Tottenham måste hitta en ny sportdirektör illa kvickt, det är där skon klämmer. Finns nog ingen meriterad tränare som vill ta jobbet utan att veta vem som ska ta över efter Paratici. Uppenbart att detta är en av anledningarna till att Slot och Nagelsmann redan tackat nej.
En annan anledning är kaoset som pågått i klubben sedan Pochettino sparkades och som fått gro och utveckla sig till den skit vi ser idag. Nyckelspelare som inte ersattes ordentligt, en utebliven satsning när järnet var som varmast och man borde ha agerat (efter CL-finalen), usla värvningar och dåligt ägarskap.
Conte hade inte mycket gott att säga om klubben, dess kultur och spelare framåt slutet och även Mourinho gjorde ett syrligt uttalande i veckan angående klubben.
Det är glasklart att dessa herrar varit bakbundna och att det sker saker bakom kulisserna som gör rollen som manager till en otacksam uppgift med ständig motvind. Hemsk arbetsmiljö. Jag förstår att ingen meriterad vill ta det jobbet och det känns för jävligt. När inte ens Conte eller Mou lyckas och får kicken, varför ens försöka?
Nu blir vi omsprungna av ännu fler lag - Villa, Brighton, Newcastle - när konkurrensen blir hårdare och allt fler klubbar tar klokare beslut, tillsätter bra och erfarna managers och gör smarta värvningar.
Känns nattsvart just nu och jag vill bara ha bort Levy och Lewis, riva och bygga nytt. Jag kan lätt acceptera att vi harvar runt i mitten av tabellen i några år om det betyder att vi får in nya ägare med en klar vision, en förbättrad strategi på transfermarknaden etc. Om vi på något magiskt sätt också kan tvätta bort förlorarmentaliteten och sluta vika ner oss när det gäller som mest så tackar jag och tar emot men det är väl för mycket begärt. Vilken jävla pissklubb man supportar egentligen, rutten från insidan som den verkar vara.
Men dessa förändringar måste ske snabbt, annars kommer vi gå samma öde till mötes som Everton gjort de senaste åren. Jag blir ärligt talat inte förvånad om Tottenham kommer hamna i en nedflyttningsstrid inom några år. Fortsätter det såhär är vi snart där. Låt säga att Kane lämnar 2024 och man inte fixar en bra ersättare - då kan vi hälsa hem.
Grattis City till titeln och grattis Luton till en enastående resa genom det engelska ligasystemet!
Extra stort grattis till Pelly Ruddock Mpanzu, som idag blev den förste spelaren någonsin att gå från att spela non-league till PL med samma klubb! Det är vackert och ett typexempel på varför man älskar fotboll även när allt går åt helvete