2023-05-29, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SunshineRecorder
Arvid är ju riktigt sjuk. Vem gör så? Så uppenbart ett sätt att trycka till Ida. Och att hon blir lite för full ibland, snälla så länge man är glad och trevlig är det väl inget problem. Arvid har nog något riktigt mörkt i sig som gör att han inte kan acceptera minsta lilla flaw hos någon. Han har nog levt lite för länge med mormor tror jag. Han kommer aldrig, aldrig hitta någon som duger för honom för ingen är bra nog för perfekte Arvid.

Om jag minns rätt från ett tidigare avsnitt så växte han upp i ett hem med alkoholism, så det är nog därför det är lite känsligt när Ida super. Jag säger inget om hans specifika reaktion eller ordval, men det är nog en stor orsak till hans reaktion.
Citera
2023-05-29, 21:23
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oels
Det är ett korrekt ordval så som jag uppfattar situationen. Ordvalet utesluter på intet sätt att han tycker om personen ifråga.

Han kanske har den känslan, visst, men om jag utgår från mig själv skulle jag väga mina ord lite mer än att vara så frank. Hyser man starka känslor till en person är inte ett ord som avsmak det som faller snabbast till läpparna.
Citera
2023-05-29, 21:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Om du accepterar islam, så kan du ha alla fyra på en gång (om du är man vill säga), är du kvinna får du acceptera en åt gången.
Nu när du för det på tal så skulle jag faktisk kunna tänka mig att vara gift med alla fyra på en gång.
Citera
2023-05-29, 21:27
Bannlyst
Citat:
Han kanske har den känslan, visst, men om jag utgår från mig själv skulle jag väga mina ord lite mer än att vara så frank. Hyser man starka känslor till en person är inte ett ord som avsmak det som faller snabbast till läpparna.
Det är nog inte bara fråga om känsla utan om vad orden betyder för olika personer. Jag tror att den här killen mycket väl vet vad ordet betyder.

Ska ni peppa varandra? Frågar en sportreporter ett idrottslag. "Jaaaa". Tittar man i Svenska Akademins ordbok så betyder det att de ska ha gruppsex.
Citera
2023-05-29, 21:29
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Utan att spoila något av handlingen i dagens avsnitt verkar både Lina och Arvid närmast besatta av att skapa otrygghet och osäkerhet i sina relationer, allt för att ha övertaget och behålla "spänningen". Återkommer med mer detaljerade resonemang när tidsgränsen för spoilers gått (21 ikväll) så jag slipper sätta spoilertaggar.

Nu så

Arvids blick när han granskade Ida, samtidigt som han berättade att han tillbringat natten med sitt ex Sanna, och under dagarna isär även umgåtts med sin stora tonårskääääärlek Rebecka. Man såg hur det var förenat med njutning att leta efter tecken på oro eller svartsjuka hos henne. Äckligt.
Ja det är helt okej att de som verkligen lyckas hålla det vänskapligt med ett ex samtidigt som de har en ny kärlek. Jag har absolut gjort det med.
Men sova med exet när man är nygift och bett om några dagars paus för egentid?? Blir inte mer fel än så.
Sen, för att förvirra henne slänger han in hur kär han är i henne.
Ni som tvekar på att Arvid har någon av diagnoserna i den mörka triaden, vad är det som får er att tveka? Vad är det ni ser som jag missar?
Ida har vuxit för varje avsnitt och är otroligt cool, och Arvid -mannen som sover med sina ex som nygift- kan med att shamea henne och beskriva hur han äcklas av henne för att hon släpper loss lite pp festen. Tillbaka till min teori om den mörka triaden.

Alla verkar tycka att det var världens brott att Agust ville spika i en bjälke (ingen hade märkt det, men förstår att det inte var så vettigt att vilja spika i väggen) men jag tycker brottet är hur Carro pratar med honom när han vill göra det. Hur funkar vuxna som pratar med andra vuxna på det sättet, som om de uppfostrar ovetande barn??

Lina satte rekord i vidrighet den här gången, måste hon delge Alex sin brist på attraktion och pirr i varje given sekund? Även när de har trevligt och festar? Detta konstanta analyserande, kan hon inte analysera för sig själv nån gång i bland? Känns bara utstuderat. Hennes lite njutningsfulla sökande efter reaktioner hos Alex är av samma typ av elakhet som Arvids mot Ida.

Stina och Fredrik fortfarande fina, och jag älskade stämningen mellan dem när de förberedde sin 90-talsstuga. Dock känns det inte helt schysst att hon sitter och berättar för alla, framför Fredrik, att träffar hon inte rätt man skaffar hon barn själv. Hon pratar som om hon var singel och man ser att han tar illa upp. Men bortsett från det, de är fortfarande enda paret jag tror på.

