2023-05-27, 22:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Majbrasa123
Jag tycker Arvid ser ut som Tobbe trollkarls lillebror ! Det är nån likhet vid min o näsa

Nej, vet ni vem han liknar? Då menar jag sättet, rösten, personligheten och jakten på framgång framförallt; https://youtu.be/hghk2Hgmy48
Peder Fredricson
Citera
2023-05-27, 23:05
Medlem
Det som får mig att misstro produktionen, förutom det upenbara tillrättalagda scenerna med gifta paren, är min erfarenhet av Kalle.

Jag umgicks och pratade en hel del med honom under en konferenshelg. Han var där i egenskap som sexolog. Visst, han har sina bög-manér och identitetsvänsterhjontendenser. Dock, privat är han mer tolerant och okategorisk än vad han framställs som i tv. Jag tror att de som producerar tv-program är psykopater.
Citera
2023-05-27, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SylviaPlath
Någon mer än jag som spolar förbi Fredrik och hans tjej?
De är inte så spännande att följa, jag blir rastlös.

Jag… men de verkar ju glada och nöjda i varje fall.
Citera
2023-05-28, 04:48
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Du vet alltså inte hur det funkar i finare kretsar?

Jodå, det vet jag, men det är creepy för det.
Citera
2023-05-28, 06:41
Medlem
SnutteFia03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Hade han inte en snygg syrra?

Kollade inte så noga, men ja, hon såg väl bra ut.
Citera
2023-05-28, 06:47
Medlem
SnutteFia03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SylviaPlath
Inte så många tyvärr. Få kvinnor attraheras av män som inte kan stå upp för sig själva.

Så är det. Förhoppningsvis ser Alex vad han har att jobba på nu (självförtroendet och våga stå upp mer för sig själv) när han har varit med i det här programmet.

Fixar han de bitarna så tror jag att det kommer bli bra för honom framöver.
Citera
2023-05-28, 09:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Det som får mig att misstro produktionen, förutom det upenbara tillrättalagda scenerna med gifta paren, är min erfarenhet av Kalle.

Jag umgicks och pratade en hel del med honom under en konferenshelg. Han var där i egenskap som sexolog. Visst, han har sina bög-manér och identitetsvänsterhjontendenser. Dock, privat är han mer tolerant och okategorisk än vad han framställs som i tv. Jag tror att de som producerar tv-program är psykopater.

Hela det där gänget är obehagligt. Det klingar så falskt när Maria skriver att dom med omsorg väljer bort personer med trauman och för blyg och orolig personlighet. Arvid har ett jävla trauma bakom sig så han inte ens kunnat ha relationer förut, Carro var så psykiskt skör att hon anmälde sig spontant när en annan relation precis slutat i katastrof, och sen hade hon sammanbrott i programmet redan innan bröllopet och satt och söp på bröllopsfesten, vägrade ens se sin match i ögonen. Alex har så dålig självkänsla att han köper att hans match startar bråk om precis vad som helst, en tallrik, ett fält utanför bilen, en gammal satirbok, en tröja osv och han slänger utan vidare ett gammalt minne från en gemensam resa med sina vänner från ungdomstiden bara för att inte riskera bli lämnad.
Hur tänkte dom när dom lät Grävis bli hackad på? Eller alla andra exempel genom åren.
Hade Kalle, Maria och Fredric verkligen varit så altruistiska som dom låtsas så hade dom anordnat typ sommarläger med matchning utan att göra profit på det med TV och få gratis reklam där för sina egna företag.
Citera
2023-05-28, 19:01
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Min tolkning:

Han blev i sammanhanget precis befordrad från löjtnant till kapten och för att kunna bli det så måste man ha en akademisk examen eller minst 180 högskolepoäng.

Arvid sa i programmet efter befordran att han "kände sig färdig med Örebro", vilket tyder på att han studerat där.

Det har från första stund i programmet också sagts att han bor tillfälligt hos mormor varför han antagligen bara haft ett övernattningsrum där vid längre ledighet från studierna.

Det är därför rent löjligt hur mycket fokus många i tråden lägger på det felaktiga "faktumet" att han bor hos mormor.

