2023-05-28, 22:21
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
Ingen försöker få dig att ändra åsikt om bandets musik. Men så länge du avlägsnar allt vad objektivt tänkande heter, så kommer du att få mothugg. Oavsett vilket band det rör sig om.

Och vem bestämmer vad som är objektivt? Du? Nehedu bara att inse att du har trist smak.
Citera
2023-05-28, 22:35
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Och vem bestämmer vad som är objektivt? Du? Nehedu bara att inse att du har trist smak.
Suck... Varför försöker jag ens en gång..?

Opartiska tankegångar och saklighet kännetecknar objektivitet.
T.ex. ABBAs musik ÄR komplext snickrad. Där tänker jag objektivt.
Jag tycker dock fortfarande att det låter skit. Men där tänker jag istället subjektivt.
Ser du sambandet?

Sluta slingra dig.
Citera
2023-05-28, 22:42
Medlem
Adelaides avatar
Citat:

Opartiska tankegångar och saklighet kännetecknar objektivitet.
T.ex. ABBAs musik ÄR komplext snickrad. Där tänker jag objektivt.
Jag tycker dock fortfarande att det låter skit. Men där tänker jag istället subjektivt.
Ser du sambandet?

Sluta slingra dig.

Skojar du? Jag har själv tvingats spela Grateful Dead live. Speciellt? Inte för fem öre. Skitmusik deluxe.
Citera
2023-05-28, 22:55
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Skojar du? Jag har själv tvingats spela Grateful Dead live. Speciellt? Inte för fem öre. Skitmusik deluxe.
...Och där kom det igen. "Jag gillar det inte, så det kan inte vara speciellt".

Deras musik har jammat sig fram vid så många olika territorier som många samtida grupper inom samma kategori (läs: jamband) inte ens var i närheten av. Deras bredd var enorm, utan att tappa den röda tråden. Till på köpet hade de världens mest hängivna fanbase, och deras approach till både spelningar i sig (ingen konsert var den andra sig lik) och taping (tillåtande av fans att spela in konserterna) var även den fullständigt unik för sin tid.
Grateful Dead VAR ett väldigt speciellt band, ett ledande band för den amerikanska jambandscenen med ett unikt sound. Men likväl kommer du väl att blunda för detta, eftersom din musiklärare uppenbarligen använde sig av samma upplärningsmetoder som Michael Jacksons farsa...
Citera
2023-05-28, 22:58
Avslutad
Citat:
Det finns inget speciellt med Grateful Dead.

Inte för dig och det är helt ok!!

Citat:

Ja det var dumt.

Det är lite som att spela schack med en tupp, han välter alla pjäserna och struttar sen runt på brädet och säger att han vann.
Senast redigerad av AlligatorMan 2023-05-28 kl. 23:05.
Citera
2023-05-28, 23:13
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
...Och där kom det igen. "Jag gillar det inte, så det kan inte vara speciellt".

Deras musik har jammat sig fram vid så många olika territorier som många samtida grupper inom samma kategori (läs: jamband) inte ens var i närheten av. Deras bredd var enorm, utan att tappa den röda tråden. Till på köpet hade de världens mest hängivna fanbase, och deras approach till både spelningar i sig (ingen konsert var den andra sig lik) och taping (tillåtande av fans att spela in konserterna) var även den fullständigt unik för sin tid.
Grateful Dead VAR ett väldigt speciellt band, ett ledande band för den amerikanska jambandscenen med ett unikt sound. Men likväl kommer du väl att blunda för detta, eftersom din musiklärare uppenbarligen använde sig av samma upplärningsmetoder som Michael Jacksons farsa...

Ojojoj... de jammade och lät sina fans spela in. Ja det gör dem ju suuuuperspeciella.

Ditt gibberish är snarare ett bevis på att deadheads är mongos. Inte konstigt med tanke på vilken trist musik de lyssnar på.
Citera
2023-05-28, 23:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fuzzpedal
Det är väl inte särskilt kontroversiellt? 80-talet är det bästa musikdecenniet.

Citat:
Knappast. Om man jämför med vad det sena 60-talet och 70-talet gav oss så är 80-talet ett ganska svagt årtionde.

Det får man nog säga. Ytterst få som inte var med och upplevde/uppskattade det som gjordes musikaliskt då intresserar sig för 80talets musik medan 60 och 70talsmusiken får nya "fans" och lever vidare generation efter generation.

Folk som hyllar 80talet är uteslutande såna som peakade då är min observation och uppfattning.
Citera
2023-05-28, 23:16
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlligatorMan
Inte för dig och det är helt ok!!

Ja det var dumt.

Det är lite som att spela schack med en tupp, han välter alla pjäserna och struttar sen runt på brädet och säger att han vann.

Här förespråkar du subjektivitet men försvarar någon som påstår sig vara "objektiv". Förvirrande.
Citera
2023-05-28, 23:17
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ojojoj... de jammade och lät sina fans spela in. Ja det gör dem ju suuuuperspeciella.

Ditt gibberish är snarare ett bevis på att deadheads är mongos. Inte konstigt med tanke på vilken trist musik de lyssnar på.
Okej... Det är så jävla uppenbart att ditt bristande intresse för gruppen gör att du inte vill inse fakta, oavsett antalet motargument.
Crash... Boom!
Citera
2023-05-28, 23:22
Avslutad
Citat:
Här förespråkar du subjektivitet men försvarar någon som påstår sig vara "objektiv". Förvirrande.

Nja jag menar bara att du är i din fulla rätt att förakta Grateful dead och tycka att deras musik är sämst osv men TheNarrowMargin har naturligtvis rätt i allt han säger om att du inte riktigt begriper dig på begreppet objektivitet.

Eller gör du det egentligen men när nån nämner GD går nån propp tillfälligt i din hjärna så du inte gör det för att sen bli normal igen efter en tid. Som nåt relä typ. Jag vet inte men nåt sånt är det.
Citera
2023-05-28, 23:23
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Okej... Det är så jävla uppenbart att ditt bristande intresse för gruppen gör att du inte vill inse fakta, oavsett antalet motargument.
Crash... Boom!

"Faktan" som du har gett mig övertygar mig inte ett dugg.
Exakt det du säger om Grateful Dead sa Ivan Toer om Led Zeppelin. Att de jamade så mycket och att ingen låt lät sig lik live.
Who gives a fucking fuck? Det gör dem inte mer speciella i mina ögon.
Citera
2023-05-28, 23:25
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
"Faktan" som du har gett mig övertygar mig inte ett dugg.
Exakt det du säger om Grateful Dead sa Ivan Toer om Led Zeppelin. Att de jamade så mycket och att ingen låt lät sig lik live.
Who gives a fucking fuck? Det gör dem inte mer speciella i mina ögon.
Det är approachen till hela grejen som gör Grateful Dead unika i avseendet.

Och helt ärligt... Om det stod "Jimi Hendrix Experience" på omslaget av American Beauty så skulle så säkerligen ÄLSKA den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in