Jag vet att det är TV, klippt, redigerat etc etc och att det är människor- inte skådespelare. Men tre av dem är verkligen väldigt svåra att inte tycka illa om.
Citera
2023-05-29, 21:30
Medlem
thebyebyemans avatar
Citat:
Om du accepterar islam, så kan du ha alla fyra på en gång (om du är man vill säga), är du kvinna får du acceptera en åt gången.

Är det inte märkligt att när man ser dessa kvinnor ser man i princip alltid ett leende och ett beteende som utstrålar glädje och familjelycka? Medan vi här i väst färgar håret, har näsringar, sitter och skrollar på sociala medier samt tuggar mängder anti-deppresiv medicin och mår dåligt. Man hade kunnat tro att det skulle vara tvärt om.
Senast redigerad av thebyebyeman 2023-05-29 kl. 21:33.
Citera
2023-05-29, 21:31
Medlem
SunshineRecorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
De borde inte inte ha haft med Agust över huvud taget. Chansen för honom att lyckas i ett sånt här program är i det närmaste noll. Så extremt få kvinnor som gillar normbrytande män. Till och med hans tjej-hippiekompis tyckte att han var barnslig och pushig.

Jag håller med dig om att det är lite konstigt att ta med honom i ett sånt här program, men inte för att han är normbrytande. Att vilja spika lite i en bjälke i en rätt skabbig stuga är ju inget extremt, inte heller att öppna en bildörr under färd, om man märker att dörren inte är stängd ordentligt när man kör öppnar man ju den och drar igen den liksom, inte precis som att man sugs ut. Lite barnsligt sätt kanske men det är det ju att klaga på hur någon vikt en filt fel med eller att någon inte har på sig en tröja när man filmar i sängen.
Men jag vet vad Uddebo är och det är rätt speciellt, på ett fantastiskt sätt för vissa men för den stora, stora majoriteten människor så kommer inte det fungera som ett hem. Gillar man hippiegrejen bor man troligtvis så redan. Men de ville ju ha med någon med en twist för att få ett spännande program. De "vanliga" paren är ju faktiskt rätt tråkiga att titta på. Tycker att August överraskar med mycket förståelse och många kloka tankar, mycket mer än de andra som är rätt "enkla" i mina ögon. Carro är egentligen inte heller någon som borde varit med. Tror hon hade behövt läka ihop mycket mer innan hon ger sig in i en sånhär grej.
Citera
2023-05-29, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Låter som en j-a galning en släkting syltat in sig med. En supernarcissist vars enda vänner är hans exfru och fd flickvänner som han tvingar min släkting umgås med.

Ida kommer dumpa honom men han kommer (försöka) få det att se ut som att han hann först.
Citera
2023-05-29, 21:33
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oels
Det är nog inte bara fråga om känsla utan om vad orden betyder för olika personer. Jag tror att den här killen mycket väl vet vad ordet betyder.

Ska ni peppa varandra? Frågar en sportreporter ett idrottslag. "Jaaaa". Tittar man i Svenska Akademins ordbok så betyder det att de ska ha gruppsex.

Ett ord som avsmak kan upplevas som rätt sårande, detta sänds ju i TV så hon får ju veta om det. En nyförälskad person brukar inte vilja såra sin partner.
Citera
2023-05-29, 21:35
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebyebyeman
Är det inte märkligt att när man ser dessa kvinnor ser man i princip alltid ett leende och ett beteende som utstrålar glädje och familjelycka? Medan vi här i väst färgar håret, har näsringar, sitter och skrollar på sociala medier samt tuggar mängder anti-deppresiv medicin och mår dåligt. Man hade kunnat tro att det skulle vara tvärt om.

Jag vet inte. Många muslimska par skiljer sig här i Sverige och i deras hemländer är hustrumisshandel utbrett. Vet inte om kvinnorna är lyckligare där.

Ja det finns massor av problem i det västerländska samhället som manifesteras på olika sätt.
Citera
2023-05-29, 21:35
Medlem
SunshineRecorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvyJulep
Om jag minns rätt från ett tidigare avsnitt så växte han upp i ett hem med alkoholism, så det är nog därför det är lite känsligt när Ida super. Jag säger inget om hans specifika reaktion eller ordval, men det är nog en stor orsak till hans reaktion.

Ahh så kan det kanske vara. Men ja, det hade ju gått att visa det på ett sårbart sätt istället för att uttrycka äckel. Också dålig att inte tänka på en sån extrem grej i urvalsprocessen.
Citera
2023-05-29, 21:36
Medlem
Macchiatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Nu så
[/i]

Väl analyserat!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera