Resultat: Bojkottar du Marabou?
Ja, jag bojkottar Marabou.
28,82%
402 röster
Jag handlar mindre av Marabous produkter.
6,45%
90 röster
Jag har ingen åsikt i frågan eller vill inte uppge.
4,44%
62 röster
Jag handlar mer av Marabous produkter.
10,39%
145 röster
Nej, jag bojkottar inte Marabou.
49,89%
696 röster
2023-05-27, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IsraelIsland
Idiot!
Jag har inte påstått att det inte påverkar mig. Minst påverkan skulle det blivit om ryssen direkt tagit över skitlandet Ukraina.
Svenskt kaffe? Du måste vara komplett efterbliven. Ja, det finns svenska rosterier men naturligtvis är inte råvaran svensk. Precis som med Marabous choklad mao.

Osedvanligt korkat inlägg. Minst påverkan skulle det blivit om ryssen aldrig gått in i Ukraina. Men det är väl för svårt för en sån som dig att förstå.
Citera
2023-05-27, 18:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av toalettdykare
Vårt land är ju ändå ockuperat, vem bryr sig. Finns ju inget svensk kvar.
Funderade just på det och Marabou bl a ägs av globala Mondelez, Scan är finskägt, Findus ägs av norska Nomad, Abba Felix OLW Kalles kaviar m m av norska Orkla, Arla är ett kooperativ med huvudkontor i Danmark...

Rätta mig om jag har fel men Cloetta verkar iaf vara svenskt.
Citera
2023-05-27, 19:00
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Funderade just på det och Marabou bl a ägs av globala Mondelez, Scan är finskägt, Findus ägs av norska Nomad, Abba Felix OLW Kalles kaviar m m av norska Orkla, Arla är ett kooperativ med huvudkontor i Danmark...

Rätta mig om jag har fel men Cloetta verkar iaf vara svenskt.

Så länge inget ägs av ryssfittorna får man vara tacksam.!
Citera
2023-05-27, 19:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Jag är inte sådär jätteförtjust i choklad överhuvudtaget, men definitivt inte mjölkchoklad av den typ Marabou presenterar för oss konsumenter, när det ändå ska chokladas.

Det är nog det, jag personligen, kallar "alternativmediasyndromet". Jag led av det själv lite för några år sedan, innan jag insåg hur menlöst det var. Man gillar inte MSM, och anser att alla som läser, lyssnar eller ser på DN, SVD, SVT, SR, Aftonbladet o.s.v. är lättlurade får. Så långt så gott, men det är också där det går snett. Det kan mycket väl vara så att den som får all sin information från Aftonbladet och P1 är tämligen indoktrinerad i ett visst sätt att se på världen, men det innebär inte att den som får all sin information från Samhällsnytt och Nyheter Idag inte är precis lika hjärntvättad, bara "från andra hållet" sett.

Man gillar inte CNN och BBC och väljer därför att stenhårt tro på RT. Problemet blir detsamma, oavsett hur man vänder och vrider på saken, då ingen av de tre mediekanalerna är fri från agenda och påverkan i en eller annan riktning.
Sedan får vi ju inte glömma att i stort sett all ”alternativmedia” egentligen bara är förtäckta megafoner från Kreml. Det spelar ingen roll vilken hatblogg eller högerextrem podcast som exemplifieras, gräver vi djupt nog finns pengaspåren till Ryssland där. Kreml har ett intresse av att så split i våra västerländska liberala samhällen och vända arbetarna mot varandra. SD är ett bevis på det. Antivaxxerrörelsen likaså. Althögern. Foliehattarna som tror att Jorden är platt och att George Soros eller Bill Gates har mastermindat ”västerlandets undergång”. Dårar allihop, men farliga sådana. Att vårt västerländska samhälle slitits sönder senaste tio åren beror på att vi inte hårt nog har kontrollerat den här typen av desinformation, ytterst sprungen från rysk påverkan och agendaverksamhet.
Citera
2023-05-27, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Så länge inget ägs av ryssfittorna får man vara tacksam.!