Det är då rakt inte löjligt! Att vid hans ålder bo hos sin mormor är OAVSETT ORSAK ett tecken på att grabben inte har kommit så långt i sitt vuxenliv. Och att samtidigt utge sig för att vara orolig över om sin fru kan ta ansvar för sig själv, sina känslor och reaktioner är tragikomiskt.
Citera
2023-05-28, 19:17
Medlem
Tervulls avatar
Detta måste vara den tråkigaste säsongen hittills. Det riktigt kryper i kroppen på mig.

August och Carro. Hon verkade glad och nöjd att få ha August på replängds avstånd. Lättad att få åka hem. Han är egentligen färdig med henne, får uppfattningen om att han börjar tycka lite illa om Carro. Den här parhelgen blir dödsstöten. August är trött på skiten och kommer lämna med flaggan i topp. Kvar står Carro med sin blytunga offerkofta och hävdar att hon gjort allt, men det räckte inte ändå. Buuuu.

Fredrik och Stina. Jag tror på detta par. Bägge två är desperata och vill inte leva själva. Hon vill ha barn och han vill ha en snygg fru som passar in i hans fasad. Fredrik lider av städmani, kanske OCD. Klibbiga smutsiga barnhänder och dreglande munnar, för att inte tala om läckande bröst och kräks känns väldigt långt borta när man ser honom störa sig på en filt med två skrynklor och några vattendroppar på badrumsgolvet. Men jag tror som sagt på en fortsättning.

Arvid och Ida. Varför vill Arvid gifta sig överhuvudtaget? Det enda han tjatar om med sin monotona stela röst är egentid och hans egna behov. Jag är övertygad om att Arvid är gay eller Bi men vägrar acceptera faktum. Fortsätter Ida med honom så får hon vara beredd att dela honom med män. Är det just därför han är så noga med att få komma bort från Ida, så han kan få sina behov tillfredsställda av en rejäl karl? Varför kräver Arvid att ida skall torka sin fiffi med hårda raspiga löv när han har en dassrulle? Mycket märklig människa. Ida är en smart och självständig tjej som hela tiden växer i mina ögon. Hon är för bra för Arvid. Jag hoppas och tror att hon inser detta snart och lämnar den självupptagna Arvid som hellre sanerar kadaver i skogen än umgås med sin fru som han tröttnade på efter 3 dagar som gift.

Alexander och Lina. Det värsta paret av alla. Det är en ren plåga att se hur Lina riktigt njuter av att göra ner Alexander. Hon går runt i hans lägenhet med ett hånflin i ansiktet och säger att det inte såg ut som hon trodde. Alexander får ett kort ögonblick för sig att detta är positivt och att hon gillar det hon ser. Men icke, ett elakt skratt från Lina och Alexander sjunker ihop och inser att hon hatar hans stil. Hon har inte ett snällt ord att säga om någonting. När han kommer hem från jobbet blir han attackerad över några dammiga gamla böcker och beskylld för att vara rasist, homofob och kvinnoförtryckande. Att han inte började gråta var ett under, hela underläppen darrade på karln. Han är något av det mest förtryckta jag sett, han står ju inte på sig för någonting.
När Lina bråkade med honom en hel natt för att han inte ville ta på tröjan inför en selfie så borde han följt magkänslan och åkt hem. Men istället sjunker han ju till en nivå långt under sin värdighet när han låter henne sätta på honom en partyhatt och börjar leka med honom. Hon måste ha psykopatdrag. Slår honom med ena handen och smeker med den andra. Han borde bryta kontakten med Lina helt innan hon smulat sönder honom som människa fullständigt. Vart finns självbevarelsedriften? Ho ho.
Senast redigerad av Tervull 2023-05-28 kl. 19:19.
Citera
2023-05-28, 20:54
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Detta måste vara den tråkigaste säsongen hittills. Det riktigt kryper i kroppen på mig.

August och Carro. Hon verkade glad och nöjd att få ha August på replängds avstånd. Lättad att få åka hem. Han är egentligen färdig med henne, får uppfattningen om att han börjar tycka lite illa om Carro. Den här parhelgen blir dödsstöten. August är trött på skiten och kommer lämna med flaggan i topp. Kvar står Carro med sin blytunga offerkofta och hävdar att hon gjort allt, men det räckte inte ändå. Buuuu.

