2023-05-27, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jesussuger
Har du en snygg kärring? skicka över henne
Nja, alltså, det är jag som är kärringen....
Citera
2023-05-27, 21:48
Medlem
jesussugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-barn
Man som är en kärring, eller en kärring kärring?
Citera
2023-05-27, 21:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TackAPriori
Mitt förslag är att du går in med två biror och sätter dig ner med honom. Pratar tillsammans i en kvart. Sedan säger du tack för trevlig stund, och ber respektfullt om han vill skruva ner radion då du tycker det kan vara störande när du är ute i din trädgård.

Problemet löst. Varsågod.
Fungerar i fyra fall av fem men kan gå fullständigt överstyr.
Citera
2023-05-27, 21:51
Bannlyst
Citat:
Ge gubben en avsugning, så kommer han varva ned.
Citera
2023-05-27, 21:51
Medlem
Stenballes avatar
"Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sätt som får dem att se fram emot resan..."

Det låter inte som om det fungerar med en konflikt med "gubben", så du har nog mer att vinna på att smöra lite och få honom att bli mer hänsynsfull mot dig.
Citera
2023-05-27, 21:52
Medlem
qups avatar
Köp en större högtalare, rikta den mot hans tomt, skruva upp volymen och spela radiostationer som han inte lyssnar på. Om det var en grannfejd du ville ha? Var det en infekterad grannfejd du efterfrågade?
Citera
2023-05-27, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jesussuger
Man som är en kärring, eller en kärring kärring?
Kärring kärring ( ensamstående kvinnlig villaägare).
Citera
2023-05-27, 21:54
Avstängd
Citat:
Jag bor i ett lugnt villaområde. Lite trafikstört men riktigt städade typer, barnfamiljer o pensionärer. Just nu pågår 3 olika renoveringar i kvarteret, tomterna är små och det blir mycket oväsen, byggljud men det får man tåla.
MEN en av grannarna, som fixar sin tillbyggnad själv envisas med att ha radion på ute ca 12 timmar om dygnet. För att överrösta trafiken och alla byggljud skruvar han upp volymen.Tror gubben hör dåligt dessutom. Jag kan alltså höra varenda stavelse i väderleksrapporten från hans djävla radio.
Igår hörde jag att någon av de andra grannarna
hade synpunkter, så idag skruvade han upp ljudet ytterligare, den står ff på och gubbjäveln har inte synts till ute sedan i förmiddags.
Va fan gör man? Vill kunna vara ute i min trädgård i sommar utan p4 ringande i öronen.
Åk iväg och hyr värsta PA systemet på någon musikaffär med uthyrning.
Koppla upp det vid tomtgränsen och blås på full volym, gärna med fördel dödsmetal kl:02.00, gärna natten mot måndag (om gubben jobbar)
Garanterat tyst sen..
Citera
2023-05-27, 21:55
Medlem
jesussugers avatar
Citat:
Kärring kärring ( ensamstående kvinnlig villaägare).
Ser du bra ut? om grannen din vet om att du är singel och ser bra ut så har du inget att förlora
Citera
2023-05-27, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Åk iväg och hyr värsta PA systemet på någon musikaffär med uthyrning.
Koppla upp det vid tomtgränsen och blås på full volym, gärna med fördel dödsmetal kl:02.00, gärna natten mot måndag (om gubben jobbar)
Garanterat tyst sen..
Har funderat på det där med dödsmetall, men är ju lite orolig att starta någon sorts duell eller vendetta.... Inser att gubben är hämdlysten.
Citera
2023-05-27, 22:01
Medlem
TackAPrioris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olubunjdengr
Ge gubben en avsugning, så kommer han varva ned.

Var lite mer traditionell gentleman enligt sann hederlig svensk anda din tölp.

Jag tror fortfarande ölen är bästa idéen och inte blanda in några grannar. Ta det bara lugnt, jag tror du är ganska diplomatisk. Det kommer gå bra, kör hårt gumman!
Citera
2023-05-27, 22:02
Avstängd
Citat:
Har funderat på det där med dödsmetall, men är ju lite orolig att starta någon sorts duell eller vendetta.... Inser att gubben är hämdlysten.
Då kör du nästa natt också.
Han kommer vika sig...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in