Citat:
Ursprungligen postat av
anomalign
Vissa kan nog förklaras av att de helt enkelt är troll/avatarer, men de som är riktiga personer och ändå tycker så, de är riktigt kluriga att begripa. Överkonsumtion av desinformation så de helt har tappat greppet om verkligheten?
On topic så gillar jag choklad väldigt mycket, men har alltid ogillat marabou. Fast inte av några politiska skäl, utan för att det smakar så deprimerande och meningslöst.
Jag är inte sådär jätteförtjust i choklad överhuvudtaget, men definitivt inte mjölkchoklad av den typ Marabou presenterar för oss konsumenter, när det ändå ska chokladas.
Det är nog det, jag personligen, kallar "alternativmediasyndromet". Jag led av det själv lite för några år sedan, innan jag insåg hur menlöst det var. Man gillar inte MSM, och anser att alla som läser, lyssnar eller ser på DN, SVD, SVT, SR, Aftonbladet o.s.v. är lättlurade får. Så långt så gott, men det är också där det går snett. Det kan mycket väl vara så att den som får all sin information från Aftonbladet och P1 är tämligen indoktrinerad i ett visst sätt att se på världen, men det innebär inte att den som får all sin information från Samhällsnytt och Nyheter Idag inte är precis lika hjärntvättad, bara "från andra hållet" sett.
Man gillar inte CNN och BBC och väljer därför att stenhårt tro på RT. Problemet blir detsamma, oavsett hur man vänder och vrider på saken, då ingen av de tre mediekanalerna är fri från agenda och påverkan i en eller annan riktning.