Problemet är att vi inte vill att ryssen skall få mer pengar till krigskassan och deras aggressiva politik, MER isolering och MER tryck på skiten.. och mer slakt av dem i Ukraina så blir det bra.
Citera
2023-05-27, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skiljedomaren
Ok. Philadelphiaost är det enda av det jag brukar köpa, men får kolla på substitut tills våra vapen och bidrag har hjälpt till att kasta ut ryssen

Eller så slutar vi bara att bidra till kriget så du kan fortsätta fylla ditt rövhål i ansiktet med Philadelphiaost,win/win för alla.
Och nä Ryssen kommer ALDRIG attackera Sverige.
Och kom inte med att Ukraina kämpar för hela Europas frihet och demokrati ,,de har ju för fan inte ens det själva i sitt korrupta pissland.
Citera
2023-05-27, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zibbi
Kan inte ryssland bara ta över skit landet, vilket misslyckande för USA och deras hundar i EU i ett försök med alla sanktioner etc. Måste svida i röven haha!
Nä dom kan ju inte det, har du levt under en sten sedan februari förra året? Har du misslyckats med att upptäcka att Ryssland misslyckats med att ta över styret över Ukraina? Har ni misslyckade rysstroll verkligen så dålig koll på vad som händer? Tillverkaren av Absolut Vodka böjde sig för opinionen och slutade sälja till Ryssland. Detta kommer att sluta på samma sätt eftersom 99% av befolkningen i väst inser att Putin och hans lakejer är i-befriade rövhål. Sen håller jag med om många andra här inne, marabou gör skitprodukter som man inte vill äta
Citera
2023-05-27, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HelloMrFU
Eller så slutar vi bara att bidra till kriget så du kan fortsätta fylla ditt rövhål i ansiktet med Philadelphiaost,win/win för alla.
Och nä Ryssen kommer ALDRIG attackera Sverige.
Och kom inte med att Ukraina kämpar för hela Europas frihet och demokrati ,,de har ju för fan inte ens det själva i sitt korrupta pissland.

Japp, ryssen kommer ALDRIG att anfalla Sverige eller något annat suveränt land, någonsin.

Hoppas verkligen att du, dina nära och kära kommer bli de första att blir våldtagna, misshandlade och dödade av ryssen om de får som de vill. För JAG vill inte det ödet för de mina.

Men du gillar tanken eller hur? Men du. ta en Marabou! Gör dig nog gott, brunt, billigt och smakar rätt illa.
Citera
2023-05-27, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dcman
Japp, ryssen kommer ALDRIG att anfalla Sverige eller något annat suveränt land, någonsin.

Hoppas verkligen att du, dina nära och kära kommer bli de första att blir våldtagna, misshandlade och dödade av ryssen om de får som de vill. För JAG vill inte det ödet för de mina.

Men du gillar tanken eller hur? Men du. ta en Marabou! Gör dig nog gott, brunt, billigt och smakar rätt illa.

Trevligt när du önskar sånt på mig,,önskar och hoppas detsamma till dig,din familj och anhöriga,du verkar gilla det.
Hoppas Ukraina faller snart och ditt runkobjekt Zelensky försvinner,,du som bär sådant hat kan väl göra lite nytta och oss alla en tjänst genom att åka ner till Ukraina istället!
Du verkar vara tillräckligt dum i huvudet för det menar jag.
Och ja,jag ska fan köpa en Marabou kaka och tänka på dig och Ziggenar Zelensky när jag äter den
Citera
2023-05-27, 19:32
Medlem
Killen i Ukraina har gått över alla gränser. Han får låta oss vara. Han är bara maktgalen och verkar vara liten i gärnan.

Självklart ska vi köpa Marabou.
Citera
2023-05-27, 19:34
Medlem
Jaha, juden Voldemyr har alltså "svartlistat" Marabou. Låt oss se hur länge det dröjer innan fega svenska handlare drar tillbaka produkterna från sina hyllor!

För säkerhets skull skall jag köpa några extra Marabou chokladkakor redan imorgon, att ta med på tåget vid nära förestående resa. De smakar ju ändå bäst!
Citera
2023-05-27, 19:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
För min del så kan vi bomba sönder både ryssen och Ukraina, göra en stor jävla parkering och ett shoppingcenter utav alltihopa.

Ska shoppingcentret sälja Marabou?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in