2023-05-27, 22:51
Medlem
TilhelmWells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Vilken jävla resa dom har gjort.

Dom spelade i National League så sent som 2013. Imponerande.

Det kan man säga. Brentford har gjort en liknande resa även om de inte var i National League men väl i League Two 2008/2009.
Citera
2023-05-28, 01:26
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Inge fel med att förlora mot Brighton, dom gör ju en grym säsong.
Sa du menar alltsa att det ar helt okej att aka pa storstryk mot ett lag som Brighton nar man fightar om titeln?
Citera
2023-05-28, 01:29
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Kul att se Luton i PL.
Luton var motstandet nar jag var och sag min forsta Arsenal match live pa Highbury tillbaka i 86. Trevligt att se en old reliable lady tillbaka i fotbollens finrum
Senast redigerad av Generalandersson 2023-05-28 kl. 01:32.
Citera
2023-05-28, 01:32
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Sa du menar alltsa att det ar helt okej att aka pa storstryk mot ett lag som Brighton nar man fightar om titeln?

Klart ingen trodde det. Men Brighton överraskade alla i år.
Citera
2023-05-28, 01:38
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Klart ingen trodde det. Men Brighton överraskade alla i år.
Mhm. Men poanget ar att ska man vinna titeln sa kan man inte torska mot lag som Brighton e.l.

_ _ _

Forresten, hur gar det med managerjakten till spurs? Horde att de var ute efter han dar ryssen som ar Celtic’s boss.
Citera
2023-05-28, 01:43
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Mhm. Men poanget ar att ska man vinna titeln sa kan man inte torska mot lag som Brighton e.l.

_ _ _

Forresten, hur gar det med managerjakten till spurs? Horde att de var ute efter han dar ryssen som ar Celtic’s boss.

Jag hoppas på Ange Postecoglou som du syftar på från Celtic han är faktiskt Australiensare vilket man inte tror.

Vill se något nytt i Spurs. Inte samma gamla trötta lösningar som Mason.
Citera
2023-05-28, 01:59
Medlem
Tottenham måste hitta en ny sportdirektör illa kvickt, det är där skon klämmer. Finns nog ingen meriterad tränare som vill ta jobbet utan att veta vem som ska ta över efter Paratici. Uppenbart att detta är en av anledningarna till att Slot och Nagelsmann redan tackat nej.

En annan anledning är kaoset som pågått i klubben sedan Pochettino sparkades och som fått gro och utveckla sig till den skit vi ser idag. Nyckelspelare som inte ersattes ordentligt, en utebliven satsning när järnet var som varmast och man borde ha agerat (efter CL-finalen), usla värvningar och dåligt ägarskap.

Conte hade inte mycket gott att säga om klubben, dess kultur och spelare framåt slutet och även Mourinho gjorde ett syrligt uttalande i veckan angående klubben.
Det är glasklart att dessa herrar varit bakbundna och att det sker saker bakom kulisserna som gör rollen som manager till en otacksam uppgift med ständig motvind. Hemsk arbetsmiljö. Jag förstår att ingen meriterad vill ta det jobbet och det känns för jävligt. När inte ens Conte eller Mou lyckas och får kicken, varför ens försöka?

Nu blir vi omsprungna av ännu fler lag - Villa, Brighton, Newcastle - när konkurrensen blir hårdare och allt fler klubbar tar klokare beslut, tillsätter bra och erfarna managers och gör smarta värvningar.

Känns nattsvart just nu och jag vill bara ha bort Levy och Lewis, riva och bygga nytt. Jag kan lätt acceptera att vi harvar runt i mitten av tabellen i några år om det betyder att vi får in nya ägare med en klar vision, en förbättrad strategi på transfermarknaden etc. Om vi på något magiskt sätt också kan tvätta bort förlorarmentaliteten och sluta vika ner oss när det gäller som mest så tackar jag och tar emot men det är väl för mycket begärt. Vilken jävla pissklubb man supportar egentligen, rutten från insidan som den verkar vara.

Men dessa förändringar måste ske snabbt, annars kommer vi gå samma öde till mötes som Everton gjort de senaste åren. Jag blir ärligt talat inte förvånad om Tottenham kommer hamna i en nedflyttningsstrid inom några år. Fortsätter det såhär är vi snart där. Låt säga att Kane lämnar 2024 och man inte fixar en bra ersättare - då kan vi hälsa hem.

Grattis City till titeln och grattis Luton till en enastående resa genom det engelska ligasystemet!

Extra stort grattis till Pelly Ruddock Mpanzu, som idag blev den förste spelaren någonsin att gå från att spela non-league till PL med samma klubb! Det är vackert och ett typexempel på varför man älskar fotboll även när allt går åt helvete
Citera
2023-05-28, 02:20
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Jag hoppas på Ange Postecoglou som du syftar på från Celtic han är faktiskt Australiensare vilket man inte tror.

