2024-06-04, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Gulligt nu men hur blir det när förälskelsen lagt sig och den gråa vardagen knackar på dörren?

Jag hoppas de avslutar säsongen snart för den går på tomgång.

Vi får se om 1-2 år. Har väl redan gått 1 år snart?
Citera
2024-06-04, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Han har inte ens haft ett förhållande innan och detta är inte alls vad han förväntat sig. Men han är inte redo för detta, han har faktiskt en skada i form av PTSD. Det är svårt vid PTSD att ha kontakt med sina känslor och inte gå in i autopilot, psykologerna har begått tjänstefel som castade honom till den mest extrema och oetiska dokusåpan som finns att välja på. Fredric Bohm är faktiskt fruktansvärd hur han coachat dem, Christoffer var på väg att dumpa redan vid första breaket men då la han ”intensiva timmar” på att få dem tillsammans igen. Fredric nedvärderar Christoffer friskt själv och är tydligt på Rosannas sida. Christoffer kan också vara ”van” på helt fel sätt från militären, har du tänkt på det? Vad tränas och formas militärer till? Att lyda utan att ifrågasätta, att smälta in och koppla bort sina egna känslor och sin egen individualitet. Det är ganska förödande att vara van vid det + ha PTSD + vara med i en sjuk reality där man gifter sig vid första ögonkastet + bli ihopparad med en manipulativ narcissist + ha en psykolog och ”expert” som intensivt uppmanar en att fortsätta vara tillsammans och ”jobba på relationen” + det osunda som produktionen börjat göra att knyta samman och svetsa samman alla deltagare, kamerateam och psykologer till ett vi-mot-världen.

Tror inte på att R är en ”manipulativ narcissist”, däremot verkar hon har skinn på näsan helt klart. Att många kvinnor verkar störa sig på henne är ett gott tecken, undermedvetet ser dessa kvinnor hennes potential och därmed som en stor konkurrent om männen.
Citera
2024-06-04, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mhn
Jag misstänker att produktionsteamet kom på den idén så att det skulle hända något "kul" för TV-tittarna, då den festen verkade rätt händelselös. Varför placerar man annars kameran i perfekt vinkel för att fånga putten? Dessutom, vem knuffar ner någon på det där sättet om man är över 10 år gammal? Men det är bara gissningar från min sida, snubben kanske bara fick "feeling" och helt spontant knuffade ner sin kompis i vattnet.

Ja, det kan nog stämma angående produktionsteamet. Dock såg man tydligt på den osäkra Mattias att han inte tyckte det var särskilt roligt. Men vågade inte säga ifrån för att verka oskön...
Citera
2024-06-04, 15:14
Citat:
Ursprungligen postat av LilaGubben
Tror inte på att R är en ”manipulativ narcissist”, däremot verkar hon har skinn på näsan helt klart. Att många kvinnor verkar störa sig på henne är ett gott tecken, undermedvetet ser dessa kvinnor hennes potential och därmed som en stor konkurrent om männen.

Nej faktiskt inte. Så stor framgång har hon inte som är singel vid 32 trots ett intensivt dejtande som lett till typ en dejt var. I hennes ålder var jag redan gift och det utan att ha sökt till en Reality där någon annan gifter ihop en med en främling. Du får gärna tycka att hon är fröken Sverige men rent objektivt är hon en girl next door som ser bra ut, men hon är ingen modell. Problemet är inte hennes utseende utan beteende, jag gillade henne ett tag i programmet innan hon gick tillbaka till det här störda beteendet och t.o.m. hans egna vänner tog honom åt sidan och påpekade att han förlorat sig själv i deras relation. Medans hon var där. Hans vänner tyckte inte om henne som fru till honom och gillar inte vad det gjort med honom, det säger allt.
Citera
2024-06-04, 15:38
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlmaTor3
Nej, men jag tycker inte alls att deras snågnabb är osunt. Det finns väl massor av människor som håller på så där. Vet inte varför det skulle vara skadligt, är ju en jargong och ett sätt att skojbråka när det finns känslor av attraktion mellan två personer. Låt dem hållas. Tycker inte heller att Christoffer har en besserwisserattityd. Vad olika man kan tolka människors beteenden.

Jag håller med dig, att man törs smågnabbas är ett gott tecken i min värld. För mig betyder det att man känner sig trygg med varandra så länge man gör det på skoj och det går i bägge riktningarna. Däremot kan det säkert bli lite konstigt eller jobbigt för en tråkig ovan åskådare.

För mig skulle det vara mer oroande om kommunikationen blir mer korrekt och tystare.

