Resultat: Bojkottar du Marabou?
Ja, jag bojkottar Marabou.
28,82%
402 röster
Jag handlar mindre av Marabous produkter.
6,45%
90 röster
Jag har ingen åsikt i frågan eller vill inte uppge.
4,44%
62 röster
Jag handlar mer av Marabous produkter.
10,39%
145 röster
Nej, jag bojkottar inte Marabou.
49,89%
696 röster
2023-05-27, 13:20
Avslutad
Då är det slut med att köpa Marabou. Bojkott!
Citera
2023-05-27, 13:21
Medlem
Firewaias avatar
När Flashback inte kan bestämma sig om juden är nazist, satanist eller soros hantlangare så vet man att man hamnat i /pol-avdelningen dit Incels som tror sig vara ”alfa” bara beger sig.

Men nej jag hatar också ryssen, men jag kan inte hålla reda på varenda företag som handlar med dem, lite realism i det hela tack.
Citera
2023-05-27, 13:30
Medlem
Privattaxins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dcman
Köp du en Marabou, för alla döda ryssars skull.
Döda ryssar och vålltagna ukrajnare är min favvo
Citera
2023-05-27, 13:32
Medlem
Jag tål inte clownen längre. En korrupt jävla tiggare är vad han är hela världen skall enligt honom hjälpa Ukraina gratis bara för att de inte kunde investera i ett eget försvar. Jag vill inte bekosta uppbyggnaden av detta skitland. Gå ut och uppmana till bojkott av enskillda företag! Fy fan vad lågt. Han drar sig inte för att dra in europa i ett storkrig!
Citera
2023-05-27, 13:41
Medlem
Varför skulle man sluta konsumera sånt bara för att han anser det? Finna andra anledningar så som socker som tar 1a platsen. Folk handlar ju skit från israel också!

Börjar bl less på zelensky putin och usa!
Senast redigerad av ArganaS 2023-05-27 kl. 13:45.
Citera
2023-05-27, 13:42
Medlem
Det bör påpekas att det tyska företaget Ritter Sport tagit fasta på bojkotten mot Marabou och givit publicistiska/reklam inlägg just mot Marabou för att dra nytta av den pågående negativiteten.

DOCK bör det påpekas att Ritter Sport är själva aktiva i just Ryssland:
"Enligt en artikel på nyhetssajten Baltic News Network från april förra året var dock Ritter Sport fortfarande aktiva i Ryssland, trots anfallskriget mot grannlandet. "

Så det verkar som att kriget och dess negativa utfall mot olika företag inte bara är något som Ukraina och dess tillskyndare ägnar sig åt utan även konkurrerande företag som attackerar nämnda företag för att just själva slippa bli indragna i attackerna.

Vidare bör påpekas att Marabou säljer inget från Norden till Ryssland och importerar heller inget därifrån. Däremot finns förmodligen produktionsanläggningar i Ryssland som fortfarande ägs av Mondelez/Marabou som tillverkar produkter och som säljs internt i Ryssland. Hur finanserna ser ut av detta har jag ingen aning om, men även om Mondelez drar sig ur så slutar det bara med att den ryska staten lägger beslag på sagda fabriker och säljer dem för en spottstyver till valfri oligark som fortsätter tillverkning och försäljning. Därför blir bojkotten mot Marabou ganska meningslös och som i slutändan bara drabbar Marabou.
Senast redigerad av Abetterworld 2023-05-27 kl. 13:46.
Citera
2023-05-27, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandbob
Det kriget påverkar dig på en daglig basis. Är du såpass dum så du inte fattar det? Dricker du svenskt kaffe också?

Idiot!
Jag har inte påstått att det inte påverkar mig. Minst påverkan skulle det blivit om ryssen direkt tagit över skitlandet Ukraina.
Svenskt kaffe? Du måste vara komplett efterbliven. Ja, det finns svenska rosterier men naturligtvis är inte råvaran svensk. Precis som med Marabous choklad mao.
Citera
2023-05-27, 13:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Det bör påpekas att det tyska företaget Ritter Sport tagit fasta på bojkotten mot Marabou och givit publicistiska/reklam inlägg just mot Marabou för att dra nytta av den pågående negativiteten.

DOCK bör det påpekas att Ritter Sport är själva aktiva i just Ryssland:
"Enligt en artikel på nyhetssajten Baltic News Network från april förra året var dock Ritter Sport fortfarande aktiva i Ryssland, trots anfallskriget mot grannlandet. "

Så det verkar som att kriget och dess negativa utfall mot olika företag inte bara är något som Ukraina och dess tillskyndare ägnar sig åt utan även konkurrerande företag som attackerar nämnda företag för att just själva slippa bli indragna i attackerna.

Vidare bör påpekas att Marabou säljer inget från Norden till Ryssland och importerar heller inget därifrån. Däremot finns förmodligen produktionsanläggningar i Ryssland som fortfarande ägs av Mondelez/Marabou som tillverkar produkter och som säljs internt i Ryssland. Hur finanserna ser ut av detta har jag ingen aning om, men även om Mondelez drar sig ur så slutar det bara med att den ryska staten lägger beslag på sagda fabriker och säljer dem för en spottstyver till valfri oligark som fortsätter tillverkning och försäljning. Därför blir bojkotten mot Marabou ganska meningslös och som i slutändan bara drabbar Marabou.

Ritter Sport och Marabou är kungar. Mjölkchoklad och Schweizernöt är 5+ och många av Ritters smaker är också väldigt goda.

Blir lite förvirrad när jag läser tråden. Trodde folk var på Ukrainas sida, vad har jag missat? Zelensky var ju väldigt hyllad i början av invasionen minns jag.

Ingen bojkott från min sida i alla fall, även fast Mondelez är ett tråkigt företag.
Citera
2023-05-27, 14:13
Medlem
Zelenskij är en skådespelare. Den godaste maraboun är "big taste japp caramel and peanut"
Citera
2023-05-27, 14:21
Medlem
Inte svårt. Bojkottar redan Marabou på grund av den låga kvaliteten på deras produkter.
Citera
2023-05-27, 14:23
Medlem
Duvlorts avatar
Det går bra för Mondelēz nu, först gjorde de bort sig i Schweiz och nu detta.
Citera
2023-05-27, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Ritter Sport och Marabou är kungar. Mjölkchoklad och Schweizernöt är 5+ och många av Ritters smaker är också väldigt goda.

Blir lite förvirrad när jag läser tråden. Trodde folk var på Ukrainas sida, vad har jag missat? Zelensky var ju väldigt hyllad i början av invasionen minns jag.

Ingen bojkott från min sida i alla fall, även fast Mondelez är ett tråkigt företag.
Problemet är att a) sanktionerna mot Ryssland är inte totala, utan det finns många undantag. T.ex. så importerar EU:s länder mycket av metaller från Ryssland och skälet är att det finns ännu inte så många andra alternativ. Att då attackera Marabou blir lite av en smoke screen för Ukrainas tillskyndare att hålla igång propagandakriget mot Ryssland. Ukraina VET att EU köper råvaror från Ryssland fortfarande, men att det inte går att göra något åt detta utan att begå ekonomiskt harakiri för EU. Så istället attackerar Zelenskyj Marabou bara för att han vet att det är en punchbag som inte straffar honom tillbaka. Marabou blir den utsedda syndabocken trots att det finns betydligt värre företag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in