2023-05-27, 01:29
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Inte var det väl [i]bilnycklar[/b] som Tove hade haft med sig??

Det var väl Ts nycklar - hemnyckel, möjligen cykelnyckel. Vem tar med sig bilnycklar när man cyklar hemifrån till ett uteställe där man tänker dricka?
Jag skrev fel, menade att hon slängde ut nycklarna genom bilfönstret.
Citera
2023-05-27, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Varför ska någon bry sig om vad MH säger? Hennes föräldrar har ju sagt att hon brukar ljuga.

Hade hon tänkt steget längre hade hon sagt något mer i stil med att hon såg J misshandla Tove att hon försökte ta bort Js händer då hade hon kanske sluppit undan sin livstidsdom.Ska man ljuga ska man hålla sig så nära sanningen det går.
Citera
2023-05-27, 01:41
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Du glömmer att Rättsläkaren enbart uttalar om sina fynd.
Hon har ingen anledning att värdera eller ta ställning till andra utredningsfynd.

Tove har med största sannolikhet sparkat 5-10 ggr i väggen.

Med det i beaktande - vilket alltså rättsläkaren inte beaktar och inte heller ska beakta - har Tove inte varit så medvetandepåverkan att hon inte försökt försvara sig.

Då blir avsaknaden av motvärnsskador inte rimlig om Johanna var ensam med Tove i badrummet.
Repris av tidigare postat inlägg:

"Jag tänker att chocken av den plötsliga attacken kan leda både till tystnad och handlingsförlamning, i a f de första sekunderna. Ett ytterligare slag mot huvudet innan T riktigt fattat vad som hänt skulle kunna fördröja handlingsförmågan. Och direkt därefter den svåra skadan i ena ögat och en mindre i det andra torde försatt T i ett traumatisk chocktillstånd.

Att utan att kunna se och med svårt klämda händer, som troligtvis inte kan greppa, tillfoga en angripare skador synes mig inte självklart"
Citera
2023-05-27, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blavinge
Ögonskadorna!! Har du skadat något öga någongång? det gör fruktansvärt ont!!! och skulle räknas som grov misshandel att skada någons öga/ögon.
Jag håller med grov misshandel

Om inte jag minns fel så var T ena öga typ intryckt med ev som någon använt tumme/finger
Tove hade även andra skador bla på underbenen och ena handen
Det är osmakligt av vissa att försköna misshandel och hennes skador

Jag tror att Sybil vet mer exakt hur dessa skador såg ut
Senast redigerad av Anedin 2023-05-27 kl. 02:01.
Citera
2023-05-27, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Repris av tidigare postat inlägg:

"Jag tänker att chocken av den plötsliga attacken kan leda både till tystnad och handlingsförlamning, i a f de första sekunderna. Ett ytterligare slag mot huvudet innan T riktigt fattat vad som hänt skulle kunna fördröja handlingsförmågan. Och direkt därefter den svåra skadan i ena ögat och en mindre i det andra torde försatt T i ett traumatisk chocktillstånd.

Att utan att kunna se och med svårt klämda händer, som troligtvis inte kan greppa, tillfoga en angripare skador synes mig inte självklart"
Jag tänker om T fick dessa skador före fällningen
Att hon blev misshandlad
det skulle kunna vara bevis för att M inte sov
Citera
2023-05-27, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag håller med grov misshandel

Om inte jag minns fel så var T ena öga typ intryckt med ev som någon använt tumme/finger
Tove hade även andra skador bla på underbenen och ena handen
Det är osmakligt av vissa att försköna misshandel och hennes skador

Jag tror att Sybil vet mer exakt hur dessa skador såg ut

Det där är verkligen grov misshandel ! Stackars Tove 😢
Citera
2023-05-27, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av forstpoplats
Har du en levande länk till FUP ? Har inget kvar på datorn / mobilen.
Jag gissar att Nötknäpparn har filer kvar?
Citera
2023-05-27, 02:16
Medlem
Citat:
Det där stämmer till 100% vem annars skulle sparka 5-10 ggr i väggen om inte Tove? Tror knappast de andra två ville dra uppmärksamhet till sig när de ströp och misshandlade Tove.