Nu har jag i och för sig bara sett senaste avsnittet, men Rosanna verkar trevlig, socialt kapabel, är vacker och har en rumpa som gör sig fantastiskt bra i jeans.
Citera
2024-06-04, 15:41
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Kanske inte. Men det är sjukt tröttsamt att hålla på så. Varför liksom?
Dom känner ju varandra knappt. Känns bara krystat.

Det är ett tydligt tecken på att dom redan lärt känna varandra ganska bra och känner sig bekväma i varandras sällskap.
Så länge det inte är spelat för produktionens skull.
Citera
2024-06-04, 15:44
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Dessutom har han fel, att använda en trasa flera gånger lär ju skapa en större bakteriehärd än att använda hushållspapper som man sedan slänger.

Jag tror både Christoffer och Rosanna är knepiga att leva med. Hon är dominant och han pedant. Antingen spricker det eller så får Christoffer vika sig och leva i ett 24/7 domina-städslavförhållande.

Nu tror jag bara på Matte och Emmy!

Ja jag själv föredrar papper faktiskt, men skulle aldrig gny om saken ifall min andra hälft valde trasa.
Jag tror på båda paren, i alla fall när det kommer till beslutsdagen. Men hur länge de sedan håller ut är jag osäker på.
Citera
2024-06-04, 15:58
Medlem
Citat:
Nej faktiskt inte. Så stor framgång har hon inte som är singel vid 32 trots ett intensivt dejtande som lett till typ en dejt var. I hennes ålder var jag redan gift och det utan att ha sökt till en Reality där någon annan gifter ihop en med en främling. Du får gärna tycka att hon är fröken Sverige men rent objektivt är hon en girl next door som ser bra ut, men hon är ingen modell. Problemet är inte hennes utseende utan beteende, jag gillade henne ett tag i programmet innan hon gick tillbaka till det här störda beteendet och t.o.m. hans egna vänner tog honom åt sidan och påpekade att han förlorat sig själv i deras relation. Medans hon var där. Hans vänner tyckte inte om henne som fru till honom och gillar inte vad det gjort med honom, det säger allt.

Hon verkar varit väldigt kräsen och det är förståeligt med tanke på att hon är en tiopoängare.
Citera
2024-06-04, 16:30
Medlem
Klockren analys av ANASTASIA OCH THORSTEN (stulen från FB-gruppen)

"Vi vet ingenting alls. Istället får vi nöja oss med 48 minuter regisserad TV. Eller ja, 46 minuter — om vi räknar bort intro och outro ... Om vi utgår att varje par får lika mycket tid i varje program så får varje par runt 11 minuter på 1 avsnitt. Eller runt 80 minuter på 7 avsnitt. 0.2% av varje minut som ett par har spenderat med varandra under 3 veckor.

Det är intressant att sätta sig utanför när majoriteten av de som tycker till är fast bestämda på av samma åsikt. Torsten är en röv. Anastasia är fantastisk. 0.2% av noggrant regisserat drama som handlar mer om oss själva än personerna vi tror oss recensera i tv-rutan och som också vittnar på hur förlegade könsroller som produceras från public service.

Anastasias karaktärsutveckling i det här dramat som bäst kan liknas vid ”den fula ankungen som växte upp och blev en svan”.
Konflikter som internaliserades till kvitto på sitt eget värde. Kroppskomplexen. Tårarna.
Hur kan vi inte sympatisera med det?

Som växte till att våga säga ifrån. Sätta gränser. Och till slut avsluta hela relationen.

Jämfört med Torsten och, ja vad är er spontana tanke om Torsten?
Jag hoppas någonstans för Torstens skull att det här är ett resultat av dålig dramaturgi och inte ett kvitto på vilket stöd man kan förvänta sig i programmet.

Att säga att han inte kände fyrverkerier, absolut — det var inte det bästa för Anastasia.
Men att sedan nämna i ett avsnitt att ”han upplever att mycket av Anastasias kommentarer kommer från ilska”.
Till att i nästa avsnitt nämna att ”det som han upplever är det största problemet just nu är nog Anastasia lite hårda stil”.
Till att i avsnittet efter det berätta att ”Anastasia — på ett rätt aggressivt sätt — återberättat vilket rövhål han var inför hennes vänner (!!).”
Men att det i programmet övergår till att handla om hur Torsten bör bryta sina tankemönster för att hitta attraktion till Anastasia.
Jag tror det var efter det som attraktionen brast totalt för honom för henne. Föreställ er själva att gå in i ett program med 5-dagars varsel. Nervös som fan. Slinker med tungan och säger något som inte var det bästa.
För att bli utsatt för någon slags skam-och-skuld-raljerande från sin nya partner framför hennes vänner.
0 tillit.
Till att han slutligen kallar henne ”elak” i någon slags monolog.
Som slutar med att hon gråter, sätter gränser och till slut avslutar relationen.

