Citat:
Ursprungligen postat av
A-barn
Jag bor i ett lugnt villaområde. Lite trafikstört men riktigt städade typer, barnfamiljer o pensionärer. Just nu pågår 3 olika renoveringar i kvarteret, tomterna är små och det blir mycket oväsen, byggljud men det får man tåla.
MEN en av grannarna, som fixar sin tillbyggnad själv envisas med att ha radion på ute ca 12 timmar om dygnet. För att överrösta trafiken och alla byggljud skruvar han upp volymen.Tror gubben hör dåligt dessutom. Jag kan alltså höra varenda stavelse i väderleksrapporten från hans djävla radio.
Igår hörde jag att någon av de andra grannarna
hade synpunkter, så idag skruvade han upp ljudet ytterligare, den står ff på och gubbjäveln har inte synts till ute sedan i förmiddags.
Va fan gör man? Vill kunna vara ute i min trädgård i sommar utan p4 ringande i öronen.
Skaffa ett luftgevär, med bra flås i. Och lägg dig utom synhåll, och sätt en kula i varje högtalare. Alternativt, ställer du upp en stereo med bra tryck i, och drar igång p3, så att det skär sig i öronen, och blir omöjligt att höra något av programmen. Då lär han fatta vinken.