2023-05-28, 01:04
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrtillsyd
BO ska ha frågat GM och hans vänner ifall de ville köpa droger. GM ska ha börjat skratta och vart småkaxig. Leder till bråk GM och vänner springer iväg efter att GM blivit misshandlad. GM kommer kort senare tillbaka med en kniv och hugger flera gånger. Otroligt tragiskt. Förr slutade bråken med knytnävar men nu är allt för många beväpnade.

Om detta stämmer är det uppenbart uppsåt, dvs mord, vilket säkert kommer leda till flera kafferep med en socialkärring…*suck*

Bara i Sverige…
Citera
2023-05-28, 01:06
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Om detta stämmer är det uppenbart uppsåt, dvs mord, vilket säkert kommer leda till flera kafferep med en socialkärring…*suck*

Bara i Sverige…

Nja, kan nog röra sig om dråp då.
Citera
2023-05-28, 01:16
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian

Det är inte dråp om man först misshandlat en person och sedan kommer tillbaka med en kniv och sticker honom ett flertal gånger i buken.
Nog för att Sveriges domstolar är ett gäng fjollor, jag har mycket svårt att få ovanstående till något annat än mord.

Nu är jag förvisso en obildad lekman i ämnet, men om inte detta skulle utgöra mord, då vet jag inte vad som skulle betraktas som mord.

Uppsåtet borde vara uppenbart om han först misshandlar en person för att senare komma tillbaka beväpnad med en kniv och döda personen i fråga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hitler.was.a.vegan
Finns en massa info din lilla SJW fjant,, läs bara på. Ingen bryr sig om din påhittade shitstory.
Hur vet du att det är en påhittad shitstory?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Urinterapeut
En vanlig svensk 15 årig kille som hade oturen att stöta på en rasistisk somalier med kniv.

källa? var alltså inte BO kriminell?
Citera
2023-05-28, 01:18
Medlem
Citat:

Allt är en definitionsfråga men mot den gärningsbeskrivningen döms man för mord och inte dråp, såvida man inte har extremt slappa och godtrogna nämndemän.
Citera
2023-05-28, 01:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Det finns inte många i Sverige med det efternamnet 🤔 de bor i Växsjö och Skåne så det stämmer ju inte in på BO. Sedan finns det två personer med Dold träff, är det föräldrarna?

om han ät 15 finns han väl inte med på ratsit? jag kan ha fel, men har för mig att under 16 finns man inte med
Citera
2023-05-28, 01:24
Medlem
Citat:
BO ska ha frågat GM och hans vänner ifall de ville köpa droger. GM ska ha börjat skratta och vart småkaxig. Leder till bråk GM och vänner springer iväg efter att GM blivit misshandlad. GM kommer kort senare tillbaka med en kniv och hugger flera gånger. Otroligt tragiskt. Förr slutade bråken med knytnävar men nu är allt för många beväpnade.

Bekräftar det jag hört:
- BO och dennes vänner misshandlar MGM
- MGM knivhugger BO

Detaljerna med droger var nya för mig.
Citera
2023-05-28, 01:25
Medlem
Troians avatar
Citat:
Det är inte dråp om man först misshandlat en person och sedan kommer tillbaka med en kniv och sticker honom ett flertal gånger i buken.
Nog för att Sveriges domstolar är ett gäng fjollor, jag har mycket svårt att få ovanstående till något annat än mord.

Nu är jag förvisso en obildad lekman i ämnet, men om inte detta skulle utgöra mord, då vet jag inte vad som skulle betraktas som mord.

Uppsåtet borde vara uppenbart om han först misshandlar en person för att senare komma tillbaka beväpnad med en kniv och döda personen i fråga.

Jag läste inlägget som att GM [personen som senare högg ihjäl BO, tolkar jag det som] var den som först blev misshandlad. Därefter kom GM tillbaka och ville väl hämnas eller upprätta sin heder, och hög ihjäl BO.

Citat:

Möjligt att jag läste det fel. Om personen som först misshandlade är samma person som sedan mördade, är det ju så klart svårt att se en förmildrande omständighet. Om GM först blev misshandlad och därefter kom tillbaka med kniv…möjligen en förmildrande omständighet.
Citera
2023-05-28, 01:38
Medlem
Citat:
Jag läste inlägget som att GM [personen som senare högg ihjäl BO, tolkar jag det som] var den som först blev misshandlad. Därefter kom GM tillbaka och ville väl hämnas eller upprätta sin heder, och hög ihjäl BO.

Möjligt att jag läste det fel. Om personen som först misshandlade är samma person som sedan mördade, är det ju så klart svårt att se en förmildrande omständighet. Om GM först blev misshandlad och därefter kom tillbaka med kniv…möjligen en förmildrande omständighet.

Förklarar motivet men situationen var ingen riktig nödvärnssituation. Kvittar egentligen vad rätten tycker. Är du så ung och gör ett brott får du ändå inget straff.
Citera
2023-05-28, 01:47
Medlem
Citat:
Här har du ett uppenbart exempel:

En av dessa ljuger uppenbarligen… om det inte är så att ZeniasBitch vet att det rör sig om en GM som är invandrare från ett annat land än de han nämner, vilket då inte kan tolkas på annat sätt än som ett rent diversion-försök som försvårar sökandet efter någon form av sanning

Ah ok, på det viset.
Jag tolkar det nog inte likadant. Ena inläggsskrivaren kanske vet att MGM har utländskt ursprung. Medan ZeniasBitch råkar veta att MGM har utländskt ursprung men att denne inte har någon av de etniciteter som beskrivs (men sedan vet inte ZeniasBitch så mycket mer).
Jag ser inte riktigt motsägelsen.
Citera
2023-05-28, 02:00
Medlem
vanartads avatar
Citat:

Ok, det är möjligt att jag missförstått…
Tyvärr har tråden blivit närmast oläsbar då jag vill påstå att framkommit väldigt lite fakta pga många rena kontradiktioner
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in