2023-05-28, 20:02
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlligatorMan

Om vi nu för sakens skull låtsas att det stämmer, så är att gå in i nämnd tråd och säga det en handling i provokationens tecken snarare än upplysningens.
Särskilt när t.o.m. trådtiteln säger att tråden är för deadheads.
Citera
2023-05-28, 20:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin

Just det ja, det hade jag glömt.

Nädå, ingen provokationslust här inte.
Citera
2023-05-28, 20:04
Medlem
Jag hatar hip hop i alla former
Citera
2023-05-28, 21:38
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlligatorMan
Dom där första fem plattorna blir absolut inte sämre med åren iaf, det får jag säga. Plockar fram dom oftare än Zeppelin nuförtiden. Deep purple är väl nånstans mittemellan.

Om vi nu för sakens skull låtsas att det stämmer, så är att gå in i nämnd tråd och säga det en handling i provokationens tecken snarare än upplysningens.

Citat:

För mig är det fortfarande obegripligt hur man kan gilla Grateful Dead. Det finns inget speciellt med Grateful Dead.
Citera
2023-05-28, 21:42
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuzzpedal
Det är väl inte särskilt kontroversiellt? 80-talet är det bästa musikdecenniet. Men jag tycker att det blev ännu bättre från och med den eran. För att nämna en handfull band (post 78-82) som gör 80-talet till det bästa musikdecenniet:
The Chameleons
The Wild Swans
The Icicle Works
The Big Gun
The Pogues
The Smiths
The Housemartins
The Corn Dollies
The June Brides
The Brilliant Corners
The Flatmates
The Railway Children
The Jazz Butcher
The Farmer's Boys
The Laughing Apple
The Blue Bells
The Pale Fountains
Mighty Mighty
R.E.M
Aztec Camera
Translator
Hüsker Dü
Happydeadmen
James Dean Driving Experience
Violent Femmes
Little Nemo
Bad Brains
1919
New Order (som förvisso, tillsammans med ett par andra band, även var aktiva under 78-82 men släppte mycket material efter 1982).

Knappast. Om man jämför med vad det sena 60-talet och 70-talet gav oss så är 80-talet ett ganska svagt årtionde. Även indie blev bättre på 90-talet och bort mot 00-talet.
Citera
2023-05-28, 21:51
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
För mig är det fortfarande obegripligt hur man kan gilla Grateful Dead. Det finns inget speciellt med Grateful Dead.
Hur kan det vara obegripligt hur man kan gilla ett visst band?
Alla har vi väl olika smak, inte svårare än så?

Jag tycker Metallica är bajs, men jag tycker ju fortfarande inte det är konstigt om någon annan råkar gilla det bandet...
Citera
2023-05-28, 21:52
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Hur kan det vara obegripligt hur man kan gilla ett visst band?
Alla har vi väl olika smak, inte svårare än så?

Jag tycker Metallica är bajs, men jag tycker ju fortfarande inte det är konstigt om någon annan råkar gilla det bandet...

Eftersom jag tycker de är kassa är det för mig obegripligt. Det är väl inte så konstigt?
Citera
2023-05-28, 21:53
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Jo, det finns det. Och du har fått svar på detta flertalet gånger, och en viss användare har dessutom brutit ner medlemmarna var för sig för att tydliggöra det ännu mer. Men du vill helt enkelt inte ta emot någonting.
Du får tycka illa om Grateful Dead, och vilken annan orkester som helst faktiskt. Men du saknar helt enkelt objektivt tänkande över musik du inte gillar.
Citera
2023-05-28, 21:53
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Eftersom jag tycker de är kassa är det för mig obegripligt. Det är väl inte så konstigt?
Jo, men det kan nog vara en mognadsfråga.
Citera
2023-05-28, 21:58
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Jo, det finns det. Och du har fått svar på detta flertalet gånger, och en viss användare har dessutom brutit ner medlemmarna var för sig för att tydliggöra det ännu mer. Men du vill helt enkelt inte ta emot någonting.
Du får tycka illa om Grateful Dead, och vilken annan orkester som helst faktiskt. Men du saknar helt enkelt objektivt tänkande över musik du inte gillar.

Skiter väl i vad ni "deadheads" (vilket hemskt namn) säger eller tycker är "speciellt". Jag lyssnar med öronen, och kan därmed konstatera att Grateful Dead är skräp.
Citera
2023-05-28, 22:00
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Jo, men det kan nog vara en mognadsfråga.

Nej, du har snarare en bisarr retorik.
Citera
2023-05-28, 22:12
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Skiter väl i vad ni "deadheads" (vilket hemskt namn) säger eller tycker är "speciellt". Jag lyssnar med öronen, och kan därmed konstatera att Grateful Dead är skräp.
Ingen försöker få dig att ändra åsikt om bandets musik. Men så länge du avlägsnar allt vad objektivt tänkande heter, så kommer du att få mothugg. Oavsett vilket band det rör sig om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in