2023-05-29, 07:23
Medlem
EltonToilets avatar
Dansbandsmusiker är inte musiker
Citera
2023-05-29, 08:15
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Har aldrig träffat nån tjej som ens hört Grateful Dead vad jag vet. Och då är hon en keeper minsann.
Jodå, du blev ju rådissad av en deadhead. Och i efterhand fick du höra från en bekant att hon valde en glammare istället. De hade tydligen haft krig i sängen, till Deep Purples senaste skiva. Så hårt att din bekanta hörde det genom väggen.
Stackare.
Citera
2023-05-29, 10:49
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
Jodå, du blev ju rådissad av en deadhead. Och i efterhand fick du höra från en bekant att hon valde en glammare istället. De hade tydligen haft krig i sängen, till Deep Purples senaste skiva. Så hårt att din bekanta hörde det genom väggen.
Stackare.

Du är som Led Zeppelin - du gillar att sno från andra.
Citera
2023-05-29, 11:16
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Du är som Led Zeppelin - du gillar att sno från andra.
"Good artists borrow, great artists steal."
- Picasso
Citera
2023-05-29, 11:43
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
"Good artists borrow, great artists steal."
- Picasso

Ja så kanske det var för 100 år sen när Picasso levde. Stjäl du något idag så hamnar du i domstol, vilket ju Zeppelin gjorde minst 3 gånger.
Citera
2023-05-29, 11:52
Medlem
lemmy124s avatar
Kinks är bättre än Beatles.

Carpenters gjorde alltid bättre låtar än Led Zeppelin.

Rolling Stones är bästa rockbandet någonsin.

80-tals new wave är mest tillgjort musikintresse för folk som vill tycka rätt efter musikkritikers smak. The Fall osv
Citera
2023-05-29, 11:57
Medlem
lemmy124s avatar
Dansband, ja. Var trots allt det som sålde bäst av svensk musik på 60/70-talet. Tror den här låten med flamingokvintetten var den bästa säljande av alla singlar nått år. Tycker det är bra.
https://www.youtube.com/watch?v=0s88wEBi41M&ab_channel=nostalgoteketpunkts e
Citera
2023-05-29, 12:45
Medlem
Adelaides avatar
Jag kan medge att Beatles musik inte har åldrats särskilt väl, tyvärr. Sgt Peppers gillade jag som barn, men idag skippar jag nästan halva skivan.
Citera
2023-05-29, 13:29
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ja så kanske det var för 100 år sen när Picasso levde. Stjäl du något idag så hamnar du i domstol, vilket ju Zeppelin gjorde minst 3 gånger.
Lustigt att Rammstein inte hamnat i domstol också. De har ju plankat Ministrys Just One Fix i minst 3-4 låtar.
Citera
2023-05-29, 13:31
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Lustigt att Rammstein inte hamnat i domstol också. De har ju plankat Ministrys Just One Fix i minst 3-4 låtar.

Who gives a fuck
Citera
2023-05-29, 13:32
Medlem
Petter är sveriges sämsta rappare
Citera
2023-05-29, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlligatorMan
Det får man nog säga. Ytterst få som inte var med och upplevde/uppskattade det som gjordes musikaliskt då intresserar sig för 80talets musik medan 60 och 70talsmusiken får nya "fans" och lever vidare generation efter generation.

Folk som hyllar 80talet är uteslutande såna som peakade då är min observation och uppfattning.

80-talet var rätt svagt men inte i alla kretsar. Många får för sig att kritisera 80-talet eftersom det är annorlunda från 60 och 70-talet.
80-talet tycker jag personligen inte är lika bra som 70-talet men det som är fascinerande med det är att många av banden levde kvar och lyckades med ny teknologi göra ännu mer experimentella men samtidigt extremt bra album. Det kom även många riktigt bra band med denna nya elektronik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in