2023-05-30, 23:04
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lapphaj
Ljug inte. Är det någon som får läsa på lite om matte så är det du.

https://www.republicworld.com/amp/world-news/russia-ukraine-crisis/russia-claims-us-has-lost-support-of-majority-of-worlds-population-over-ukraine-issue-articleshow.ht ml

"At least forty countries refused to oppose Russia, including India, Iran, China, South Africa, Iraq, Pakistan, Algeria, Vietnam, and others. The population of these states is 4.47 billion people - 57.3% of the world's population," Volodin claimed.

He also stated that the issue of suspending Russia's participation in the UN Human Rights Council was discussed in April. "There are already 82 countries that did not vote against Russia on this issue. And this is approximately 5.93 billion people - almost 76.2% of the world's population,"

På vilket sätt ljuger jag? Jag redovisar vilka länder som stödde Ryssland vid omröstningen, matematiken är rätt. Du räknar länder som la ner sin röst som att de stöder Ryssland. Det är att glida på sanningen. Sen att du inte kan räkna själv säger en hel del.
Citera
2023-05-30, 23:07
Medlem
Ken Drydens avatar
Bra sida för info om rena geolokaliserade aktiviteter i kriget.

Här kan man bl a se saker som antal Storm Shadowangrepp mot ryska ställningar. Åtminstone åtta sådana har konstaterats och vid varje angrepp har fyra robotar använts. Ingen av dessa 32 robotar har skjutits ned. Den ryske försvarsministern Sjojgus påstående om att "29 robotar" har skjuits ned verkar vara rena fablerna.

Sidan: https://whereisrussia.today/
Citera
2023-05-30, 23:09
Medlem
TheNightTrippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
..dessutom om det stämmer att de var riktade mot lite "finare" områden så kan det också vara ett sätt att sätta press på den egna eliten som kanske har varit skyddade hitintills.
Jag menar den falang som gjort detta vill visa eliten att "ta ert ansvar".
Eftersom man har satt igång ett krig som ingen ville ha från början MEN det finns grupper inom RU som har varit lindrigt drabbade.... än så länge.
Och man vill nu ha en rejäl reaktion.
Fast man får ha i tankarna att det finare folket i det ryska samhället är inte samma typ av folk som bor i dom finare delarna i det västerländska samhället.
Dom som bor där har mutat mest och blivit mutade, tillhör eller gör affärer med den organiserade brottsligheten och slickat mest röv på Putin.
En hederlig laglydig person kan inte bli rik i Ryssland
Citera
2023-05-30, 23:12
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Nog vet jag om mina inlägg. Dock får man väl lov att ändra sina åsikter och utvecklas? jag har redan gjort avkall. Det som räknas är det jag skriver nu. Att sitta och citera gamla inlägg ger inget utan det är mer relevant att hålla sig till nuvarande situation i kriget.

Bögerierna är en grej. (Du vet att du aldrig blir kvitt din läggning.) Jag tänker på dina extremt hatiska inlägg mot Ukraina och Zelensky.

Citat:
[…]

Jag stödjer inte heller Rysslands invasion, jag har redan sagt det tidigare i tråden.

Stödjer inte Ryssland säger du. Vi testar och kolla några inlägg du gjort. Jag har alltså inte ens letat citat från dig, utan bara tagit första bästa:

Citat:
1: Du ser väl själv hur västerländska partners till Ryssland har hetsat om krig och liknande hela tiden och datum hit och dit även fast ryssland har lovat att inte invadera (vilket ryssland heller inte har gjort idagsläget utan detta är en speciall militär operation och inte en invasion/ockupation)

[…]

Putin har varit den ledare som har manat till lugn och sökt en fredlig utväg ur detta men NATO valde att starta ett proxykrig mot Ryssland och Ryssland ska bevfria Ukraina från detta vansinne.

Citat:
Ni kommer inte med något bättre då sitter ni och fantiserar om att alla oss som inte är på Ukrainas sida och stödjer fascim är troll, eller betalda av den ryska staten? Förstår du hur sjukt det låter.
[…]

(Wtf, kallar du dig helt ogenerat för fascist?)

Citat:
Ryssland älskar Ukraina. Hade aldrig invaderat landet utan nu handlar det om att Ukraina hotar med kärnvapen och man utför genocid i På russians i donbass. Man har öven i flera år inte velat genomföra minsk-2 avtalet så det åe som sagt självförsvar och ingen form av attack på landet

Du förmedlar konsekvent den ryska historien om detta krig. Hur vore det om du blev ärlig? Ärlig om din bisexualitet, och ärlig om din inställning till Ryssland och deras invasion av Ukraina?
Senast redigerad av Clay Allison 2023-05-30 kl. 23:18.
Citera
2023-05-30, 23:17
Medlem
LeeVans avatar
En dag på jobbet .. med hyfsad framgång.

https://www.youtube.com/watch?v=P5hlYzwYiJE
Citera
2023-05-30, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Bögerierna är en grej. (Du vet att du aldrig blir kvitt din läggning.) Jag tänker på dina extremt hatiska inlägg mot Ukraina och Zelensky.

