Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-05-27, 12:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Det konstiga var att det var inte så många som störde sig på henne, de festa tyckte att hon var underhållande, så länge de inte kände till vad hon sa om dem bakom deras rygg. Jag har svårt att förstå att så många var totalt blinda för henne. Hon klarade sig utan visa sitt rätta jag för alla, hon dog ung. Den manliga chefen som hon utnyttjade maximalt pratar fortfarande beundrande om henne.
Måste ha varit frustrerande att vara en av få som såg vad hon höll på med, medans alla andra höjde henne till skyarna.
2023-05-27, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SjalavardareBalder
Har du hört talats om narcissister och hur de alltid måste ha en "källa" för att känna sig tillräckliga? https://youtu.be/l7cCLDTOuDU?t=41
Där har du en video som förklarar Amandas relation både till Dennis d.y och Erik, du kommer också få en djupare förståelse till varför hon förlät Dennis d.y så snabbt på gränslandet, och att det inte har nått att gör med att hon har lätt att förlåta folk utan snarare att hon var desperat efter att snabbt fylla i tomrummet.
Det du själv beskriver är en narcissist.

Aha hon är narcissist nu enligt dig, ja det var ju fint sagt i enlighet hur man ska uppträda på söder enligt Carro. Alla som inte stämmer in i ens egna floskler lägger man olika diagnoser på och mobbar ut. Girl power!
2023-05-27, 13:04
Medlem
Citat:
Måste ha varit frustrerande att vara en av få som såg vad hon höll på med, medans alla andra höjde henne till skyarna.

Arbetsmiljön blev sjukare och sjukare ju mer makt hon fick i gruppen och värst var att chefen gåv henne all makt. Till sist sa jag upp mig fast jag trivdes med arbetsuppgifterna.
2023-05-27, 13:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Aha hon är narcissist nu enligt dig, ja det var ju fint sagt i enlighet hur man ska uppträda på söder enligt Carro. Alla som inte stämmer in i ens egna floskler lägger man olika diagnoser på och mobbar ut. Girl power!
Narcissister finns, tro mig. Den saken ändras inte oavsett om man är feminist eller inte.
Kravet att få vara feminist är inte att man måste tycka om Amanda. Du verkar tro att att det är ett kriterie som man måste uppfylla.
2023-05-27, 13:24
Medlem
Rinaldo-Montalbanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Jag är förmodligen en nostalgiker men den som vinner Plankan är vinnaren av Robinson. Det är liksom synonymt med vinst och var väl en av få statiska tävlingar på "den gamla goda tiden".

Och de som stod i flera timmar i gassande sol förtjänade verkligen att vinna på nåt vis.

Plankan och dess variationer är ju också lika lätt/svårt oavsett om det är män eller kvinnor som tävlar och kanske är därför det varit lite väl mycket statiska tävlingar de senaste åren?

Var det inte så att de två sista på plankan gick till det sista örådet där vinnaren röstades fram av de utslagna deltagare, som fått stanna i faggorna?
2023-05-27, 13:49
Medlem
Citat:
Det här är för underbart, jag kan knappt ta in att det här händer..

Ju då, från det riktiga livet! Ni förstår kanske att jag har en viss motvilja för dom som skapar intriger, pratar skit bakom ryggen och ljuger.
2023-05-27, 14:05
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rinaldo-Montalbano
Var det inte så att de två sista på plankan gick till det sista örådet där vinnaren röstades fram av de utslagna deltagare, som fått stanna i faggorna?
Jo, det var så. Har för mig att de stod bortåt sju timmar på Plankan första året och runt tre till fem timmar de andra SVT-åren av Robinson.

Kommer faktiskt inte ihåg hur många av de som vann Plankan som till sist även vann Robinson. Melin gjorde det i alla fall och kanske även Zazzi, Mirre och Jan Emanuel?
2023-05-27, 14:11
Bannlyst
Citat:
Det spårade ut när jag berättade om en arbetskamrat som var lik Pernilla. Jag ville ta upp att det behöver inte gå dåligt för henne i privatlivet, som många tror, utan att det kan gå lika bra för Pernilla som det gick för min arbetskamrat. Sorry, jag har bara svarat på frågor.
Jag förstår, din arbetskamrat verkar vara som Pernilla och du är som den underbara, omtänksamma och vackra Amanda.. Men skönt att din kollega dog iallafall.

Citat:
Jag har råkat ut för honom ngn gång på stan eller på bussen, aldrig sökt honom. Vi har bytt några ord, inget annat. Jag sa upp mig för att arbetsmiljön blev för sjuk/obehaglig med en som Pernilla som fick all makt. Nog om mitt gamla jobb, kan vi inte börja skriva om Robinson?
Jaha okej, då förstår jag. Ja nu pratar vi om Robinson igen tycker jag också
Senast redigerad av SjalavardareBalder 2023-05-27 kl. 14:16.
2023-05-27, 14:13
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Jag tror inte Oskar ens är nära autism. Han är klartänkt mest hela tiden och att han valde Sanna beror enbart på att han ser Amanda som sitt enda hot i en final. Allt i sin jakt efter en halvmiljon som ger ytterligare många fiske och äventyrsresor runt om i världen. Om Amanda överlever duellen mot suggan Pernilla så unnar jag Amanda en vinst även om jag tror Oskar vinner.

Nej han valde Sanna för att visa sig lojal mot tjejpakten annars hade han valt Pernilla samt röstat på Sophie istället för Elin.
2023-05-27, 14:14
Medlem
Rinaldo-Montalbanos avatar
Citat:
Jo, det var så. Har för mig att de stod bortåt sju timmar på Plankan första året och runt tre till fem timmar de andra SVT-åren av Robinson.

Kommer faktiskt inte ihåg hur många av de som vann Plankan som till sist även vann Robinson. Melin gjorde det i alla fall och kanske även Zazzi, Mirre och Jan Emanuel?

Zazzi och Jerker är jag ganska säker på vann plankan. Antoni? Dalerstedt som vann enbart för att Edvard var så kolossalt mycket mer impopulär än Mattias själv minns jag inte heller om han stod längst.
2023-05-27, 14:16
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:

Och Jerker.
2023-05-27, 15:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
PK-Mastiff lät inte Zeki ge sin version, de dömde honom enbart på de andras ord jävla rasister som de är. Visst han hade osköna sidor, precis som de är uppväxta kulturellt och har det i DNAt men tror faktiskt tjock-Dennis gick över gränsen för vad Zeki tålde, om det var medvetet eller bara normal Dennis-dryghet låter jag vara osagt.
En grej som är roligt är att alla 4 hade olika historier om vad som hände.

Elin: "Dennis började berätta hur Zeki upplevs i det andra laget och då blev Zeki galen"

Millan: "Det pågick nån typ av låtsasbråk mellan dem som gick i överstyr"

Dennis: "Jag har ingen aning alls varför han blev arg helt plötsligt, det enda jag kan spekulera i att han är sur för att jag var på Sannas sida när han blev utröstat, det som hände i vecka ett"

Zeki: "han tog tag i mina fötter och knuffade mig, han gjorde allt för att provocera fram en reaktion"

Här är hur Dennis ser ut när han förklarar det hela https://streamable.com/4l61gj

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in