2023-05-26, 21:13
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Jag benar bara ut var SE stått enligt hans eget vittnesmål. Det finns inga motsättningar i vad SE berättar och vad andra berättar om man gör det.

Att placera SE i trappen saknar däremot verklighetsförankring och är rent objektivt ett påhitt.

Byt ut ordet "benar" mot "hittar på" så är vi helt överens.
Citera
2023-05-26, 21:21
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rust-Lee
Byt ut ordet "benar" mot "hittar på" så är vi helt överens.

Det finns väl inget påhitt i att reda ut var SE stod enligt sitt eget vittnesmål? Inget är ett påhitt i detta utan det följer vad som är känt och SEs vittnesmål. Dessutom går det utsökt ihop med övriga vittnen på platsen såväl i tid som rum.
Citera
2023-05-26, 21:54
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllramEast
Stort tack för informationen.

Jag måste läsa förhören med stackars PH.

Jag kan han varit orättvis mot honom.

Jag har haft information om att han först fick gå från polisen och därefter Skandia.

Och till sist hamnade han hos en person som hatade Palme och påstås vara en möjlig möjlig anstiftare till illdådet: P.G. Vinge.

Tråkigt för SEkten att Filters flitigare försvarare, MrBarnaby, inte verkar ha koll på någonting.
Fel, som jag skrev till din "polare" tidigare var det här PH hamnade "till sist"

(FB) Skandiamannen

Koncernsäkerhetschef på Astra Zeneca alltså, rätt ska vara rätt. Starkt marscherat av en som "... även fått sparken från Skandia".

Edit: Har inte hittat något om att Vinge skulle haft en hög position inom Astra Zeneca, och att man därför skulle kunna säga att PH hamnade hos honom "till sist". Du håller på med historieförfalskning eller rent hittepå.
Senast redigerad av MrBarnaby 2023-05-26 kl. 22:09.
Citera
2023-05-26, 22:14
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Fel, som jag skrev till din "polare" tidigare var det här PH hamnade "till sist"

(FB) Skandiamannen

Koncernsäkerhetschef på Astra Zeneca alltså, rätt ska vara rätt. Starkt marscherat av en som "... även fått sparken från Skandia".

Tack! Missat historien.
Men det är väl rätt lätt med PH's CV att få en karriär tänker jag, så länge referenserna håller.
Alla referenser brukar väl vara goda?
Vill man bli av med någon, så ger man så klart goda omdömen?
Vill man inte bli av med någon, så förlorar man på att ge dåliga omdömen... I en än mer omotiverad och arg person. typ-
Så tänker jag...
PH hoppade runt och vi kan mest spekulera i orsakerna....Men vad har vi för omdömen här?
Citera
2023-05-26, 22:17
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:

(FB) Skandiamannen

Edit: Har inte hittat något om att Vinge skulle haft en hög position inom Astra Zeneca, och att man därför skulle kunna säga att PH hamnade hos honom "till sist". Du håller på med historieförfalskning eller rent hittepå.

Vill du berätta lite om rättegången mot PH? Är den också hittepå?

Edit: Då PHs PM alltid tas som en intäkt för SEs gärningsmannaskap så anknyter det till SE att belysa PHs vandel. Är PH bara en kriminell opportunist så kan förklaringsmodellen med funkisdotter och EAP-medlemskap för SEs räkning starkt ifrågasättas.
Senast redigerad av ursprungligen 2023-05-26 kl. 22:40.
Citera
2023-05-26, 22:18
Medlem
AllramEasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Tack! Missat historien.
Men det är väl rätt lätt med PH's CV att få en karriär tänker jag, så länge referenserna håller.
Alla referenser brukar väl vara goda?
Vill man bli av med någon, så ger man så klart goda omdömen?
Vill man inte bli av med någon, så förlorar man på att ge dåliga omdömen... I en än mer omotiverad och arg person. typ-
Så tänker jag...
PH hoppade runt och vi kan mest spekulera i orsakerna....Men vad har vi för omdömen här?

Han dömdes för trolöshet mot huvudman och sparkades från Skandia.