Stödjer inte Ryssland säger du. Vi testar och kolla några inlägg du gjort. Jag har alltså inte ens letat citat från dig, utan bara tagit första bästa:

(Wtf, kallar du dig helt ogenerat för fascist?)

Du förmedlar konsekvent den ryska historien om detta krig. Hur vore det om du blev ärlig? Ärlig om din bisexualitet, och ärlig om din inställning till Ryssland och deras invasion av Ukraina?

Jag har redan sagt att jag har ändrat uppfattning, det du gör är att du tar äldre inlägg. Kolla istället på mina senaste inlägg i tråden.

Man får ändra uppfattning, det har folk redan gjort i tråden och det är tröttsamt att kolla på gamla inlägg.
Citera
2023-05-30, 23:32
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNightTripper
Fast man får ha i tankarna att det finare folket i det ryska samhället är inte samma typ av folk som bor i dom finare delarna i det västerländska samhället.
Dom som bor där har mutat mest och blivit mutade, tillhör eller gör affärer med den organiserade brottsligheten och slickat mest röv på Putin.
En hederlig laglydig person kan inte bli rik i Ryssland

Ja det är ju det jag menar.

Det är just dem som de vill väcka nu (möjligen).

Att alla andra (utan makt) har fått uppoffra sig, tvingat deras män ut i ett krig som de inte valt...
Så nu är det dags för "eliten" att också offra något.
Eller bara stå till svars (beroende på vem som var upphovet till drönarna).

Antingen ger man upp eller så är det "en för alla och alla för en".
Och ingen (elit) undantagen denna gång..

Det kan vara mer "hårdföra" pro-ryssar som vill pressa fram en kraftfull reaktion från ledningen.
Det kan vara ryska pro-UA.
Det kan vara RU:a ledningen /"false flag" som folk varit inne på, för att skapa "utrymme" för hårdare reaktion eller utvidgad.
Osv.
Det kan vara så många olika alternativ att det är omöjligt ännu att veta.
Citera
2023-05-30, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alltborjamedmej
Ingen info om det, men borde inte alla ställa sej frågan: vad var det för typ av drönare, vad har dom för räckvidd, var kan dom startats ifrån?

Dom kan ju knappast ha flugit ändå från Ukraina. Ryssland måste väl ändå ha lite bevakning vid gränserna så dom ser vad som kommer in.

Annars är det skandal.
Citera
2023-05-31, 00:10
Medlem
Sgt.Blands avatar
Några skandaler idag i idrotssvärlden. Flera ukrainska tennisspelare vägrar nu att skaka hand med spelare från Ryssland och Belarus. Och nu precis såg jag att en ukrainsk tyngdlyftare vägrade skaka hand med en iranier. Kriget sprider sig nu allt mer. Såg en kommentar som skojade lite om att Röda Armén är välkomna att lämna Ukraina utan att skaka hand haha.

https://twitter.com/Flash_news_ua/status/1663664792140234754
Citera
2023-05-31, 00:49
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Kanske kan bli en "tryck-kokare" snart hos den vitryska armen. Hur reagerar de sparkade officerarna, och manskapet under ?

Missnöjet bör oavsett öka.

Förmodligen kokar tryckkokaren redan och har gjort så under en längre tid / Sabotage mot järnvägsnätverket samt ryska intressen har huvudsakligen begåtts av Vitryssar själva / I minst ett fall har vitryska poliser varit direkt involverade dåden . Att skifta ledning är bara ytterligare ett sätt för Lukasjenko att behålla makten / Förskjuta makten bort från folket och närmare Ryssland .
Citera
2023-05-31, 01:13
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Några skandaler idag i idrotssvärlden. Flera ukrainska tennisspelare vägrar nu att skaka hand med spelare från Ryssland och Belarus. Och nu precis såg jag att en ukrainsk tyngdlyftare vägrade skaka hand med en iranier. Kriget sprider sig nu allt mer. Såg en kommentar som skojade lite om att Röda Armén är välkomna att lämna Ukraina utan att skaka hand haha.

https://twitter.com/Flash_news_ua/status/1663664792140234754
Det känns väl ändå ganska naturligt. Om Ryssland istället invaderat Sverige, våldtagit svenska kvinnor, mördat svenska barn och skjutit raketer mot våra fina städer så hade inte jag heller tagit dem i hand.
Citera
2023-05-31, 02:36
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45-75Marlin
Man måste nog vara bra skev i skallen om man tror att Ukraina iscensatt detta?
Det var ju ren tur att Inge dog då skrotet föll ner.

Så "False flag" operationer existerar inte, hört talas om detta?

Precis alla länder i krig använder det som behövs för att berättiga sin egen krigsföring, Ukraina inte undantaget. Inbilla inte din lilla hjärna det.
Säger inte att så var fallet denna gång... men vi vet inte när det sker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in