Citat:
Ursprungligen postat av
Xade
Tråden handlar inte om vad som är lagligt utan vad man hatar.
Punkt 1, 2 och 3 är direkta trafikfaror!
Om du menar att punkt 1 är en trafikfara så är det dig det är fel på, därför att VB i CP är fullt tillåtet och lärs ut av körskolor, så kan du inte förstå och hantera detta så är det ditt problem.
Punkt 2 är såklart inte bra om andra gör, men fortfarande är ligger det dig att tåla och hantera det.
Punkt 3 är givetvis inte bra och kan vara farligt ja, men sådant är extremt ovanligt att råka ut för. Jag kan t ex inte ens minnas när jag råkade ut för nåt sådant sist…
Punkt 4, det finns i princip extremt få tillfällen då man inte behöver, eller skall, blinka. Ditt exempel är inte ett sådant utan på sådana ställen skall man i princip alltid blinka oavsett vad du tycker. Det kan ju finnas andra i trafiken runt om som kan ha nytta av en tydlig signal om vad som är på gång.