2023-05-26, 06:56
Medlem
Chariters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregersWerle
Ännu en skandal-kuggning!
Nr 8, Sebastian, åker ut under fjällmarschen!
Varför då?
Han blir lurad av instruktören att ärligt säga att han kände att han sinkade gruppen. Här visar han den ödmjukhet och ärlighet som Pam och de andra så kvasipsykologiskt efterlyst hela tiden och vad får han för det?
Pang! "Lämna in ditt nummer!" Ingen diskussion, ingen pardon!
Okej, han hade det jobbigt men det var han inte ensam om. Och tror fan att han fått en nytändning när de fått lämna vattendunkarna. Men nej, ge grabben en ledande fråga och släng ut honom innan han får reda på denna game-changer.
Till saken hör också att om det är någon som visat att han varit bästa kamrat under hela testet så är det Sebastian! För den som inte lagt märke till det så är det alltid hans röst som hörts peppa de andra när det tungt. Det är Sebastian som tagit upp spontana applåder för dem som tvingats bryta. Han har hela tiden framstått som ödmjuk och omtänksam. En god kamrat, helt enkelt, till skillnad från många andra ego-maskiner i gruppen. Och vad får han för det? Ingenting!
Nej, här är det antingen fråga om grov inkompetens från instruktörernas sida (inte otänkbart) eller om "Tv-produktionens hemligheter" (mera troligt).
"Ho hum, det var hemskt vad dåliga de var på vattenövningarna. Men vi kan ju inte kugga fyra av åtta kandidater på en gång. Det blir inte bra tv. Nej, de får fortsätta och sedan får ni plocka bort vem som helst utom tjejen eller invandraren under marschen. Ta han "bachelorn" om det går. "Bachelor" och "Elitstyrkans hemligheter" hör liksom inte ihop. Det är inte bra tv".
Jävla helvetes bög tv-produktion!
Med ett enda ord: ludermässigt!

Håll huvudet högt, Sebastian! Du är allt vad den riktiga SOG efterfrågar!
Skit i vad de där bittra, hororna (de säljer inte bara ut sig själva utan även respekten för den kår de en gång tillhört för det gage de får från tv-produktionen) till kronvrak som skall föreställa instruktörer har sagt och gjort.
Och "by the end of the day", du har en tjej som är så vacker och fin att alla de andra bara kan drömma om det! Hon, och du själv, kan vara stolta. Du har inget att skämmas för.

Precis! Kunde inte sagt det bättre själv! Han levererade långt över förväntan!
Citera
2023-05-26, 10:50
Medlem
RickRozays avatar
Jag tror att nr 8 Sebbe tog dom ut for att det gick so longsamt att det riskerade bli nattvandring for den som var kvar i deras grupp. Ni sog ju Sami vandra ensam i tvo timmar, tror det borjade bli lite skymning. och darfor tog man ut nr 8, for att det var inte hollbart.

Det var ingen som lurade honom att bli uttagen, han gjorde det retta och var arlig, sa att det var jag som inte fixar. I den her sesongen so blir dom mer aktivt bortplockade, i forra so har det bara varit: du lemnar in den sjalv, om du inte orkar mer.
Citera
2023-05-26, 10:53
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
5an Mattias va ju klart bäst. Tävlingsinriktad och sågs som ett hot, därför lite utfryst tror jag, typisk gruppdynamik. Har aldrig sett honom bete sig egoistiskt etc. Uppfattade hans tysthet/blyghet som ödmjukhet. Han skrävlade aldrig om sig själv som t ex Bachelorn eller de två med invandrarbakgrund. Orutinerat av instruktörerna att inte inse att han pekades ut för att han sågs som ett hot om segern. Oschysst sätt att skicka ut honom på.
10an o 12an sågs som svagare hot uppfattades därför trevligare. Jag tror att Mattias är en hyvens kille hemma, heja!

Ja, jag tänkte också att han sågs som ett hot.
Instruktörerna är tiltade.
Hans låga profil uppfattar jag också som ödmjuk. Och fokuserad.
Vi behöver MER sådana människor idag, till skillnad från sympati och bekräftelse-snyfthistorie-törstande människor.
5: an var självständig. Kunde stå på egna ben.
Behövde inte ha massa stöd från omgivningen.
Såna människor, med integritet är guld värda idag.
Jävla tramsinstruktörer.
De letade någon av de fyra kvarvarande som de kunde finta ut, så Ida kunde få vara kvar liiite längre, och då var den där ovidkommande övningen det enda de kunde komma på. Trams!
Citera
2023-05-26, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Vi behöver MER sådana människor idag, till skillnad från sympati och bekräftelse-snyfthistorie-törstande människor.
Jävla tramsinstruktörer.
De letade någon av de fyra kvarvarande som de kunde finta ut, så Ida kunde få vara kvar liiite längre, och då var den där ovidkommande övningen det enda de kunde komma på. Trams!

Han har själv skrivit klokt om det på sin Insta, att instruktörerna omöjligt kunde lära känna dem helt på så kort tid och att de han bondat med åkt ur tidigare.
Citera
2023-05-26, 14:15
Medlem
Marabouoreos avatar
Citat:
Varför då?
Han blir lurad av instruktören att ärligt säga att han kände att han sinkade gruppen. Här visar han den ödmjukhet och ärlighet som Pam och de andra så kvasipsykologiskt efterlyst hela tiden och vad får han för det?
Okej, han hade det jobbigt men det var han inte ensam om. Och tror fan att han fått en nytändning när de fått lämna vattendunkarna. Men nej, ge grabben en ledande fråga och släng ut honom innan han får reda på denna game-changer.
Till saken hör också att om det är någon som visat att han varit bästa kamrat under hela testet så är det Sebastian! För den som inte lagt märke till det så är det alltid hans röst som hörts peppa de andra när det tungt. Det är Sebastian som tagit upp spontana applåder för dem som tvingats bryta. Han har hela tiden framstått som ödmjuk och omtänksam. En god kamrat, helt enkelt, till skillnad från många andra ego-maskiner i gruppen. Och vad får han för det? Ingenting!
Nej, här är det antingen fråga om grov inkompetens från instruktörernas sida (inte otänkbart) eller om "Tv-produktionens hemligheter" (mera troligt).
"Ho hum, det var hemskt vad dåliga de var på vattenövningarna. Men vi kan ju inte kugga fyra av åtta kandidater på en gång. Det blir inte bra tv. Nej, de får fortsätta och sedan får ni plocka bort vem som helst utom tjejen eller invandraren under marschen. Ta han "bachelorn" om det går. "Bachelor" och "Elitstyrkans hemligheter" hör liksom inte ihop. Det är inte bra tv".

Skit i vad de där bittra, hororna (de säljer inte bara ut sig själva utan även respekten för den kår de en gång tillhört för det gage de får från tv-produktionen) till kronvrak som skall föreställa instruktörer har sagt och gjort.
Och "by the end of the day", du har en tjej som är så vacker och fin att alla de andra bara kan drömma om det! Hon, och du själv, kan vara stolta. Du har inget att skämmas för.
Väldigt bra skrivet. Denna säsong är helt galen, som att de bara ville kasta ut alla för att få säsongen överstökad. Även instruktörerna verkar ha tappat gaisten
Citera
2023-05-26, 14:20
Medlem
[Spoiler sista avsnittet säsong 3]

Snacka om antiklimax!

Det blev bara trams-TV när invandrarkillen och tjejen åkte ut "bara för att".

Visst, invandraren hade lite svårt med ordergivningen, och tjejen klarade inte att bestiga berget. Men såsom de presenterades i TV så hade de inte alls slutat att ge absolut allt som de hade, och det är ju hela poängen med programmet.

Det konstiga slutet var dessutom jäkligt oväntat - ett antiklimax av guds nåde.

Och nej, alla ni soffmilitärer, ni hade aldrig pallat med att simma i den jämtländska forsen i årets upplaga. Det är definitivt det allra mest djävulska momentet som varit hittills i programmet.

Över lag tycker jag den andra säsongen var jämnast och bäst hittills. Undrar om de fick en massa kritik om hur de behandlade deltagarna den säsongen eftersom det inte förekom några tortyrmoment i år?
Senast redigerad av godmannen 2023-05-26 kl. 14:22.
Citera
2023-05-26, 18:16
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Varför då?

