Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-05-26, 20:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Du framstår verkligen som ointelligent och verkar knappt läskunnig utifrån ditt haveri till replik. Om du tänker att män är bättre än kvinnor får du stå för det, blanda inte in mig. Spamma inte forumet med sådana nonsenssvar.

Ser dock att du verkar tycka genuskontraktet är en konstig teori. Det är ändå en åsikt och inte bara svammel. Vad är det du tycker är fel med teorin och som du inte tror på?
Det är inget fel på teorin, den stämmer mycket bra. Den har dock inget att göra med åsikterna om kvinnor på Flashback som du på nått konstigt sätt har lyckas få det till. Du fattar att det där är en feministisk teori va? Den utesluter inte patriarkatet på nått sätt som du verkar tro.
2023-05-26, 20:09
Medlem
Vad besviken jag blev att Elin åkte ut.
Hon har en personlighet och en empati som är beundransvärt.
Nu återstår några få och jag hoppas verkligen att Amanda kommer att ge de övriga in hård match.
2023-05-26, 20:23
Medlem
Årets Robinson är en stor besvikelse och konceptet har visat sig vara väldigt fel.
Människor har känt sig utsatta för vuxenmobbbing och det har faktiskt förekommit, tyvärr.
Att de försöker spela ett spel, detta köper jag men när de i privata inspelningar smutskastar andra för framställa sig själva i bättre dager är löjeväckande (Pernilla).
Ett avsnitt på 20 minuter bestod av att Alva grinade i 10 minuter av inslaget. Hur intressant är detta och kan man inte klippa och sända lite mer intressanta inslag än när någon bölar i 10 minuter,?
Får hoppas på att nästa års Robinson har lärt sig från tidigare misstag
2023-05-26, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Elin hade i alla fall mycket skuldkänslor och sa att hon skämdes. Om man ansträngt sig och visat partnern respekt så skulle hon inte sagt så. En typisk feministkärring och enligt frisyren var jag säker på att hon var lesbisk. Falsk person som i TV ville visa hur genuin hon var genom att babbla en massa skit. Bra att hon åkte ut. Jag tror Marcus märkte att kärringen fejkade men var diplomatiskt och sa att han inte visste-

Man såg det ju redan i Gränslandet när hon högg Christina i ryggen efter att ha blivit räddad av Christina innan...sen på alla möjliga vis försökte bortförklara det...
2023-05-26, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dangerous_Mind
Peter fick lämna då han använt ordet "n******en" om Christina. I samband med första lagtävlingen (?) var ju Christina pricksäker med kokosnötterna eller vad det nu var och Peter som var i motståndarlaget gick efteråt fram och berömde henne. Han pratade senare med sina egna lagkamrater om hur duktig hon varit och kom då inte på hennes namn och beskrev henne som "n******en". Klumpigt förstås, men utan onda avsikter då han ju talade väl om henne.

Zeki, som lovat att hämnas på Peter för att han blev vald att åka till Gränslandet, berättade för Christina när han kom till Gränslandet, och hon i sin tur sa det till produktionen. Peter fick möjligheten att lägga fram sin sorti som att han lämnat p.g.a. personliga skäl.

Väl hemma berättade han dock senare den verkliga anledningen. Han hävdar att han inte menat något illa, men att han insåg att han uttryckt sig klumpigt och bad om ursäkt. Christina menar att ursäkten först kom i samband med en återträff flera månader senare och verkar inte kunna förlåta honom för det inträffade.

Själv tycker jag hennes oförsonlighet gällande detta står i skarp kontrast till att hon stolt deklarerar att hon var medgrundare till tjejpakten och inte har några invändningar mot hur Chris bl.a. kallat Amanda "falsk f***a". Peter sa inte "n******en" i syfte att förnedra Christina utan tvärtom i samband med att han berömde henne till skillnad från sexisten Chris som sa "falsk f***a" och även annat negativt aggressivt och illvilligt. Jävla hyckleri!
n******en = negressen

Christina kan härmed ha lyft sig till en av de mest ynkliga av årets deltagare, även om konkurrensen är oväntat brutal. Ska jag bedöma vidrighet, så listar jag de deltagare där jag hellre biter av mig ett finger än tvingas umgås med dem så här:

1 Chris
Utan konkurrens, eftersom han är den som mest öppet har visat sitt rätta jag. Äkta mobbare!

2 Sophie/Carro
Jag kan inte skilja dem åt. Två äkta PK-feminister vars högsta kvalitet är att beställa Caffelatte. Äkta mobbare.

4 Christina
Samma som Sophie och Carro. Jag kan skilja henne deån dem eftersom hon är negress. En semestrande caffelatte-feminist som plockar bort motståndare av rasistiska skäl.