Men sen tog karriären fart?

Hur som helst så trodde varken Per H eller Arne I ett jävla dugg på att Engström var skyldig så även där glider Filter på sanningen.
Citera
2023-05-26, 22:33
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllramEast
Han dömdes för trolöshet mot huvudman och sparkades från Skandia.

Men sen tog karriären fart?

Hur som helst så trodde varken Per H eller Arne I ett jävla dugg på att Engström var skyldig så även där glider Filter på sanningen.

Ah tack! Jag hade där mer glömt historien och påståendena.
Har du källa på just detta med "trolöshet mod huvudman"?

Angående SE så vet jag nog inte alls hur det slutade för PH, men visst var SE "het" där 1986 och PH fick bli "polis igen"?
Irvell var först intresserad, med all rätt då vissa saker till synes inte gick ihop. Men i hans dagbok/anteckningsbok(som Borgnäs har) så verkar det som att han släppte SE?
Citera
2023-05-26, 22:35
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Vill du berätta lite om rättegången mot PH? Är den också hittepå?
Ingen aning, berätta du. Hur som helst så verkar det som det gick bra för karln efter att han "även fått sparken från Skandia". TP hyllar PH i boken och har nog rätt bra kläm på "The PH story".
Senast redigerad av MrBarnaby 2023-05-26 kl. 22:37.
Citera
2023-05-26, 22:47
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ingen aning, berätta du. Hur som helst så verkar det som det gick bra för karln efter att han "även fått sparken från Skandia". TP hyllar PH i boken och har nog rätt bra kläm på "The PH story".

Av det lilla jag har förstått åtalades PH för att ha tagit 155000 sek som skulle betalas ut från Skandia som belöning till tipsare för att betala för en fest som polisen hade haft.

Det hela slutade i rätten och PH fick sluta på Skandia utan att stämpla ut. TP mörkar så klart detta i sin oärliga bok. Eller så är TP så dålig att gräva att han inte har en susning som vanligt.

Det får lite följder när det gäller anklagelserna mot SE om PH visar sig vara en kriminell opportunist. PH trodde nog att han kunde lägga vantarna på belöningen om SE skulle utsetts som syndabock redan på 80-talet.
Citera
2023-05-26, 22:52
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:

Citat:
Av det lilla jag har förstått åtalades PH för att ha tagit 155000 sek som skulle betalas ut från Skandia som belöning till tipsare för att betala för en fest som polisen hade haft.

Det hela slutade i rätten och PH fick sluta på Skandia utan att stämpla ut. TP mörkar så klart detta i sin oärliga bok. Eller så är TP så dålig att gräva att han inte har en susning som vanligt.

Det får lite följder när det gäller anklagelserna mot SE om PH visar sig vara en kriminell opportunist. PH trodde nog att han kunde lägga vantarna på belöningen om SE skulle utsetts som syndabock redan på 80-talet.

Vi behöver väl ordentliga källor här?
Oftast rätt dåligt i denna tråd dessvärre! Mest känslor och prestige...
Citera
2023-05-26, 22:53
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:

Angående SE så vet jag nog inte alls hur det slutade för PH, men visst var SE "het" där 1986 och PH fick bli "polis igen"?
Irvell var först intresserad, med all rätt då vissa saker till synes inte gick ihop. Men i hans dagbok/anteckningsbok(som Borgnäs har) så verkar det som att han släppte SE?

Läser du förhör med PH från senaste upplagan av PU så tror inte PH heller på SE som GM utan för fram andra teorier. PH tror till och med att KTH-studenten med samma namn dödades 1992 istället för honom av de han pekar ut bakom mordet.
Citera
2023-05-26, 22:59
Medlem
Draifoss avatar
Citat:

Mycket möjligt som ni flera gånger har antytt att Per Häggström (liksom flera andra) "släppte" SE och slutade som konspirationsteoretiker. Men kan ni kanske citera lite ur denna omtalade dagbok/anteckningsbok då så att vi andra får möjlighet att göra en egen bedömning?
Senast redigerad av Draifos 2023-05-26 kl. 23:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in