2023-05-27, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
Och anledningen till att hon inte ville det var att det skulle kunna tolkas som en hint att de låg med varandra, och så kunde hon ju inte ha det. Här gäller det att markera att Alex står under henne och att hon aldrig skulle ta i honom med tång på ett sexuellt plan.

Så hur var det? Knullade de?
Citera
2023-05-27, 20:09
Medlem
Nu orkar jag inte följa detta inte så spännande drama i slow motion. Tio minuter eller nåt, för att något öppnar en bildörr under färd. Hur gick det? Är något par ihop fortfarande?
Citera
2023-05-27, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03
Om det är så att Lina spelar en roll för att framstå i god dager och vinna sympatier så misslyckas hon fatalt med det. Hon framstår som en osympatisk person utan någon självinsikt eller ödmjukhet. Det blir extra tydligt i kontrast till Alex. Han må ha dåligt självförtroende, men i övrigt går han genom rutan som en schysst person med flera kvalitéer. Men jag vet inte vad de större massorna som ser programmet tänker om henne. Läser bara det ni skriver här i tråden.

Men hur hade hon framstått om hon inte regisserade sig själv utan istället unleashade sitt verkliga jag? Det är frågan.
Citera
2023-05-27, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
Anledningen till att Alex ville vara barbröstad, i sängen, i TV, är för att han vet att mina inte är något material att arbeta vidare på. Hur många 33-åriga kvinnor med tickande biologiska klockor, som gillar flint, sitter inte och och blir lite våta när de ser honom halvnaken?

Inte så många tyvärr. Få kvinnor attraheras av män som inte kan stå upp för sig själva.
Citera
2023-05-27, 20:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Det är bara skitsnack från Linas sida. Hon hade aldrig varit ok med att han försvarat böckerna och behållt dem. Hon har ju dagarna innan ägnat en halv natt åt att inte acceptera Alex inställning ifråga om att han ville vara barbröstad på bild. Alex har mig veterligen inte haft någon synpunkt på Linas liv och val, medan Lina inte har gjort annat än att ha synpunkter på Alex personlighet, värderingar och handlingar. Om Alex hade försvarat sin humor hade det utlöst timtals av diskussion från Linas sida om hur kassa värderingar Alex har. Det hade inga partyhattar i världen kunnat lösa och det kände Alex. Därav att han backade som en hund med svansen mellan benen.

Hear, hear!
Exakt! Spyr på hennes försök att få det att handla om att hon är en stark kvinna med rätt värderingar och att Alex skulle vara någon slags plump tölp som med nöd och näppe bättrat sig.
Citera
2023-05-27, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Aha, gillar verkligen era svar!!!! Ni är dessutom roliga att läsa, men ibland så blir jag ledsen när det skrivs väldigt mycket negativt om någon. Är absolut inte oskyldig själv.

Jag fattar känslan, och det hedrar dig att du försöker jämna ut maktbalansen lite genom att vara otrevlig mot oss. Det känns fel när många går på en person, så funkar jag med. Men jag tycker Lina är ganska taskig mot Alex, så rättfärdigar jag mina dömande inlägg.
Citera
2023-05-27, 20:44
Avslutad
Citat:
Anledningen till att Alex ville vara barbröstad, i sängen, i TV, är för att han vet att mina inte är något material att arbeta vidare på. Hur många 33-åriga kvinnor med tickande biologiska klockor, som gillar flint, sitter inte och och blir lite våta när de ser honom halvnaken?

Haha! Gillar denna teorin ;D

Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Vi har inget liv kära du!

Skämt åsido så är det två aspekter.

Den ena är att relationer alltid spännande och många av oss vill se lite romantiska drömmar slå in. Särskilt Herr Bökberg och GregersWerle är suckers för sånt.

Den andra är att nästan alla har någon gång antingen dejtat eller varit ihop med någon som betett sig illa, haft en vän som råkat ut för det eller sett familjemedlemmar drabbas. Så det de gör i TV-rutan triggar och engagerar.

Liten kurs i lågaffektivt bemötande, snyggt!
Citera
2023-05-27, 21:15
Medlem
Citat:
Nu orkar jag inte följa detta inte så spännande drama i slow motion. Tio minuter eller nåt, för att något öppnar en bildörr under färd. Hur gick det? Är något par ihop fortfarande?

Det är helt klart den segaste säsongen hittills.
Citera
2023-05-27, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Det är helt klart den segaste säsongen hittills.

Någon mer än jag som spolar förbi Fredrik och hans tjej?
De är inte så spännande att följa, jag blir rastlös.
Citera
2023-05-27, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Min tolkning:

Han blev i sammanhanget precis befordrad från löjtnant till kapten och för att kunna bli det så måste man ha en akademisk examen eller minst 180 högskolepoäng.

Arvid sa i programmet efter befordran att han "kände sig färdig med Örebro", vilket tyder på att han studerat där.

Det har från första stund i programmet också sagts att han bor tillfälligt hos mormor varför han antagligen bara haft ett övernattningsrum där vid längre ledighet från studierna.

Det är därför rent löjligt hur mycket fokus många i tråden lägger på det felaktiga "faktumet" att han bor hos mormor.

Precis, han hamnade av någon anledning i Stockholm och så har mormor en villa i Djursholm. Vad skulle ni göra? Bo inneboende i Hökarängen eller bo hos mormor i Djursholm? Eller vad är alternativet på kort varsel?
Citera
2023-05-27, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Ja, det håller jag defintivt med om. Sexkursen och det eviga kindpussandet. Det är creepy. Skulle sprungit fort och långt om min salig mormor behandlat mig så när hon levde.

Du vet alltså inte hur det funkar i finare kretsar?
Citera
2023-05-27, 22:23
Medlem
Jag tycker Arvid ser ut som Tobbe trollkarls lillebror ! Det är nån likhet vid min o näsa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in