2023-05-14, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Nä jag hade gått på en anständig tid och visat att jag förhåller mig till samma kriterier som jag förväntar mig av mina grannar, dvs knackar inte mitt i natten om det inte är att jag ska upp tidigt på något viktigt och de spelar hög musik.

Störningsjouren kan man köra annars, så länge du har fog för din sak så är det bara och ringa till slut kommer föreningen tröttna på utryckningskostnader och ta tag i det. Det är ett sätt.

Är det vanligt att Brfer ens har avtal med någon störningsjour?
Citera
2023-05-14, 17:12
Medlem
Funderar på om jag ska spela upp detta ljud när grannar försöker störa mig med ljud https://m.youtube.com/watch?v=nYVRwLY-nzw&pp=ygUIR3Jpc2xqdWQ%3D så att de kommer ihåg att de är drägg och när jag sitter ovan och läser böcker och är allmänt bättre vet jag ändå hela tiden att det är i Stian de här hemma. 🐷

Folk stör medvetet för att de är underlägsna och underlägsna människor är jätterädda för att själva utsättas för saker socialt vilket är skälet att de försöker medverka i mobbningsbeteenden. Rädsla för att råka illa ut själva.

När de råkar illa ut tillbaka ibland mår de jättedåligt efteråt och kan knappt hantera det.

Men det tror de inte att man vet om. För de är inte vana vid att använda huvudet.
Citera
2023-05-15, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Är det vanligt att Brfer ens har avtal med någon störningsjour?

Vi har det, har ringt flera ggr för att grannar festat och stört, till slut slutade dom festa.
Citera
2023-05-19, 14:09
Avslutad
Skumma/extrem nyfikna och allmänt otrevliga grannar+ dig erfarenhet!

Hej!

Jag skapar denna tråd ty eftersom under de åren som jag har levt har jag haft två grann som uppträtt exakt likadant som min tråd rubrik.
För några decennier sedan så bodde jag med familjen i en villa och grannen mittemot var allmänt skum och extrem nyfiken. Tyckte inte om de vare sig gubben eller fru (det var ett par över 55+, så hade de en pojke). Jag kommer ihåg att gubben stod ofta vid fönstret och glodde rakt ut och iakttog allt och kom och ibland pratade med far min. Jag själv brukade ta avstånd från de båda (frun och gubben) de kändes allmänt skum/udda och stack ut tyckte jag och deras ansikte var inte heller så trevlig för den delen. Det bör nämnas att det var gubben som gick och hämtade posten, skottade snön eller annat som innebar uteliv.
Deras pojke verkade vara mobbad, hade inga vänner. Pojken var ofta hemma och var allmänt osocial och undvek att komma ut (under mina år såg jag aldrig honom köpa mat, skotta snö, kall prat med grannen eller annat).
Summa summarum undvek jag dem, men sa de hej så sa jag också hej.
Sedan kommer jag också ihåg att i samma gata så fanns det en gubben som cyklade till jobbet och varje jäXLA gång han såg mig så glodde han andra tills han var utom räckhåll. (extremt märklig och skum typ denna person) förstod inte varför han höll på så! hans ansikte påminde väldigt mycket om George H.W. Bush

nu din tur att berätta om Skumma/extrem nyfikna och allmänt otrevliga grannar du har haft!
Citera
2023-05-19, 14:19
Medlem
snoamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svensson1970
Hej!

