnodar brinner, attackerat av drönare enligt den lokala guvernören. Producerar bensin och diesel.

https://t.me/shot_shot/52228

https://t.me/vchkogpu/38799
Citera
2023-05-31, 06:28
Avslutad
Haha, nu beordras rysk media att ljuga som vanligt, kreml har sin alldeles egna verklighet. Fy farao ett sånt skräpfolk de är, helt bananas.

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/kreml-till-medier-tona-ner-kritiska-kommentarer/ar-AA1bTz3g?ocid=msedgntp&cvid=9e4d089111984395aa7c4e 0cc12f9f30&ei=15

Citat:
Efter tisdagens drönarattack gick Kreml ut med direktiv till Rysslands statliga medier om hur de skulle rapportera om händelsen, uppger källor för oberoende Meduza.

Mediehusen instruerades att understryka ”luftvärnets framgångsrika arbete”, att räddningstjänsten reagerade ”omedelbart och fokuserat”, och att målet att ”provocera” och skapa en ”psykologisk effekt” misslyckades.

De uppmanade också medierna att bara i negativa ordalag omnämna mer kritiska kommentarer från tre högt uppsatta ryssar.

Bland dem fanns dumaledamoten Aleksandr Chinstein, som publicerade en lista med drönarnas nedslagsplatser och kallade det ”Rysslands nya verklighet”.
Citera
2023-05-31, 06:32
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drooid
Som läget är nu, så behöver Ryssland 'donationer'. Men det får de inte! Putin får förlita sig på gråimport, smuggling och andra sätt för att få vad han behöver för att hålla liv i sin 'speciella militära operation'.

Det går att komma långt med en dubbelbottnad ekonomi. Nordkorea har kunnat bygga avancerade vapen och reservat för eliten. Man hyr t.ex. ut sina yrkesarbetare med familjen som gisslan. Knarkfabriker, falskmynteri och vapenexport administrerat av avdelningen som kallats "Room 39".

Regimen blir rik och folket mycket fattigt. Detta är den väg Ryssland kan gå.
Citera
2023-05-31, 06:36
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Selmer
Idag är sista chansen för ukrainarna att inleda sin våroffensiv - annars måste de döpa om den till en sommaroffensiv. Kommer det att anfalla, eller kommer det att fortsätta att förhala? I så fall lär det bli många bistra miner i väst, då vi i god tro har vidareförmedlat Ukrainska lögner om deras avsikt och förmåga att anfalla.

Vet inte vem som hittat på namnet men nu kallas den allmänt " motoffensiv".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in