Citat:
Ursprungligen postat av
attack-titan
Vad är värdet i att ha TS under Öppen Psykiatrisk Tvångsvård, om det får honom att må så som det står i inlägget? Är inte meningen med psykiatrisk vård att få patienten att må bättre? Hur hjälper det patienten genom att upprepade gånger kränka dennes integritet genom ÖPT? Nog måste det väl finnas ett annat sätt att åstadkomma en förbättring i måendet? Jag förnekar inte att TS må ha en viss problematik, men ert vurmande för psykiatrisk tvångsvård skvallrar endast om precis hur dysfunktionellt systemet är. Och tack Klas-Vegas, för att du åtminstone visar en tillstymmelse till förståelse för psykiskt sjuka människor.
Jag har också förståelse. Kanske inte verkade så på min text.
Min mamma har psykos-sjukdom så jag är väldigt insatt i hur allt det där fungerar eftersom jag är med henne på alla möten inom psykiatrin, banken, primärvården, tingsrätten, you name it.
Mamma mår skit på medicinen.
Det är inte kul att se.
Men alternativet är värre- och är därför inget alternativ.
Du verkar inte ha levt ihop med en psykotisk person. För då hade du förstått. Man kan inte vända ryggen till.
Och polisen är en ständig påhälsare då man får ringa 112 för att slippa bli mördad för att jag antingen har ”mjältbrand” eller är ”en klon” eller någon jävla ”Johanna”.
Hon måste ha medicin. Men det tycker inte hon själv.
Men säg mig då- vad du tycker skulle vara en bättre lösning för dessa patienter?
Jag är idel öra- och öppen för alla förslag som kan hjälpa både mamma- och oss andra- så optimalt som möjligt.
För du verkar ju veta vad du pratar om?