• 1
  • 2
2023-05-25, 01:11
Medlem
chiliislifes avatar
Under 3 rs tid har de torterat mig mentalt och utsatt mig fr vergrepp med injektioner och skit. Imorgon har jag ett mte med lkaren och kommunen, vad ska jag gra? Min frsta tanke r att jag gr dit, lgger mina kort p bordet (sger att jag fan inte ska ha ngon jvla injektion) fr jag r en frisk individ som psykiatrin har gjort sjuk med sina vergrepp mot mig. Sjlvklart kommer lkaren hota med att kalla p polis s de kr in mig till sjukhuset s de kan fortstta beg vergrepp mot mig, men jag kommer svara hororna att d gmmer jag mig, sger inte vart jag gmmer mig och hller mig undan polisen s gott det gr.

Lter det som en bra plan att utfrda?
Citera
2023-05-25, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chiliislife
Under 3 rs tid har de torterat mig mentalt och utsatt mig fr vergrepp med injektioner och skit. Imorgon har jag ett mte med lkaren och kommunen, vad ska jag gra? Min frsta tanke r att jag gr dit, lgger mina kort p bordet (sger att jag fan inte ska ha ngon jvla injektion) fr jag r en frisk individ som psykiatrin har gjort sjuk med sina vergrepp mot mig. Sjlvklart kommer lkaren hota med att kalla p polis s de kr in mig till sjukhuset s de kan fortstta beg vergrepp mot mig, men jag kommer svara hororna att d gmmer jag mig, sger inte vart jag gmmer mig och hller mig undan polisen s gott det gr.

Vad ger fr du i sprutorna? Lter helt sjukt.
Citera
2023-05-25, 01:23
Medlem
chiliislifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elocone
Vad ger fr du i sprutorna? Lter helt sjukt.
Antipsykotisk medicin.
Citera
2023-05-25, 01:33
Medlem
Skyliner.s avatar
Citat:

Jag tycker inte det r kul att sga detta, men det r vldigt vanligt att personer med PT tycker och tnker som du.
Det r sjlva grejen med tvng (LPT & PT) att det grs mot personens vilja - d personen inte har sjukdomsinsikt eller vet sitt eget bsta.
Dremot har du alltid rtt att verklaga beslutet om tvng- men vill nd att du ska veta- att det r vldigt hrt reglerat och det r i princip helt omjligt att stta tvng p ngon som inte behver det.
Det grs omprvningar och utvrderingar hela tiden, och det r vldigt mnga lkare och annat myndighetsfolk som skall ha samma sikt innan det ens kommer p tal.
S eftersom du har PT s r det fr ditt eget/och/eller andras bsta.
Men som sagt- du kan verklaga, och du kan ven be om att eventuellt f en annan medicin istllet om du inte trivs med den du har nu- men det finns en anledning till att du har tvngsvrd och jag frstr att det r tufft- men den bedmningen r gjord fr att det inte ska hnda saker som inte gr att f ogjorda.
Citera
2023-05-25, 01:35
Medlem
Iifyousaysos avatar
Citat:

Om det r som du skriver att du behver sprutor. P vilket stt vore det fel?
Med tanke p dina andra inlgg i forumet, vad tyder p att du inte skulle behva medicineras?
Citera
2023-05-25, 01:40
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Antipsykotisk medicin.
Men de problem du har/upplever nr du inte tar medicinen,,,hur skall du kunna leva med dem?
Citera
2023-05-25, 01:40
Medlem
TheOldOneKnowss avatar
Citat:

Lita p Gud, s frsvinner all fruktan som genererar sdana planer i ditt huvud. Hinner du inte till imorgon, s ta det p lngre sikt. Det kommer utrota din neurotiska attityd till livet.
Citera
2023-05-25, 01:41
Medlem
Varfr g dit eller prata med dom verhuvudtaget!? Om du inte r tvngsomhndertagen (uppenbarligen inte), s kan ingen tvinga dig till vrd eller medicinering.
Om du har freskrift frn kriminalvrden, s fr du vl acceptera lite tid p kken eller lngre vervakning.
Citera
2023-05-25, 01:41
Medlem
skoputss avatar
Citat:

Vill du komma ur skiten? Var samarbetsvillig och trevlig istllet. Lgg fram att du vill prova att vara utan injektioner och frga hur ni p bsta stt upprttar en handlingsplan fr att fasa ut medicineringen. Om lkaren inte tycker det r en bra id, lyssna och visa att du frstr synpunkten, men vidhll vnligt och bestmt att du vill ge det ett frsk att bli drog/medicin-fri.

ven om det tar emot att dmjuka sig s kommer du lttare n mlet. Om du blir upprrd och fr hjrtklappning, andas lugna djupa andetag, lngre utandning n inandning. Blir du s upprrd att du bara vill skrika under mtet, sg att du behver g p toa. Dr skljer du ansiktet med kallt vatten, s att du knappt kan andas. D kommer affekten av sig. Pminn dig om ditt ml, fokusera, och tervnd till mtet.

Om det r helt omjligt, vnd dig till personligt ombud inom kommunen och be om hjlp. Tnk lngsiktigt, det kanske inte gr direkt, men mlet finns dr. Om du visar att du r samarbetsvillig, men samtidigt str upp fr dig sjlv, och har en vnlig ton r hlften vunnet.

All lycka till!
Citera
2023-05-25, 01:42
Medlem
TS, jag hoppas du tar till dig av svaren du ftt. Verklighetsuppfattningen blir helt upp och ner nr man r i psykos. Vrden vill dig ingenting illa.
Citera
2023-05-25, 01:43
Medlem
chappiss avatar
ls rummet innan du fr dig p ditt primitiva vis,

du har vl i baktanke att det r du som fr dig som ett psykosfall illrar runt, lkarna frsker ge sin version av hjlp du kastar anklagelser som kanske ger dom skuldknslor, ifrgastt dina galenskaper
har du haft den tanken att det r du som r boven i dramat och fr dig illa som man ltt skyller p bovarna *enda hjlpen* du kmr f?

du mste ha ett underbart tankestt, skulle vara kul uppleva
Senast redigerad av chappis 2023-05-25 kl. 01:47.
Citera
2023-05-25, 01:45
Medlem
Skyliner.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black-Rat
Varfr g dit eller prata med dom verhuvudtaget!? Om du inte r tvngsomhndertagen (uppenbarligen inte), s kan ingen tvinga dig till vrd eller medicinering.
Om du har freskrift frn kriminalvrden, s fr du vl acceptera lite tid p kken eller lngre vervakning.
Ls p innan du yttrar dig.
Det finns ngot som kallas PT.
Dyker patienterna inte upp p sina inplanerade mten eller medicineringar s plockas de in p lst avdelning.

PT - ppen psykiatrisk tvngsvrd
Samma som LPT fast man fr vara utanfr avdelningen och leva normalt - slnge man r medicinerad och under kontroll.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in