2022-05-25, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siddhardta
Vad är tragiskt med att lyssna på rockmusik med bra texter som handlar om oss alla? Förstår inte varför han skall hackas på. En av våra största genom tiderna.

Vill inte hacka på honom eller någon annan.
Läs min fråga, och inse hur lågt Månsan når, där jag frågar om vem, alltså typ av folk, som bryr sig.
Att Stefan Svetsar'n gillar Lundell har jag läst. Han, tillsammans med Månsan, kan ju representera den kategorin men också M' s Ulf gillar Lundell. Det gjorde mig nyfiken då han i mycket representerar en annan kategori.
Citera
2022-05-26, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siddhardta
"Kyssen" och "Saknaden" gillar jag. Den förstnämnda är mer fiktiv. Som han skrev förr.
Citera
2022-06-01, 14:38
Medlem
Vaclav-Korunkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
I Expressen berättar Lundell om sitt sexliv med 33 år yngre Ninna Prage.

"Längesen man låg med huvud, ansikte, tunga mellan en kvinnas lår. Lite väl länge sen. Det piggade upp" "Kom då säger N mjukt, och vill ha in mej i sej. "

Inte dumt att vara 72 årig tomte med vitt skägg och bli uppraggad av en 33 år yngre tjej.

Tror inte att en vanlig 72 årig frånskild Svensson-gubbe hade lyckats med det.

Undrar om han fick sekret i skägget.
Citera
2022-08-21, 06:56
Medlem
hipsterkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av williamsparon
Jag är inget Lundell-fan, har aldrig varit, kommer aldrig vara, men han skickade tydligen ett mejl till sin dotter som hon sedan tog upp i sin podd som hon har tillsammans med Ann "fiskmåsögon" Söderlund.

Man måste väl få fan kunna skicka ett mejl till sin dotter utan att hon läser upp det i en offentlig podd?

Det är så jävla typiskt kvinnor att inte kunna skilja på privat och offentligt.

https://www.dn.se/kultur/asa-beckman...r-ulf-lundell/

Läs och begrunda. Lundell borde skämmas såsom han beter sig
Citera
2022-08-21, 12:09
Medlem
Skvistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hipsterkatt
https://www.dn.se/kultur/asa-beckman...r-ulf-lundell/

Läs och begrunda. Lundell borde skämmas såsom han beter sig

Låst artikel
Citera
2022-08-30, 03:10
Moderator
Schlesiens avatar
Sanna Lundell berättade i podd i maj att hon känner skam över att inte vara älskad av sin far. Hon sa inte älskad/oälskad utan oftare att hon skämdes över att vara så oviktig för sin pappa. Inget som nämndes i podden men att Mikael Persbrandt föll i tårar när Niklas Strömstedt sjöng Sanna/Sandy i Strömstedts hemma hos-teveprogram med Lundell-Persbrandt kan ses i ljuset av det.

Hon säger att Barbros barn kom överens om att tills vidare inte vara offentliga med mammans dödsorsak, för sorgeprocessens och barnbarnens skull bl a. Dödsorsaken kom dock med som en parentes i exmannens bokutgivning Vardaga. Som det verkar utan en tanke på hänsyn. Tydligen beskriver han sina barns mor ganska sjaskigt i boktexter. Jag har inte läst de senaste decenniernas böcker så jag vet inte. Sanna menar att Ulf Lundell snackat väldigt mycket skit om Barbro till deras gemensamma barn. Detta ska ha smittat syskontrion och lett till att de blivit benägna att gadda ihop sig två mot en, med migrerande konstellationer.

Sanna har hittat en term för det, Narcissistisk triangulering eller Borderline triangulering. Ulf Lundell kan endast umgås med en person i taget. Kommer det in en tredje så behöver någon mobbas. I tvåsamheten kan man strida gemensamt och barrikadera sig mot omvärlden.

I podden säger Sanna något svårhörbart om Ulf Lundells testamente. Antingen att bröderna ibland bett om att få bli utskrivna från arvet eller att pappa Ulf hotar med att göra någon av de tre arvlösa. Det är alltid minst en som inte får vara med i familjen.

Hösten efter att Sannas mamma dött och Sofia Möller separerat från Ulf Lundell ringde han aspackad till Sanna och ville att hon skulle ordna någon av sina väninnor till honom så han kunde slicka fitta igen. Sanna tog väldigt illa upp och tycker det är en förljugenhet att sådana händelser saknas i Vardaga och alla andra "självutlämnande" texter.

Sanna är övertygad om att pappans trianguleringsutfrysande beror på Beroendesjukdomen. Ann Söderlund är lite skeptisk. Jag tror Sanna är fel ute. Ulf är patologiskt självupptagen. Egocentrismen fanns där före alkoholismen och sitter i förarsätet.

Ann Söderlund anser att svenska folket ägnar sig åt att peta i Ulf Lundells bajs. Jag håller med och petar. Sorgligt att verkligheten är mer tragisk än dikten.
Citera
2022-08-30, 03:17
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Sanna Lundell berättade i podd i maj att hon känner skam över att inte vara älskad av sin far. Hon sa inte älskad/oälskad utan oftare att hon skämdes över att vara så oviktig för sin pappa. Inget som nämndes i podden men att Mikael Persbrandt föll i tårar när Niklas Strömstedt sjöng Sanna/Sandy i Strömstedts hemma hos-teveprogram med Lundell-Persbrandt kan ses i ljuset av det.

