Citat:
Ursprungligen postat av
theconsul
Det lär väl framkomma förr eller senare hur händelseförloppet gick till.
Men det jag hört är att MGM blivit utsatt för grovt brott av BO och dennes kompisar. Tydligen ska det ha filmats. MGM har då i nån stund dragit kniv och huggit BO flera gånger. Varpå BOs kompisar ska ha dragit därifrån.
Som sagt, det lär visa sig vad som har skett. Men allt kanske inte är svart eller vitt gällande MGM och BO.
För ganska många inlägg sedan skrev jag ovanstående. Sedan dess tycker jag inte att jag har blivit något klokare i vad som hände. Hade hoppats någon kunnat skjuta ned det jag påstod, eller verifiera i delar om det var korrekt.
Uppenbarligen finns det många som har fått kännedom om det som hände. Men de som hänger på snap hänger väl inte här inne.
Så då får jag spekulera i att det här var en händelse som är typisk för ungdomsvåld: Att samma personer ofta är involverade i situationer, ibland som förövare och ibland som offer. Ofta i kretsar där man är bekanta med varandra, eller till och med "vänner".
Det jag vet:
- MGM har tidigare utsatt andra för skit
- BO har tidigare hotat och hetsat mot andra
Tills någon annan berättar något annat, så kvarstår det jag hört att situationen är en annan än det som hittills framkommit här. Nämligen att bägge involverade i olika delar av situationen har skiftat mellan att vara MGM respektive BO. Att det är flera brott i samma relaterade händelse.
Som sagt, jag välkomnar alla som kan sprida ljus över det som faktiskt har inträffat.
Betonar också att jag inte finner något nöje i att diskutera det tragiska som hänt. Men känns viktigt belysa och få fram hur sånt här kan inträffa, så sanningsenligt som möjligt.