Citat:
Ursprungligen postat av
hatter1719
Mina tankar efter första avsnittet.....
Gällande att det fått varsin sak saken så tror jag det kan vara bra, i alla fall för första delen av programtiden. De spelar ju lite på hur vi människor funkar här. Triggar igång hjärnan och skapar sig en bild av någon, vissa kan nog till med gå och små förälska sig i någon dom inte vet vem det är, kanske underlättar problemet som funnits med attraktion några gånger i tidigare säsonger. Dock finns ju risken att det blir tvärtom, personen i fråga lever inte alls upp till påhittad förväntningarna och man ger upp på projektet vid första ögonkastet.
Hehe, håller med dig om "tala ut med en kompis"-scenerna för killar. I de flesta fall funkar det sådär. Har de inget behov av det tvinga inte stackarna.
Elinor och Kalles Kaviar - Kan inte se det funka, det är inte effektivt att ha partner då måste man ta hänsyn och anpassa sig till fler än sig själv. Spontant låter det som båda kommer ha svårt med det. Men visst det kanske ska vara en hurtbulle för att stå ut med en annan hurtbulle. Han verkar dessutom var direkt oskön.
Sofia och Anton - Solklart det paret jag tror mest på. Det enda kan vara om hon inte känner någon attraktion, dåliga partners tidigare tyder väl på att hon har fallit för andra typer än Anton. Tyvärr slår han ju inte heller en som killen som tar en med storm.
Anton får man känslan saknar lite självtroende. Väldigt lösa spekulationer men kan tänka mig att han kanske inte var populärast i skolan och hade det lite svårt med kompisar och dylikt. Sättet hans morsa och syrra pratade med honom samt hans egen framtoning gav mig dessa vibbar. Annars känns han som urtypen för personer som skulle träffat sin partner redan på gymnasiet flyttar ihop när de är 20 och har 2 ungar, villa och volvo vid 25.
Susanna och Johan - Här kan vi se om de klarar gå emot vinden. Rent statiskt så väljer aldrig kvinnor en partner från en lägre klass än sin egen. Sen kan man ju diskutera klassbegreppet i Sverige, grävmaskinister tjänar nog mer pengar än socionomer gör men antalet relationer där kvinnan har akademisk bakgrund men mannen är knegare brukar generellt vara sällsynta. Kan tänka mig att hon ville ha en man som uppskattar och vill bo naturen men då tror jag det handlar en landskapsarkitekt/ingenjör. Bortsett från ovan tyckt jag båda gav ett bra intryck, så ger dem både det hela chansen så ska det väl inte vara en omöjlighet.