Hon säger att Barbros barn kom överens om att tills vidare inte vara offentliga med mammans dödsorsak, för sorgeprocessens och barnbarnens skull bl a. Dödsorsaken kom dock med som en parentes i exmannens bokutgivning Vardaga. Som det verkar utan en tanke på hänsyn. Tydligen beskriver han sina barns mor ganska sjaskigt i boktexter. Jag har inte läst de senaste decenniernas böcker så jag vet inte. Sanna menar att Ulf Lundell snackat väldigt mycket skit om Barbro till deras gemensamma barn. Detta ska ha smittat syskontrion och lett till att de blivit benägna att gadda ihop sig två mot en, med migrerande konstellationer.

Sanna har hittat en term för det, Narcissistisk triangulering eller Borderline triangulering. Ulf Lundell kan endast umgås med en person i taget. Kommer det in en tredje så behöver någon mobbas. I tvåsamheten kan man strida gemensamt och barrikadera sig mot omvärlden.

I podden säger Sanna något svårhörbart om Ulf Lundells testamente. Antingen att bröderna ibland bett om att få bli utskrivna från arvet eller att pappa Ulf hotar med att göra någon av de tre arvlösa. Det är alltid minst en som inte får vara med i familjen.

Hösten efter att Sannas mamma dött och Sofia Möller separerat från Ulf Lundell ringde han aspackad till Sanna och ville att hon skulle ordna någon av sina väninnor till honom så han kunde slicka fitta igen. Sanna tog väldigt illa upp och tycker det är en förljugenhet att sådana händelser saknas i Vardaga och alla andra "självutlämnande" texter.

Sanna är övertygad om att pappans trianguleringsutfrysande beror på Beroendesjukdomen. Ann Söderlund är lite skeptisk. Jag tror Sanna är fel ute. Ulf är patologiskt självupptagen. Egocentrismen fanns där före alkoholismen och sitter i förarsätet.

Ann Söderlund anser att svenska folket ägnar sig åt att peta i Ulf Lundells bajs. Jag håller med och petar. Sorgligt att verkligheten är mer tragisk än dikten.

Han har väl aldrig påstått/gett sken av att Vardagar eller något annat han skriver skulle vara självutlämnande. Varför skulle han behöva/vilja vara rättvis i det som i praktiken är hans egen dagbok? Hur många är det?

Sedan är väl alla inblandade här så traumatiserade på olika sätt att det är svårt att ta någon helt på allvar.
Citera
2022-08-30, 03:36
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Han har väl aldrig påstått/gett sken av att Vardagar eller något annat han skriver skulle vara självutlämnande. Varför skulle han behöva/vilja vara rättvis i det som i praktiken är hans egen dagbok? Hur många är det?

Sedan är väl alla inblandade här så traumatiserade på olika sätt att det är svårt att ta någon helt på allvar.
I texterna bearbetar han sina möten med omvärlden. Det är egentligen inget annat. Där känner andra personer igen sig och tredje person känner igen dem. Det är vad som händer oavsett hur texterna etiketteras. Han plockar upp det han behöver bearbeta och ger sig själv en roll i narrativet han är nöjd med att vara medan han lämnar ut andra.

Vad som traumatiserat alla får du gärna utveckla.
Citera
2023-03-04, 23:16
Medlem
Hans musik har traumatiserat mig.
Citera
2023-03-31, 21:24
Medlem
MrEarnests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyK
Hans musik har traumatiserat mig.

Mig med. Är inte hela grejen med Ulf Lundell och hans musik typ fitta, falukorv, vodka och 80-tal?
Citera
2023-05-30, 14:57
73 åriga Ulf Lundell avslöjar lyxiga gåvorna till flickvännen Ninna Prage, 40

"I boken ”Vardagar 8” skriver Lundell att han gett flickvännen en klocka från exklusiva tillverkaren Rolex, en klocka som kan kosta från omkring 50 000 kronor till uppemot flera hundra tusen kronor. Trots den saftiga prislappen verkar det inte vara en ”big deal” för artisten. ”Jag brydde mej inte om den där Rolexen, en gåva, låg ju bara här, såna klockor ska inte bli liggande”, skriver Lundell."

”En bil har jag aldrig köpt till en kvinna, bara överlåtit”
https://www.expressen.se/noje/ulf-lu...inna-prage-40/

Gubben Ulf får nog sitt i slutändan.

Citera
2023-05-30, 20:47
Medlem
KuReLuBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av explorers
73 åriga Ulf Lundell avslöjar lyxiga gåvorna till flickvännen Ninna Prage, 40

"I boken ”Vardagar 8” skriver Lundell att han gett flickvännen en klocka från exklusiva tillverkaren Rolex, en klocka som kan kosta från omkring 50 000 kronor till uppemot flera hundra tusen kronor. Trots den saftiga prislappen verkar det inte vara en ”big deal” för artisten. ”Jag brydde mej inte om den där Rolexen, en gåva, låg ju bara här, såna klockor ska inte bli liggande”, skriver Lundell."

”En bil har jag aldrig köpt till en kvinna, bara överlåtit”
https://www.expressen.se/noje/ulf-lu...inna-prage-40/

Gubben Ulf får nog sitt i slutändan.

Därav fina presenter. Och föresten varför skulle Ludde bry sig om fina presenter. Han är 73 år och har en ung kvinna vid sin barm. Klart plånboken måste fladdra som en gäddkäft.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in