Svanen har vuxit fram.
Men det finns ingen som bemödar sig att fråga Torsten varför han tycker att hon är elak. Men varför ska vi bry oss om det? Hans roll är ingen ska vi sympatisera med ändå.
Så mycket hinner man inte med på 0.2%
Citera
2024-06-04, 16:35
Medlem
Citat:

Det här kanske kommer som en överraskning för dig men män tycker i regel inte att modeller är särskilt snygga. Anorektiska och androgyna.

Rosanna har en fantastisk kropp framförallt.
Citera
2024-06-04, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skulesson

Svanen har vuxit fram.
Men det finns ingen som bemödar sig att fråga Torsten varför han tycker att hon är elak. Men varför ska vi bry oss om det? Hans roll är ingen ska vi sympatisera med ändå.

Brilliant analys! Lägger man dessutom till att hon väljer Carro av alla att söka stöd hos, hon som trakasserade en stackars Agust genom hela programmet, ja då blir allt lite klarare.

Torsten kastade de åt vargarna. Det är så det går till i dokusåpan med köpta Experter.

Varför lär sig inte folk att inte söka till programmet?? Alla familjemedlemmar, släktingar och vänner till de som blir utmålade som fulingar i programmet, drabbas ju också!
Citera
2024-06-04, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skulesson

"Vi vet ingenting alls. Istället får vi nöja oss med 48 minuter regisserad TV. Eller ja, 46 minuter — om vi räknar bort intro och outro ... Om vi utgår att varje par får lika mycket tid i varje program så får varje par runt 11 minuter på 1 avsnitt. Eller runt 80 minuter på 7 avsnitt. 0.2% av varje minut som ett par har spenderat med varandra under 3 veckor.

Det är intressant att sätta sig utanför när majoriteten av de som tycker till är fast bestämda på av samma åsikt. Torsten är en röv. Anastasia är fantastisk. 0.2% av noggrant regisserat drama som handlar mer om oss själva än personerna vi tror oss recensera i tv-rutan och som också vittnar på hur förlegade könsroller som produceras från public service.

Anastasias karaktärsutveckling i det här dramat som bäst kan liknas vid ”den fula ankungen som växte upp och blev en svan”.
Konflikter som internaliserades till kvitto på sitt eget värde. Kroppskomplexen. Tårarna.
Hur kan vi inte sympatisera med det?

Som växte till att våga säga ifrån. Sätta gränser. Och till slut avsluta hela relationen.

Jämfört med Torsten och, ja vad är er spontana tanke om Torsten?
Jag hoppas någonstans för Torstens skull att det här är ett resultat av dålig dramaturgi och inte ett kvitto på vilket stöd man kan förvänta sig i programmet.

Att säga att han inte kände fyrverkerier, absolut — det var inte det bästa för Anastasia.
Men att sedan nämna i ett avsnitt att ”han upplever att mycket av Anastasias kommentarer kommer från ilska”.
Till att i nästa avsnitt nämna att ”det som han upplever är det största problemet just nu är nog Anastasia lite hårda stil”.
Till att i avsnittet efter det berätta att ”Anastasia — på ett rätt aggressivt sätt — återberättat vilket rövhål han var inför hennes vänner (!!).”
Men att det i programmet övergår till att handla om hur Torsten bör bryta sina tankemönster för att hitta attraktion till Anastasia.
Jag tror det var efter det som attraktionen brast totalt för honom för henne. Föreställ er själva att gå in i ett program med 5-dagars varsel. Nervös som fan. Slinker med tungan och säger något som inte var det bästa.
För att bli utsatt för någon slags skam-och-skuld-raljerande från sin nya partner framför hennes vänner.
0 tillit.
Till att han slutligen kallar henne ”elak” i någon slags monolog.
Som slutar med att hon gråter, sätter gränser och till slut avslutar relationen.

Svanen har vuxit fram.

Alltså, jag tycker att Torsten verkar både mogen och insiktsfull. Det han formulerade under det här experimentet är djupare än det jag fått ur mig under mitt 20+ år långa förhållande.

Anastasia har problem med sig själv. De flesta överviktiga har det. Psykisk ohälsa måste vara den vanligaste orsaken till högt BMI.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in