Fredrik och Stina. Jag tror på detta par. Bägge två är desperata och vill inte leva själva. Hon vill ha barn och han vill ha en snygg fru som passar in i hans fasad. Fredrik lider av städmani, kanske OCD. Klibbiga smutsiga barnhänder och dreglande munnar, för att inte tala om läckande bröst och kräks känns väldigt långt borta när man ser honom störa sig på en filt med två skrynklor och några vattendroppar på badrumsgolvet. Men jag tror som sagt på en fortsättning.

Arvid och Ida. Varför vill Arvid gifta sig överhuvudtaget? Det enda han tjatar om med sin monotona stela röst är egentid och hans egna behov. Jag är övertygad om att Arvid är gay eller Bi men vägrar acceptera faktum. Fortsätter Ida med honom så får hon vara beredd att dela honom med män. Är det just därför han är så noga med att få komma bort från Ida, så han kan få sina behov tillfredsställda av en rejäl karl? Varför kräver Arvid att ida skall torka sin fiffi med hårda raspiga löv när han har en dassrulle? Mycket märklig människa. Ida är en smart och självständig tjej som hela tiden växer i mina ögon. Hon är för bra för Arvid. Jag hoppas och tror att hon inser detta snart och lämnar den självupptagna Arvid som hellre sanerar kadaver i skogen än umgås med sin fru som han tröttnade på efter 3 dagar som gift.

Alexander och Lina. Det värsta paret av alla. Det är en ren plåga att se hur Lina riktigt njuter av att göra ner Alexander. Hon går runt i hans lägenhet med ett hånflin i ansiktet och säger att det inte såg ut som hon trodde. Alexander får ett kort ögonblick för sig att detta är positivt och att hon gillar det hon ser. Men icke, ett elakt skratt från Lina och Alexander sjunker ihop och inser att hon hatar hans stil. Hon har inte ett snällt ord att säga om någonting. När han kommer hem från jobbet blir han attackerad över några dammiga gamla böcker och beskylld för att vara rasist, homofob och kvinnoförtryckande. Att han inte började gråta var ett under, hela underläppen darrade på karln. Han är något av det mest förtryckta jag sett, han står ju inte på sig för någonting.
När Lina bråkade med honom en hel natt för att han inte ville ta på tröjan inför en selfie så borde han följt magkänslan och åkt hem. Men istället sjunker han ju till en nivå långt under sin värdighet när han låter henne sätta på honom en partyhatt och börjar leka med honom. Hon måste ha psykopatdrag. Slår honom med ena handen och smeker med den andra. Han borde bryta kontakten med Lina helt innan hon smulat sönder honom som människa fullständigt. Vart finns självbevarelsedriften? Ho ho.

Jag håller med om det mesta förutom att det är en tråkig säsong! Irriterande, triggande, galen? Ja! Tråkig? Nej! Aldrig har väl en säsong engagerat så otroligt som denna, antingen vi vill eller inte är vi superinvesterade!
Citera
2023-05-28, 20:57
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Jo jag gillar att läsa era inlägg och här får man ju såklart tycka vad man vill, men det är bara att der blir så mycket orättvis kritik just mot vissa personer! Tack för ditt trevliga svar, jag ångrar min hårda ton. Skriver ibland taskiga saker själv, tyvärr.

Det gör vi alla! Såna här diskussioner lockar fram det mänskliga i oss på gott och ont.

Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Liten kurs i lågaffektivt bemötande, snyggt!

Tack, något kanske jag har fått med mig av att ha jobbat som förskollärare hela mitt vuxna liv, lågaffektivitet är mitt andraspråk
Citera
2023-05-28, 21:25
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Caroline är lite ohemul när hon längtar till parträffen samtidigt som det går åt pipsvängen med Agge, hon vill antagligen? fantisera & jämföra män för att se vad hon hade kunnat få, det är gnistan för att kunna orka igenom hela exkrementet, att närhetsspäda ut den sociala relationen
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-05-28 kl. 21:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in