5 Dennis DY
Fy faaaaaan vilken förrädare! Hade han varit vän med mig, så hade jag sagt upp vänskapen efter förräderi.

6 Pernilla
Så äcklig att hon hamnar högt av den anledningen. Äkta mobbare!

7 Alva
Den mest ynkliga deltagaren. Omtyckt av caffelatte-feministerna. Varför var hon med??

8 Sanna
Äldre opererad version av Sophie och Carro. Äkta mobbare!

9 Zeki
"Jag är med för att ge oss invandrare ett bättre ansikte" 🤣🤣🤣

10 Dennis DÄ
Kan man bli ynkligare? Att ställa upp utan att vilja vinna?? Född förlorare.

Resten klarar jag att träffa. De enda jag verkligen skulle vilja träffa är Marcus (väldigt spännande att höra allt om hans liv på Påskön), Elin (logiskt tänkande feminist?) och Amanda (ALLT).
2023-05-26, 20:27
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuffsan2
Årets Robinson är en stor besvikelse och konceptet har visat sig vara väldigt fel.
Människor har känt sig utsatta för vuxenmobbbing och det har faktiskt förekommit, tyvärr.
Att de försöker spela ett spel, detta köper jag men när de i privata inspelningar smutskastar andra för framställa sig själva i bättre dager är löjeväckande (Pernilla).
Ett avsnitt på 20 minuter bestod av att Alva grinade i 10 minuter av inslaget. Hur intressant är detta och kan man inte klippa och sända lite mer intressanta inslag än när någon bölar i 10 minuter,?
Får hoppas på att nästa års Robinson har lärt sig från tidigare misstag

Alla episoder med Alva var superbra (saknar). Sjukt tuff första vecka för henne.
2023-05-26, 20:31
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
9 Zeki
"Jag är med för att ge oss invandrare ett bättre ansikte" 🤣🤣🤣

Ja det där var faktiskt förbannat roligt. Vilken jävla dåre han var.

Resten i ditt inlägg var skräp tyvärr.
2023-05-26, 20:46
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Jag trodde att du var feminist, men det var tydligen fel!! Vad ligger i så fall bakom ditt hyllande av caffelatte-feministerna?

Har väl ingenting med feminism att göra(?) Det är ett faktum att Sanna, Sophie och Carro har spelat ett förvånansvärt schysst spel hela vägen, med tanke på hur pass överlägsna de har varit i det sociala spelet. De skötte den biten exemplariskt. Carro är nog den klipskaste paktaren under de senaste 6 säsongerna.

Och säger man att Sanna är en mobbare så har man inte en nyanserad bild av programmets upplägg och man vet inte riktigt vad man pratar om.

#teamgreta

KlartSlut.
2023-05-26, 20:48
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Jag trodde att du var feminist, men det var tydligen fel!! Vad ligger i så fall bakom ditt hyllande av caffelatte-feministerna?

Jag har väl från dag ett skrivit vad jag tycker om allt och alla utan skriva något hat mot deltagare och utan att vara en idiot i vartannat inlägg. Du kan gå tillbaka och läsa om du är nyfiken.

Jag tycker att alla alt right-krigare har varit ovanligt töntiga i denna tråden. Det har varit extremt mycket gnäll och verkligen sänkt ribba för mobbing.

Men era tårar bryr jag mig inte om, de är fejk, precis som allt annat gegg ni smetar ut i era grupprunk.

Men Alvas tårar, de kom från hjärtat.
2023-05-26, 20:53
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Ja det där var faktiskt förbannat roligt. Vilken jävla dåre han var.

Resten i ditt inlägg var skräp tyvärr.
Det var det inte, Klart Sur gjorde ett bra inlägg.
Dock tycker jag Christina inte förtjänar den höga platsen, det var ändå starkt av Elin att skicka hem henne lojalitet till trots, till förmån för Milla.
2023-05-26, 20:56
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Har väl ingenting med feminism att göra(?) Det är ett faktum att Sanna, Sophie och Carro har spelat ett förvånansvärt schysst spel hela vägen, med tanke på hur pass överlägsna de har varit i det sociala spelet. De skötte den biten exemplariskt. Carro är nog den klipskaste paktaren under de senaste 6 säsongerna.

Och säger man att Sanna är en mobbare så har man inte en nyanserad bild av programmets upplägg och man vet inte riktigt vad man pratar om.

#teamgreta

KlartSlut.
Lika bra som de var på att pakta, lika dåliga var de på att prestera i tävlingar.

De lyckades ju med nöd och näppe vinna när Chris, Dennis och tanterna samtliga gjorde en läggmatch!

Sanna är i grund och botten en bra person men borde varit betydligt mer självständig efter att tjejpakten försvagats.

Soffan tvingade henne att mobba Amanda och hon lydde.

Och denna besatthet att få ut Amanda var heller inte särskilt snyggt för med hur Oskar la upp det, att Amanda var bra på alla sätt med det vore taktiskt bra att rösta på henne.
Senast redigerad av Revej 2023-05-26 kl. 20:59.
2023-05-26, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Jag har väl från dag ett skrivit vad jag tycker om allt och alla utan skriva något hat mot deltagare och utan att vara en idiot i vartannat inlägg. Du kan gå tillbaka och läsa om du är nyfiken.

Jag tycker att alla alt right-krigare har varit ovanligt töntiga i denna tråden. Det har varit extremt mycket gnäll och verkligen sänkt ribba för mobbing.

Men era tårar bryr jag mig inte om, de är fejk, precis som allt annat gegg ni smetar ut i era grupprunk.

Men Alvas tårar, de kom från hjärtat.
Jag alt-right?? Du skulle bara veta hur mycket dessa dårar hatat mig i vissa trådar!

Alvas tårar är så ynkliga att jag skäms. Patetiska, vidriga, ynkliga. Hade hon varit med i en dokumentär om förtryckta kvinnor, så hade jag absolut kunnat tycka om och faktiskt älska Alva, men som deltagare i Robinson är hon så ömklig att man faktiskt mår litet dåligt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in