2023-05-24, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IncaCola
Old news. Netflix har tjatat om detta länge. Då och då blir det en rubrik men inget händer. Återstår att se hur det blir denna gång.

Netflix har dock infört det i andra länder, så det är inte mycket snack men lite verkstad. Man har dock infört det successivt, så det har inte drabbar alla konsumenter i samtliga länder samtidigt. Så det kommer ske i Sverige också.
Citera
2023-05-24, 23:25
Medlem
kurrekottes avatar
Jag tycker faktiskt att det är ganska bra.

Jag har under dom senaste åren bara tittat på Netflix, någon gång per år, men fortsatt att ha det dyraste abonnemanget på grund av en kombination av lathet och att jag har tyckt att det var käckt för mina gamla föräldrar att kunna titta på det.

Nu har jag inte längre något val än att göra något åt det och då blir det naturligtvis enklast att ändra till det billigaste abonnemanget samtidigt som jag slutar att använda det helt.

Då får Netflix precis som dom vill och jag får mer pengar över till något annat. Alla vinner!
Citera
2023-05-24, 23:29
Medlem
Såklart Netflix ska ta betalt för sina tjänster.
Sverige verkar ha blivit ett land av fifflare och myglare, sa en minister för många år sen.
Och det var före den stora invandringen.
Citera
2023-05-25, 05:36
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Vad innebär delade konton? Nu sa jag upp mitt Netflix abonnemang för ca 3 år sedan men hur ska de kontrollera om jag delar konto eller inte sitter hemma? I alla fall jag tyckte då jag pendlade 1timme att det var ok att döda 40 minuter med någon skräpserie och titta på tåget/bussen. Så ett konto kommer nu teoretiskt bli flaggat eftersom jag inte sitter hemma/uppkopplad på ett wifi? Låter som en korkad ide av Netflix.
De kommer inte att kunna kontrollera det exakt alls men om man som jag har inloggningar från Boston, Cincinatti, Duluth, Kampala, Accra och Kuopio så förstår de nog att jag inte är på hemväg från jobbet eller ens sommarstugan.
Min senaste inloggning registrerades dock från Västmanlands län trots att jag gjorde den själv från Göteborg...
Citera
2023-05-25, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Jag tycker faktiskt att det är ganska bra.

Jag har under dom senaste åren bara tittat på Netflix, någon gång per år, men fortsatt att ha det dyraste abonnemanget på grund av en kombination av lathet och att jag har tyckt att det var käckt för mina gamla föräldrar att kunna titta på det.

Nu har jag inte längre något val än att göra något åt det och då blir det naturligtvis enklast att ändra till det billigaste abonnemanget samtidigt som jag slutar att använda det helt.

Då får Netflix precis som dom vill och jag får mer pengar över till något annat. Alla vinner!

Bara lite nyfiken på varför ens behålla abonnemanget (billigaste) om du inte ens tittar…
Citera
2023-05-25, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Varför ska man ens kunna dela ett konto. Var och en som tittar bör ju betala själv.

Man gör väl det på sätt och vis .. om man har det stora abonnemanget så delar säkert de som är anslutna till detta… på priset… så då betalar man ju till Netflix. Nu kan det ju i stället bli så att många säger upp det stora abonnemanget, och kanske en eller ingen alls förnyar något abonnemang.. då blir det ju minus post hos Netflix…
Citera
2023-05-25, 11:36
Medlem
15minFames avatar
Jag förstår att Netflix vill förhindra att alla delar på ett abonemang. Men undrar då hur det kommer att bli om man tittar utanför hemmet och inte via sin wifi. Det är sommar och folk vill hänga ute, åka till landet, utlandsresa osv., eller bara när man pendlar till jobbet.
Citera
2023-05-25, 11:45
Medlem
Amitriptylins avatar
Det där har det tjatat om förut.
Var väl för en något år sedan de ville att jag skulle registrera om alla i familjen eller va fan det var men jag sket i det och sen hände inget.

Jag skulle vilja se hur de ska verifiera om det är jag som använder mitt konto eller inte...

Jag bryr mig inte nämnvärt om Netflix mediokra utbud.
De filmer som är sevärda finns på nätet 10 minuter efter att de släppts på netflix
Citera
2023-05-25, 20:01
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paffet
Bara lite nyfiken på varför ens behålla abonnemanget (billigaste) om du inte ens tittar…
Därför att jag fortfarande tycker att det kan vara käckt för mina föräldrar att ha möjlighet att titta på det.

Dock så hade jag missat det går att köpa till en "extra person" utanför hushållet för 49:- i månaden.

Hade jag varit intresserad av att titta själv, så hade det förstås kunnat vara ett alternativ och jag skulle inte bli jätteförvånad om många fler väljer att göra det, istället för att säga upp helt och att netflix i slutändan faktiskt tjänar på förändringen.

En alternativ trådrubrik kunde lika gärna ha varit: Netflix höjer priset med 49 kr per extra hushåll för delade konton.
Citera
2023-05-25, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Därför att jag fortfarande tycker att det kan vara käckt för mina föräldrar att ha möjlighet att titta på det.

Dock så hade jag missat det går att köpa till en "extra person" utanför hushållet för 49:- i månaden.

Hade jag varit intresserad av att titta själv, så hade det förstås kunnat vara ett alternativ och jag skulle inte bli jätteförvånad om många fler väljer att göra det, istället för att säga upp helt och att netflix i slutändan faktiskt tjänar på förändringen.

En alternativ trådrubrik kunde lika gärna ha varit: Netflix höjer priset med 49 kr per extra hushåll för delade konton.

Det var bra info, det visste inte jag heller att man kan köpa till en extra för 49 kr per extra hushåll .. Det tackar jag för den infon…
Citera
2023-05-25, 20:34
Medlem
Hur ska detta fungera för de som har VPN?
Citera
2023-05-26, 02:45
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Varför ska man ens kunna dela ett konto. Var och en som tittar bör ju betala själv.
Många delar eftersom man inte har råd att ha alla streamingtjänster själv. Jag delar till exempel med min mamma och svärföräldrar. Jag står för Viaplay, de står för Netflix och Cmore till exempel. Håller Netflix på att tjafsa så leder det bara till att vi säger upp Netflix och köper något annat istället. Tror de kommer förlora många kunder på det här. Streamingtjänsterna behöver inse att enda anledningen till att man kan ha allt är för att man delar med andra, blir det för krångligt får man välja en eller skita helt i streaming.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in