Vill se något nytt i Spurs. Inte samma gamla trötta lösningar som Mason.
Aha, Ok. Hade for mig att Postegugli var en ryss eller liknande, men han har ju gjort ett bra jobb med Celtic.
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Tottenham måste hitta en ny sportdirektör illa kvickt, det är där skon klämmer. Finns nog ingen meriterad tränare som vill ta jobbet utan att veta vem som ska ta över efter Paratici. Uppenbart att detta är en av anledningarna till att Slot och Nagelsmann redan tackat nej.

En annan anledning är kaoset som pågått i klubben sedan Pochettino sparkades och som fått gro och utveckla sig till den skit vi ser idag. Nyckelspelare som inte ersattes ordentligt, en utebliven satsning när järnet var som varmast och man borde ha agerat (efter CL-finalen), usla värvningar och dåligt ägarskap.

Conte hade inte mycket gott att säga om klubben, dess kultur och spelare framåt slutet och även Mourinho gjorde ett syrligt uttalande i veckan angående klubben.
Det är glasklart att dessa herrar varit bakbundna och att det sker saker bakom kulisserna som gör rollen som manager till en otacksam uppgift med ständig motvind. Hemsk arbetsmiljö. Jag förstår att ingen meriterad vill ta det jobbet och det känns för jävligt. När inte ens Conte eller Mou lyckas och får kicken, varför ens försöka?

Nu blir vi omsprungna av ännu fler lag - Villa, Brighton, Newcastle - när konkurrensen blir hårdare och allt fler klubbar tar klokare beslut, tillsätter bra och erfarna managers och gör smarta värvningar.

Känns nattsvart just nu och jag vill bara ha bort Levy och Lewis, riva och bygga nytt. Jag kan lätt acceptera att vi harvar runt i mitten av tabellen i några år om det betyder att vi får in nya ägare med en klar vision, en förbättrad strategi på transfermarknaden etc. Om vi på något magiskt sätt också kan tvätta bort förlorarmentaliteten och sluta vika ner oss när det gäller som mest så tackar jag och tar emot men det är väl för mycket begärt. Vilken jävla pissklubb man supportar egentligen, rutten från insidan som den verkar vara.

Men dessa förändringar måste ske snabbt, annars kommer vi gå samma öde till mötes som Everton gjort de senaste åren. Jag blir ärligt talat inte förvånad om Tottenham kommer hamna i en nedflyttningsstrid inom några år. Fortsätter det såhär är vi snart där. Låt säga att Kane lämnar 2024 och man inte fixar en bra ersättare - då kan vi hälsa hem.

Grattis City till titeln och grattis Luton till en enastående resa genom det engelska ligasystemet!

Extra stort grattis till Pelly Ruddock Mpanzu, som idag blev den förste spelaren någonsin att gå från att spela non-league till PL med samma klubb! Det är vackert och ett typexempel på varför man älskar fotboll även när allt går åt helvete
Storsta misstaget som spurs har gjort under de sista 20+ aren var nar de kickade Pochettino, de kommer aldrig att fa tag i en mer lamplig manager. Poch var den perfekta managern for spurs, pa samma vis som drt Wenger var for AFC, Fergie for United, Mourinho for Chelsea och vad Pep & Klopp ar for City/Liverpool.

Nar det galler Conte, sa var han helt enkelt for stor till att vara manager for en klubb som Spurs.
Senast redigerad av Generalandersson 2023-05-28 kl. 02:34.
Citera
2023-05-28, 11:12
Medlem
TheJackets avatar
Haha så luffigt av Viasat att visa Citys match på 6an nu när den inte betyder nåt. De har inte visat särskilt mycket under säsongen fram tills nu direkt.
Citera
2023-05-28, 15:20
Medlem
Drickbacks avatar
Ryktet säger att Mauricio Pochettino har skrivit på för Chelsea.
Kontrakt till 2026.

Hoppas Chelsea supportrar är nöjda.
Senast redigerad av Drickback 2023-05-28 kl. 15:24.
Citera
2023-05-28, 15:26
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Ryktet säger att Mauricio Pochettino har skrivit på för Chelsea.
Kontrakt till 2026.

Hoppas Chelsea supportrar är nöjda.

Hehe klokt med treårskontrakt. Han lär ju inte vara kvar kontraktstiden ut ändå så då är det åtminstone inga gigantiska summor man tvingas betala den här gången
Citera
2023-05-28, 15:28
Moderator
zanteras avatar
Trodde bara Chelsea skrev kontrakt på 7-8 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in