Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-05-27, 15:18
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlbertil23
Min kontakt skrev att det är 99 % säker att h*n vinner
Oskar vann Plankan så statistiskt sett borde han även ta hem Robinson.

Och min kontakt skrev att han är 99% säker på att Oskar är en han.
2023-05-27, 15:25
Medlem
karnstans avatar
Jaha, det börjar dra ihop sig.

Jag brukar utgå ifrån att människor är trevliga och att jag tycker om dem tills motsatsen har bevisats. Den här säsongen har jag gått i andra riktningen, vilket inte händer särskilt ofta, och orsaken stavas Elin. Hon framstod som en rejält störig person, drag av Annie Lööf och ingen substans. Vartefter avsnitten har kommit har jag helt vänt. Hon är bara snäll och jag hade unnat henne att stå i finalen.

I övrigt är det bara Amanda och möjligtvis Oskar som jag kan se som vinnare. Vilket sopgäng det har varit de sista veckorna. Alla veckor egentligen. Småaktiga, skitsnackande, mobbande idioter, nästan allihop. Pernilla tål jag inte se. Mådde som en prins när mobbar-Chris till slut åkte.

Om inte Amanda vinner är det enda positiva jag tar med mig från den här säsongen att vi slapp Arga knarkaren och Petra. Anders må vara lite mjuk men han kan ta människor och förstår sociala cues.
2023-05-27, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SjalavardareBalder
En grej som är roligt är att alla 4 hade olika historier om vad som hände.

Elin: "Dennis började berätta hur Zeki upplevs i det andra laget och då blev Zeki galen"

Millan: "Det pågick nån typ av låtsasbråk mellan dem som gick i överstyr"

Dennis: "Jag har ingen aning alls varför han blev arg helt plötsligt, det enda jag kan spekulera i att han är sur för att jag var på Sannas sida när han blev utröstat, det som hände i vecka ett"

Zeki: "han tog tag i mina fötter och knuffade mig, han gjorde allt för att provocera fram en reaktion"

Här är hur Dennis ser ut när han förklarar det hela https://streamable.com/4l61gj

Reviderat namn på Dennis.. Ljug-Dennis!! Jäklar vad han flackar med ögonen i den synken tack för den länken. 👍
2023-05-27, 17:30
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Min kontakt skrev att det är 99 % säker att h*n vinner

Hur kan man var 99% säker om det nu finns en filmsnutt som visar vinnaren? Då kan man väl inte vara annat än 100% säker på sin sak…?

Om du inte kan backa upp dina påståenden med bevis så är du, tyvärr, fortsatt en charlatan, då det redan är 99% säkert att den personen kommer vinna.

Och på tal om procent - jag är 100% säker på att du (återigen) ljuger.
2023-05-27, 18:18
Medlem
XtraXs avatar
Vill minnas att de i de tidiga säsongerna så stod man ansiktet framåt på plankan och att det handlade mer om uthållighet än balans, de kunde stå väldigt länge. Stämmer det?
2023-05-27, 18:30
Medlem
DoktorNos avatar
Roade mig med att sammanställa alla tvärsäkra tips om vem som vinner som hittills presenterats i tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av Sinlo89
Jag har hela tiden sagt att det är *spoiler* Chris *spoiler* som vinner enligt min källa (vän) i produktionen. Kommer visa sig stämma.

Citat:
Enligt en kontakt som jobbar i produktionen så vinner
*spoiler* Marcus Edensky *spoiler* i finalen.
Detta med två andra, ska se om jag kan få fram namn.

Citat:
Ursprungligen postat av casii
Vinnaren i denna säsong kommer med all säkerhet vara
*spoiler* Pernilla *spoiler*

Citat:
Ursprungligen postat av Sarajevo
Vinnaren av Robinson 2023 Malaysia är enligt säkra källor
*spoiler* Dennis *spoiler*

Citat:
Hörru mr nollkoll, jag har mer kontakter och mer trovärdiga kontakter inom Robinson produktionen än Masked Singer! Tro vad du vill, men vinnaren av Robinson är:
*spoiler* Markus Edensky *spoiler*

Det här med "kontakter inom produktionen" och "säkra källor" verkar ju inte vara något att hänga i julgranen
2023-05-27, 18:32
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Vill minnas att de i de tidiga säsongerna så stod man ansiktet framåt på plankan och att det handlade mer om uthållighet än balans, de kunde stå väldigt länge. Stämmer det?
https://youtu.be/IRRBgXZdHns
De stod där i flera timmar, men den var också betydligt bredare i början. Psykisk uthållighet var utmaningen, med en lockande fruktkorg för de som gav upp.
Skön stämning i filmen, lite Bergmansk.
2023-05-27, 18:53
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TELAVIV91
De stod där i flera timmar, men den var också betydligt bredare i början. Psykisk uthållighet var utmaningen, med en lockande fruktkorg för de som gav upp.

Tack för nostalgitrippen. Tycker den versionen var mycket bättre än den de kör mer idag.
2023-05-27, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Reviderat namn på Dennis.. Ljug-Dennis!! Jäklar vad han flackar med ögonen i den synken tack för den länken. 👍

Håller med, efter att ha sett Dennis karaktär så killgissar jag nu MEN med den lättsamma drygheten Dennis har sade han säkerligen hur de andra upplevde Zeki i Robinson, sedan har han säkert gått vidare med att Zeki styr och ställer i Gränslandet och något jag kan tänka mig han sagt är säkerligen meningen "Men det är väl så man gör där du kommer ifrån" vilket säkert gjort Zeki fly förbannad.
2023-05-27, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TELAVIV91

Ja men gud ja, de hade ju fan byggt upp en liten plattform eller nåt haha först själva plankan och ovanpå det massa stockar hahaha inte underligt att de stod i timmar...
Nu står de ju endast på plankorna typ vilket gör det svårare då rörelsen alla gör inte fördelas på samma sätt.
2023-05-27, 20:03
Medlem
bonbonshrimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX

Minns det så jag med. Den här varianten kändes forcerad
2023-05-27, 21:09
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Jag funderar lite på OM Amanda vinner duellen i Örådet: Kommer hon att klara av att vinna över Sanna och Oskar? Jag tror det faktiskt. Fast scenariot lutar åt att Pernilla kommer till Finalen. Men hon tror jag inte vinner över Oskar. Eller ens Sanna. Vad tror ni andra???

Oskar är väl storfavoriten, men vet vet, sista momentet under föregående års final var nästan helt baserat på tur. Alla tre, L-O, Kris & Martin, stod och kastade runt 40-100st eldbollar var mot platån som satt drygt 6 meter längre bort. Otroligt uselt sista moment. Slumpen avgjorde. De stod så länge och kastade, att de förmodligen tog en paus mitt under tävlingen, för helt plötsligt klipptes det till en scen då nästan alla bollar i vattnet är borta.

Blir det ett extremt tidskrävande sista moment även år, så antar jag att tävlingen är mer öppen, även om Oskar skulle komma till det momentet först. Med det sagt - "ger" följande odds:

Potentiell final #1:
x1.5 Oskar
x4 Amanda
x11 Sanna

Potentiell final #2:

x1.2 Oskar
x8 Sanna
x16 Pernilla

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto