Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-05-26, 17:28
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Då minns du fel i ditt suktande efter Anders ungdomligare kropp, han var en hijabadare även under svt tiden minns jag, du kommer få bildbevis i tråden ifall den inte hunnit låsas innan

Nej jag minns inte fel. Kan dock hända att det var olika i olika säsonger, men i åtminstone en säsong hade han bar överkropp när han högg av plankorna.
2023-05-26, 17:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Carro och Alva och de andra har ju haft det här kritiserade mobbingsbeteendet som de får så mycket skit för av nästan alla som ser programmet, på samtliga plattformar. Att man tycker det är inte att vara kvinnofientlig, utan bara mot deras kassa beteende, däremot är köreingarnas beteende mot Amanda ett exempel på kvinnofientlighet

Jag har inte skrivit att män är bättre än kvinnor utan det är du som inbillar dig, ytterligare ett exempel på min poäng och kritik mot sådana som dig.

Att namnge Specifika elakingar som är tjejer är inte är säga att män är bättre. Vad jag skrev var att de dygder som anses vara manliga är de som har ansetts bra på så vis att de kan leda till ledarpositioner utifrån styrka. Där är kvinnor förhindrade av andra kvinnor att på samma vis nå den yttersta makten så som Elin beskrev. I det här fallet en ledarposition i Robinson.

Istället kommer kvinnorna kräva klassiskt kvinnliga attribut som försiktighet och underkastelse av andra kvinnor. Detta kan aldrig leda till den yttersta makten i ett samhälle kraftig färgat av de dygder som anses manliga. Ergo kan glastaket inte spräckas förens fler kvinnor likt Elin når insikt. Jag vet att du som säkert är PK feminist säkerligen inte kan omfatta detta resonemang med ditt begränsade intellekt och tycker det blir snurrigt när du skall tänka.
Lek inte dum nu, kort och gott så sa du att det är inte mäns fel att kvinnor är nertryckta. Det är kvinnor som trycker ner varandra. Män håller inte på med sånt mot varandra i samma utsträckning som kvinnor gör. Med andra ord så är det därför män är bättre än kvinnor.

De har säkert inte gillat Amanda men de har inte behandlat henne fel. Man måste inte gilla alla människor, men man behandlar dem med värdighet och respekt ändå. Och det är precis det Carro och Alva antagligen hade gjort om de var kvar när Amanda kom tillbaka. Men då hade ni antagligen kallat det för falskhet.

Carro och Alava har inget att göra med Pernilla och Sanna, de är inte samma typer av människor, och de har defentivt inget att göra med hur de behandlade Amanda efter att de har åkt ut. Det är bara du som är desperat att klumpa ihop dem för att få ihop din konstiga teori.
Senast redigerad av SjalavardareBalder 2023-05-26 kl. 17:35.
2023-05-26, 17:34
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Titta på Australiens Robinson, Där har vi bästa programledaren som inte daltar och kramar deltagarna a la Petra. Hatar sånt. Lundin var lugn och saklig och det är skönt att slippa golfbilsfyllot som kastade ut deltagare för att dom ansågs ha sagt något ofördelaktigt om någon anorektier bl.a Den som var mest värdig det året åkte ut med dunder och brak då fyllot ville visa hur feministisk och PK han var. TV4 skulle kunna sätta in Göran Greider om det fanns möjlighet. Eller någon annan knallröd individ.