Det tror jag också
Det finns ingen annan logisk förklaring till sparkar och även om T hade skador så kämpade hon säkert för sitt liv allt vad hon kunde ända in i det sista
Senast redigerad av Anedin 2023-05-27 kl. 02:27.
Citera
2023-05-27, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Nu har vi i månader grottar ner oss i detaljer i vilket dom flesta handlat om att hitta felaktigheter i åklagarens påstående, felaktigheter i rättens dom eller förklaringar Majas märkliga historia, utan att egentligen väckt några större frågetecken.

Tar man ett par steg tillbaks och ser helheten så har vi två bästa kompisar som båda haft konflikt med Tove under lång tid. Minst en av dom har skrivit hatlåtar, gjort bildcollage, uttryckt sit hat gentemot T flera gånger och även tänt eld på hennes ytterdörr i ett försök att ha ihjäl henne, och detta med bådas vetskap. Ett par veckor innan mordet sker så har J googlar på bränna inne någon, så hatet finns kvar och man kan kan ju bara tänka sig hur pratet dom emellan låtit.

På Nöjet råkar bästisarna i bråk/tjafs med ärkerivalen. Både J och M blir så upprörda att dom pratar med vakter för att få T utslängd. J vill göra anmälan men får kalla handen och hatet gror säkerligen inom henne. I detta skede ses M uppröd gå in och ut på Nöjet för att leta efter T.

In i lägenheten går bästisarna och hatobjektet T, ingen av dom är märkbart berusade enligt flera vittnen. Maja har minuter innan ankomst filmat rådjur på vägen och både J och M uppmärksammar T s samtal med pojkvännen.

Maja påstår nu att hon direkt vid ankomst går och lägger sig i Johannas säng som hon aldrig tidigare fått sova i. Sängen är både obäddad och full av prylar. 15 Minuter före mordet är hennes telefon i rörelse, samt ett par minuter efter mordet. Men Maja påstår att hon varken hört eller sett någonting, trots att grannarna under upplever att taket skakade samt flera mindre dunsar. Grannen ringer på två gånger, men Maja hör ingenting. Grannpappan hör fotsteg från två personer ett par minuter efter mordet och sen öppnas dörren och J syns.

Att J skulle lämna lägenheten med en ovetande M och ett lik är inte rimligt. Att J skulle skicka ett sms med risk för att M vaknar när hon är på McD är inte rimligt. Att M s telefon går till toaletten 02:43 men inga steg registreras därifrån går inte ihop. Att M ställer upp och hjälper till att böra ut kroppen utan att ställa en enda fråga om vad som hänt är inte rimligt. Att J väntar till kvällen efter, för att instruera Maja om vad hon ska säga är inte rimligt, speciellt inte med tanke på att polisen redan börjat förhöra folk under dagen.

Att Maja ljuger i nästan två månader, och först börjar berätta efter att hon fått veta att J berättat om resan ute till skogen samt att hennes lögn är spräckt är inget normalt beteende för en oskyldig.

Att J dessutom skulle lyckas med att strypa T med sina två händer samtidigt som hon låser T s armar med sina egna ben finns inte på kartan.

Ibland ser man inte skogen för alla träd!

Det här var extremt bra skrivet!! Mitt i prick!!
Citera
2023-05-27, 02:22
Medlem
Citat:
Det där är verkligen grov misshandel ! Stackars Tove 😢

Ja det är fruktansvärt och vilken dödsångest hon måste ha haft😥
Citera
2023-05-27, 02:26
Medlem
Citat:
Det tror jag också
Det finns ingen anan logisk förklaring till sparkar och även om T hade skador så kämpade hon säkert för sitt liv allt vad hon kunde ända in i det sista

Absolut! När hon förstod vad som höll på att hända kämpade hon in i det sista..🥲. Det där med fällningen var inte klokt och detta har JJ ERKÄNT t.o.m. Vem fäller en annan människa liksom? Ett monster.
Citera
2023-05-27, 02:30
Medlem
Citat:
Ja det är fruktansvärt och vilken dödsångest hon måste ha haft😥

Fruktansvärt! Vilken jävla panik och i slutet hör hon någon ringa på dörren och kan inte skrika. Fy fasen säger jag bara lås in dessa två på livstid så de inte skadar någon annan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in