2023-05-31, 08:50
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Tråden handlar inte om vad som är lagligt utan vad man hatar.

Det har jag påpekat för dr Tinnitus flera gånger, men han bryr sig inte om det.
Citera
2023-05-31, 10:58
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Farthållare är ett jävla otyg. Människor som kör med farthållare slutar i allmänhet helt samspela med andra trafikanter. Ibland måste man sakta ner och gasa lite för att det ska flyta.
Att köra omkring i 80 km/h och vägra släppa farthållaren är lika korkat som att springa i en folksamling, och bli förvånad när man skapar kaos.

Det är två helt olika saker. Att zombieköra på farthållare och tro att bilen kör på autopilot är givetvis inte bra, men det är ett separat problem.

Tänk dig själv en lång karavan med bilar på en 80-väg där alla guppar upp och ner i hastighet, det är sånt som saktar ner hela flytet och gör att bilarna längst bak till slut måste köra i 50. Det bästa vore om alla hade farthållare i kombination med aktiv uppsikt.
Citera
2023-05-31, 22:24
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
Folk som inte använder farthållare utan ligger och guppar mellan typ 75 och 85 på en enfilig 80-väg. Och dippar till 65 emellanåt när de blir distraherade av något. Detta gör att jag inte heller kan ha farthållare eftersom jag inte har automatisk avståndshållare på min bil.

Fattar liksom inte hur man tänker när man väljer att köra ”manuellt” på en såsig 80-väg och ändå bara försöker hålla sig till hastighetsbegräsningen (men misslyckas). Det är ju bara störigare och drar mer soppa för alla inblandade.

Du är en typisk idiot som bara åker bil och inte kör, farthållare är modern tids sattyg och borde förbjudas, det är just såna som du som ligger där i din fasta hastighet och tror du är broder duktig.
Citera
2023-06-01, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Har du sådana problem med att tolka enkla tydliga signaler så är det inte ”de andra” du ska skylla på, utan problemet ser du i din spegel….

Ditt yrande om kompass visar bara att det är du själv som rör till det helt i onödan. Jag och många många andra har inga som helst problem att få nyttig info från andras VB utan att det ska behöva grunnas på kompasser eller var aktuell bil kom in i CP.

Jag bryr mig inte vem som har rätt eller fel, du kommer aldrig övertyga mig, jag kommer alltid hata VBare.
Citera
2023-06-01, 06:55
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Du är en typisk idiot som bara åker bil och inte kör, farthållare är modern tids sattyg och borde förbjudas, det är just såna som du som ligger där i din fasta hastighet och tror du är broder duktig.

Du har ju själv sagt att du har för vana att köra 110km/h på 70-väg och blivit av med körkortet 2 gånger. Så det är rätt uppenbart att det är du som är trafikidioten och hade haft mest nytta av lite tvångströja.
Citera
2023-06-01, 15:32
Medlem
Messerschmittzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin

Nja, fanns ju farthållare i Amerikanska bilar redan på 50 talet om du nu menar att det var modernt i förhållande till vår nutid.
Citera
2023-06-01, 15:41
Medlem
Messerschmittzzs avatar
Ur trafiksynpunkt hatar jag vintern för då kan jag inte köra mc och ta mig förbi det mesta utan att sitta och bli sur när t ex nisse kiss envisas med att hålla sig när mittmarkeringen gärna 20 km/h under gällande hastighetsgräns. Bara att köra om och lämna en hysterisk kö bakom sig. Mindre roligt är det när fräcka Steve i sin BMW eller Audi får för sig att gör en vänstersväng mitt framför denna STORA mc för att han trodde det var en moped och att han skulle hinna. Djävla IDIOT rent ut sagt. Se upp i sommar alla hoj åkare och ha det så kul.
Citera
2023-06-01, 15:45
Medlem
Fittor som ligger i röven, oavsett vad för fordon man kör, samt de som inte blinkar.
De som inte visar hänsyn till mc är extra stora rövhål.
I övrigt bryr jag mig inte.
Citera
2023-06-01, 21:20
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Jag bryr mig inte vem som har rätt eller fel, du kommer aldrig övertyga mig, jag kommer alltid hata VBare.

Hat har knappast gjort mista nytta eller varit nån fördel i trafiken, snarare det omvända…. Hat, har helt enkelt inte i trafiken att göra utan är ett uppenbar källa till fara….
Citera
2023-06-02, 06:56
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Hat har knappast gjort mista nytta eller varit nån fördel i trafiken, snarare det omvända…. Hat, har helt enkelt inte i trafiken att göra utan är ett uppenbar källa till fara….

Självklart är det så, men tråden handlar om beteenden som användare irriterar sig på. Hade tråden handlar om irritation i trafiken, så hade det varit något annat.
Citera
2023-06-02, 12:12
Medlem
Citat:
Citat:
Självklart är det så, men tråden handlar om beteenden som användare irriterar sig på. Hade tråden handlar om irritation i trafiken, så hade det varit något annat.
494 sidor i ett diskussionsforum. Det är en hyfsat imponerande tråd.
Även jag bemöter folk i denna tråd om jag känner för det. Det du verkar vilja ha är en listtråd och den hade nog blivit låst för 490 sidor sedan i så fall.
Citera
2023-06-02, 16:28
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
494 sidor i ett diskussionsforum. Det är en hyfsat imponerande tråd.
Även jag bemöter folk i denna tråd om jag känner för det. Det du verkar vilja ha är en listtråd och den hade nog blivit låst för 490 sidor sedan i så fall.

Det behöver inte alls vara en listtråd. Jag beskriver vad jag tycker är irriterande, och så kan ju du prata om hur irriterande du tycker, eller inte tycker att det jag beskriver är.

Att hålla på skriva i den här tråden om vad som är lagligt och olagligt, är ungefär som att hålla på och spamma knark-forumet med påminnelser om att droger faktiskt är förbjudet, och att det är dåligt att knarka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in