Citat:
Ursprungligen postat av
Spider-Girl
Utan att spoila något av handlingen i dagens avsnitt verkar både Lina och Arvid närmast besatta av att skapa otrygghet och osäkerhet i sina relationer, allt för att ha övertaget och behålla "spänningen". Återkommer med mer detaljerade resonemang när tidsgränsen för spoilers gått (21 ikväll) så jag slipper sätta spoilertaggar.
Nu så
Arvids blick när han granskade Ida, samtidigt som han berättade att han tillbringat natten med sitt ex Sanna, och under dagarna isär även umgåtts med sin stora tonårskääääärlek Rebecka. Man såg hur det var förenat med njutning att leta efter tecken på oro eller svartsjuka hos henne. Äckligt.
Ja det är helt okej att de som verkligen lyckas hålla det vänskapligt med ett ex samtidigt som de har en ny kärlek. Jag har absolut gjort det med.
Men sova med exet när man är nygift och bett om några dagars paus för egentid?? Blir inte mer fel än så.
Sen, för att förvirra henne slänger han in hur kär han är i henne.
Ni som tvekar på att Arvid har någon av diagnoserna i den mörka triaden, vad är det som får er att tveka? Vad är det ni ser som jag missar?
Ida har vuxit för varje avsnitt och är otroligt cool, och Arvid -mannen som sover med sina ex som nygift- kan med att shamea henne och beskriva hur han äcklas av henne för att hon släpper loss lite pp festen. Tillbaka till min teori om den mörka triaden.
Alla verkar tycka att det var världens brott att
Agust ville spika i en bjälke (ingen hade märkt det, men förstår att det inte var så vettigt att vilja spika i väggen) men jag tycker brottet är hur
Carro pratar med honom när han vill göra det. Hur funkar vuxna som pratar med andra vuxna på det sättet, som om de uppfostrar ovetande barn??
Lina satte rekord i vidrighet den här gången, måste hon delge
Alex sin brist på attraktion och pirr i varje given sekund? Även när de har trevligt och festar? Detta
konstanta analyserande, kan hon inte analysera för sig själv nån gång i bland? Känns bara utstuderat. Hennes lite njutningsfulla sökande efter reaktioner hos Alex är av samma typ av elakhet som Arvids mot Ida.
Stina och
Fredrik fortfarande fina, och jag älskade stämningen mellan dem när de förberedde sin 90-talsstuga. Dock känns det inte helt schysst att hon sitter och berättar för alla, framför Fredrik, att träffar hon inte rätt man skaffar hon barn själv. Hon pratar som om hon var singel och man ser att han tar illa upp. Men bortsett från det, de är fortfarande enda paret jag tror på.
Jag vet att det är TV, klippt, redigerat etc etc och att det är människor- inte skådespelare.
Men tre av dem är verkligen väldigt svåra att inte tycka illa om.