2023-05-26, 06:46
Medlem
frozens avatar
Fick mailet från Netflix nu precis… goddag yxskaft.

Citat:
En uppdatering om att dela konton mellan hushåll

Hej!
Ditt Netflix-konto är till för dig och personerna du bor med – ditt hushåll.
Det är enkelt att titta på Netflix när du reser eller är på språng, antingen på dina egna enheter eller på en tv på ett hotell eller i en semesterbostad.
För att styra hur ditt konto används kan du göra följande:

• Kontrollera vem som använder ditt Netflix-konto. Se efter vilka enheter som är inloggade på ditt konto. Logga ut enheter som inte ska ha åtkomst och överväg att ändra ditt lösenord.
Du kan använda de här funktionerna om du vill dela Netflix med någon som inte är en del av ditt hushåll:

• För över en profil. Alla på ditt konto kan föra över en profil till ett nytt abonnemang som de betalar för.

• Köp till en extra medlem. Du kan dela ditt Netflix-konto med någon som inte bor med dig för ytterligare 49 kr/månad.

Du kanske har frågor? Du hittar detaljerad information i vårt hjälpcenter.

Tack för att du abonnerar på Netflix. Vi uppskattar ditt medlemskap och ser fram emot att erbjuda fler fantastiska serier och filmer.

Netflix
Citera
2023-05-26, 06:54
Medlem
Neroxxs avatar
Är egentligen inte så lustigt att man som företag vill begränsa delning av konton. Ett hushåll per konto är väl egentligen helt normalt. Visst det är drygt som fasen (då det förekommer delning här med) men det är inte direkt konstigt. Om man bor under olika tak har man troligen även förmåga att köpa ett konto själv. Sen tycker jag visserligen att netflix ( och andra tjänster för den delen) börjar bli lite dyrt för vad man får. Men det brukas ju rätt hårt i familjen så värdet finns väl fortfarande. Däremot undrar jag hur de ska kontrollera hur man brukar det när man är på resande fot.
Citera
2023-05-26, 09:47
Medlem
I Spanien förlorade de 1 miljon betalde kunder när de gjorde de har ändringarna.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2023-04-25/netflix-loses-1-million-users-in-spain-over-password-policing
Citera
2023-05-26, 09:48
Medlem
Men hur ska dom kolla det?
Får man endast använda netflix hemma då också eller får man använda på resa???
Citera
2023-05-26, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frozen
Fick mailet från Netflix nu precis… goddag yxskaft.
Ja fick nu svar på mina idiot frågor
Så med andra ord händer inget
Citera
2023-05-26, 10:00
Medlem
frozens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldigflamingo
Ja fick nu svar på mina idiot frågor
Så med andra ord händer inget

Exakt. Det var bara en uppmaning, inget kommer hända. Kör på som vanligt ni som har skiten.
Citera
2023-05-27, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starberries
Netflix har dock infört det i andra länder, så det är inte mycket snack men lite verkstad. Man har dock infört det successivt, så det har inte drabbar alla konsumenter i samtliga länder samtidigt. Så det kommer ske i Sverige också.

Fast kommer det att fungera tekniskt? Fungerar det i dessa andra länder eller går folk runt det som ingenting? Har inte hittat en utförlig beskrivning av hur det ska gå till (vilket de förmodligen inte vill ge ut) utan bara ett vagt "genom IP och enhetens ID". Jag misstänker att det är väldigt svårt att genomföra detta på ett sätt som inte ger massa falska träffar som gör att folk avslutar tjänsten pga tekniskt strul hela tiden.

Det hela känns väldigt mycket som när man ville förbjuda folk att spela in media på kassett och VHS på 90-talet, eller något annan stenålderligt anti-pirat påhitt. Mest av allt tror jag att man vill skrämma de oinsatta med att det nu är FöRbJuDeT att dela, så att folk slutar självmant.

Hur som helst, säger det igen: Mycket mer värt att säga upp netflixkontot och istället bli premiummedlem på en privat torrentsida. Ungefär samma pris eller billigare, mycket större utbud. Big Media är alldeles för stöddiga just nu.
Senast redigerad av IncaCola 2023-05-27 kl. 09:24.
Citera
2023-05-29, 15:50
Medlem
Ghastens avatar
Det är ändå netflix som väljer och i slutändan kommer dom tjäna på det. Lipsillar gråter nu snart kommer någon serie där igen och folk är tillbaka.

Hört många som delar konton med varandra. Det är bara betala om ni vill se.
Citera
2023-05-29, 16:22
Medlem
Så 178 kr i månaden om man kör med ett extra hushåll. Är väl inte hela världen men är snäppet dyrare än konkurenterna helt klart.

Sade upp mitt abonnemang på Netflix, mest för att jag enbart tittar när det verkligen kommer en serie man vill se vilket är rätt sällan. Filmer ordnar jag på annat håll.

Tror jag betalat 13.000:- totalt, sedan jag började prenumerera 2014.
Citera
2023-05-29, 20:18
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghasten
Det är ändå netflix som väljer och i slutändan kommer dom tjäna på det. Lipsillar gråter nu snart kommer någon serie där igen och folk är tillbaka.

Hört många som delar konton med varandra. Det är bara betala om ni vill se.

Problemet med netflix är att deras utbud är totalt uselt. Förstår mig inte på folk som betalar för netflix. Kommer det någon bra serie en gång per halvår går det lätt att ladda ned detta på tpb med utorrent.
Citera
2023-05-29, 20:42
Medlem
Jiiimboohs avatar
Undrar om de inte kommer förlora på det här. Det är inte alla som lånar ett lösenord som hade skaffat eget konto. Det finns sedan tidigare en begränsning av samtida tittare på ett konto, så det är inte som att man har kunnat dela lösen med hur många som helst. Själv har jag eget Netflixkonto som inte delas.
Citera
2023-05-29, 22:37
Medlem
3timeseGOs avatar
Jag betalar för ett abb åt min 13-åring som bor växelvis… kan h*n inte titta varannan vecka när h*n är hos den andra föräldern så känns det onödigt att fortsätta med det abonnemanget.
(h*n har egen tv på sitt rum på båda ställena och det är bara h*n som tittar)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in