Ja, jag är så förtjust i Sebastian med hans deltagande i Elitstyrkan. Där sken han upp. Det var hans rätta element.
Väldigt stor skillnad mot Bachelor, där jag blev galen på att höra som han läser ur ett manuskript.

Han pratar så himla stolpigt och inläst. Han ska göra saker istället.
Och det gjorde han bra i Elitstyrkan. Han presterade skitbra.
Han ska vara riktigt stolt över sig själv.
Han var gullig i övningarna.
Men oj, när han pratar, varför låter det som kommer ur hans mun så styltigt och onaturligt? Begriper inte detta.
Kan man gå en retorik-kurs för att lära sig att prata naturligt?
Senast redigerad av dialektiker 2023-05-26 kl. 19:11.
Citera
2023-05-26, 20:53
Medlem
m11080s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ttoclaw
Fan hände med tortyren dom alltid kör med i sista avsnittet? Det här var ju som en helt vanlig dag med övningar dom i princip redan gjort under veckan. Det hände verkligen inget speciellt.
Finaldagen var ju ett riktigt anti-klimax. Och vad fan åkte 5:an ut för egentligen? Var han inte social nog?

Jag håller verkligen med dig där till 100%

Inför jag skulle finalenavsnittet såg jag framemot stort intresse/spänning eftersom
det brukar vara tortyr med iskallt vatten, deltagarna blir placerade i stresspositioner
försedda med huva så de ej kunde se något med hörlurar på huvudet som spelade
Vitt brus (White noise) på hög volym och de visste ej hur länge de skulle vistas i
denna miljö.

Om jag minns rätt anlitades personer från SOG och där är utbildande/har som uppdrag
att förhöra personer de möter på olika elituppdrag utomlands. Dessa personer var dessutom
försedda med mask för att det skulle dölja deras identitet/namn.

Vet att denna tortyr/press i finalavsnitten är så påfrestande/utmanande psykiskt att
deltagare som klarat alla moment fram till finalen väljer att bryta och lämna in sin armbindel
för de klarade inte tortyren.
Citera
2023-05-26, 21:23
Medlem
Torstein har ju levererat från dag ett, trots knäckt revben har han gjort en grym resa till seger. Varför utnämna två vinnare när en var så mycket bättre?
Citera
2023-05-26, 21:27
Avslutad
lite mer jävlar anamma till nästa år tack.- Några nya instruktörer, och övningar så kan det bli bra

-äta mat som ger magknip/yrsel
-jagad av olika djur, varg, räv, tjur
-beskjutning med gummikulor.
-sitta med en dator och bli totalt hackad. Måste lösa problemet
-dricka alkohol och se hur de reagerar

Känslor är också intressant men det blir bara mer och mer av detta gråtande.
Citera
2023-05-26, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godmannen
[Spoiler sista avsnittet säsong 3]

Snacka om antiklimax!

Det blev bara trams-TV när invandrarkillen och tjejen åkte ut "bara för att".

Visst, invandraren hade lite svårt med ordergivningen, och tjejen klarade inte att bestiga berget. Men såsom de presenterades i TV så hade de inte alls slutat att ge absolut allt som de hade, och det är ju hela poängen med programmet.

Det konstiga slutet var dessutom jäkligt oväntat - ett antiklimax av guds nåde.

Och nej, alla ni soffmilitärer, ni hade aldrig pallat med att simma i den jämtländska forsen i årets upplaga. Det är definitivt det allra mest djävulska momentet som varit hittills i programmet.

Över lag tycker jag den andra säsongen var jämnast och bäst hittills. Undrar om de fick en massa kritik om hur de behandlade deltagarna den säsongen eftersom det inte förekom några tortyrmoment i år?

Har tagit isbad och kallduschar i många år.
Dom sa att vattnet var 5 grader, kan säga att det hade jag fixat i 10-15 min utan problem....
Citera
2023-05-26, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Jävla tramsinstruktörer.

Har du missat hela poängen?
En SOG-operatör jobbar i GRUPP.
Är helt rimligt att han blir utkastad eftersom ingen riktigt kunde lita på han.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in