Jag skapar denna tråd ty eftersom under de åren som jag har levt har jag haft två grann som uppträtt exakt likadant som min tråd rubrik.
För några decennier sedan så bodde jag med familjen i en villa och grannen mittemot var allmänt skum och extrem nyfiken. Tyckte inte om de vare sig gubben eller fru (det var ett par över 55+, så hade de en pojke). Jag kommer ihåg att gubben stod ofta vid fönstret och glodde rakt ut och iakttog allt och kom och ibland pratade med far min. Jag själv brukade ta avstånd från de båda (frun och gubben) de kändes allmänt skum/udda och stack ut tyckte jag och deras ansikte var inte heller så trevlig för den delen. Det bör nämnas att det var gubben som gick och hämtade posten, skottade snön eller annat som innebar uteliv.
Deras pojke verkade vara mobbad, hade inga vänner. Pojken var ofta hemma och var allmänt osocial och undvek att komma ut (under mina år såg jag aldrig honom köpa mat, skotta snö, kall prat med grannen eller annat).
Summa summarum undvek jag dem, men sa de hej så sa jag också hej.
Sedan kommer jag också ihåg att i samma gata så fanns det en gubben som cyklade till jobbet och varje jäXLA gång han såg mig så glodde han andra tills han var utom räckhåll. (extremt märklig och skum typ denna person) förstod inte varför han höll på så! hans ansikte påminde väldigt mycket om George H.W. Bush

nu din tur att berätta om Skumma/extrem nyfikna och allmänt otrevliga grannar du har haft!

Finns alltid udda personer, speciellt i glesbygden. Mina grannar är alla gamla och de har inget annat för sig än att sitta och glo på vad grannen gör. Blir väl så när man levt ett pissigt liv och nu har tråkigt och är understimulerad. Inget man kan göra åt, sätta upp häck alternativt flytta bort från folk
Citera
2023-05-19, 14:26
Medlem
Trakessons avatar
Du, TS, skriver jävligt märkligt. Är du säker på att det inte är du själv som är den konstiga grannen?
Citera
2023-05-19, 15:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av snoamer
Finns alltid udda personer, speciellt i glesbygden. Mina grannar är alla gamla och de har inget annat för sig än att sitta och glo på vad grannen gör. Blir väl så när man levt ett pissigt liv och nu har tråkigt och är understimulerad. Inget man kan göra åt, sätta upp häck alternativt flytta bort från folk
fyfan säger jag bara
Citera
2023-05-19, 18:16
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Man vet att det är sommar då idiotjäveln till granne börjar klippa gräset varje fredagskväll när alla andra vill tända grillen och koppla av med lite lugn och ro efter arbetsveckan slut.
Citera
2023-05-19, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Man vet att det är sommar då idiotjäveln till granne börjar klippa gräset varje fredagskväll när alla andra vill tända grillen och koppla av med lite lugn och ro efter arbetsveckan slut.

That's life.

Slå på blå korn under nattetid så får grannen din ta fram lien hela sommaren
Citera
2023-05-19, 18:24
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deostick
That's life.

Slå på blå korn under nattetid så får grannen din ta fram lien hela sommaren

Hehe! Det och socker i tanken på gräsklipparen borde göra susen. Vore största nöjet att få sitta med en kall och se honom slita i sitt anletes svett.
Citera
2023-05-19, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Hehe! Det och socker i tanken på gräsklipparen borde göra susen. Vore största nöjet att få sitta med en kall och se honom slita i sitt anletes svett.

Rena nöjet, växer som bara den.
Citera
2023-05-19, 19:54
Medlem
Klas-Vegass avatar
Det finns personer som Ove i varenda vägförening, varenda båtförening (har aldrig bott i bostadsrätt.

Jag är inte själv drabbad men har kompisar vars grannar spionerar på dom, kollar vad de köper, kollar om de har lån på nya bilen osv.

Och det här är ett storstadsfenomen (jag har hört att detta är värst i radhus men har ingen egen erfarenhet).
På landet är man beroende av sina grannar och man låter dom därför sköta sig mycket mer själva. Man ger dom större svängrum när man bara har en eller två grannar. Det här har jag erfarenhet av.

Det här lite som snatteri. Man vet inte vem som snattar i affärer. Man tror det är fattiga men i sj'lva verket alla möjliga. Lika gärna poliser och domare. Att spionera på grannar och snatta i butiker beror på psykisk ohälsa och det kan vem som helst ha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in