Fast det är ju knappast programledaren som bestämmer över sådana saker som diskning. Den är bara budbärare. Nu under Lundin har två tvingats lämna. En för att ha sagt negress och en för att ha råkat i bråk med en annan deltagare och där produktionen bara var intresserad av att höra den ena sidan av historien.
2023-05-26, 17:36
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Då minns du fel i ditt suktande efter Anders ungdomligare kropp, han var en hijabadare även under svt tiden minns jag, du kommer få bildbevis i tråden ifall den inte hunnit låsas innan
Sant, kollade 1999 och det var kläder på, men vattnet var åtminstone det året klart grundare. Nu såg det faktiskt lite knepigt ut
2023-05-26, 18:41
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Fast det är ju knappast programledaren som bestämmer över sådana saker som diskning. Den är bara budbärare. Nu under Lundin har två tvingats lämna. En för att ha sagt negress och en för att ha råkat i bråk med en annan deltagare och där produktionen bara var intresserad av att höra den ena sidan av historien.
Hur vet du att produktionen bara ville höra den ena sidan om saken och hur lät den andra sidan?
2023-05-26, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Om hon gjorde det så var det fel men jag tror inte hon gjorde det och det klipptes väldigt konstigt. Hennes agerande när inför plankan visar ju också att hon ogillar läggmatcher.
Hon mer eller mindre erkände att hon maskat och därmed förstört för Markus, den mest värdiga vinnaren.
Dessutom nämnde Markus efteråt att Elin maskat på tävlingen.
Hon är som flera andra en falsk äckelkärring.
Jag har inte klarat av att titta på Robinson efter att han åkte ut.
Det är så himla orättvist och osportsligt att de bästa blir utröstade.
Jag tycker att de ska få samla poäng ifrån dag ett. Flest poäng i slutet vinner.
2023-05-26, 19:01
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Jag visste inte att någon har sagt negress och åkt ut. Hur kan jag ha missat detta? Vem fick lämna av den anledningen? Jag tror inte heller att programledaren bestämmer allt men golfbilisten hade nog lite att säga till om då han ville visa sig som rättvisans man och hur godhjärtad han var. En hycklare av hög rang då han några dagar senare for runt med golfbilen på fyllan och bråkade med några fruntimmer.

Vill tillägga att kramandet som Petra höll på med bestämde hon väl själv. Ska inte exitera i en såpa då programledaren ska hålla sig neutral och utanför känslosvall. Förväntar mig samma skit med nästa omgång och har inga förhoppningar om att det ska komma rätt typ av deltagare. Råttan måste ha hamnat helt fel och borde varit med i nåt program där dom skönhetsopererar hela skallen.
Senast redigerad av ziggarillen 2023-05-26 kl. 19:07.
2023-05-26, 19:05
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karanan
Hon mer eller mindre erkände att hon maskat och därmed förstört för Markus, den mest värdiga vinnaren.
Dessutom nämnde Markus efteråt att Elin maskat på tävlingen.
Hon är som flera andra en falsk äckelkärring.
Jag har inte klarat av att titta på Robinson efter att han åkte ut.
Det är så himla orättvist och osportsligt att de bästa blir utröstade.
Jag tycker att de ska få samla poäng ifrån dag ett. Flest poäng i slutet vinner.
Nej båda sa att dom vet inte. Du får kolla igen.
2023-05-26, 19:10
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Nej båda sa att dom vet inte. Du får kolla igen.
Elin hade i alla fall mycket skuldkänslor och sa att hon skämdes. Om man ansträngt sig och visat partnern respekt så skulle hon inte sagt så. En typisk feministkärring och enligt frisyren var jag säker på att hon var lesbisk. Falsk person som i TV ville visa hur genuin hon var genom att babbla en massa skit. Bra att hon åkte ut. Jag tror Marcus märkte att kärringen fejkade men var diplomatiskt och sa att han inte visste-
Senast redigerad av ziggarillen 2023-05-26 kl. 19:12.
2023-05-26, 19:41
Medlem
Dangerous_Minds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Jag visste inte att någon har sagt negress och åkt ut. Hur kan jag ha missat detta? Vem fick lämna av den anledningen?

Peter fick lämna då han använt ordet "n******en" om Christina. I samband med första lagtävlingen (?) var ju Christina pricksäker med kokosnötterna eller vad det nu var och Peter som var i motståndarlaget gick efteråt fram och berömde henne. Han pratade senare med sina egna lagkamrater om hur duktig hon varit och kom då inte på hennes namn och beskrev henne som "n******en". Klumpigt förstås, men utan onda avsikter då han ju talade väl om henne.

Zeki, som lovat att hämnas på Peter för att han blev vald att åka till Gränslandet, berättade för Christina när han kom till Gränslandet, och hon i sin tur sa det till produktionen. Peter fick möjligheten att lägga fram sin sorti som att han lämnat p.g.a. personliga skäl.

Väl hemma berättade han dock senare den verkliga anledningen. Han hävdar att han inte menat något illa, men att han insåg att han uttryckt sig klumpigt och bad om ursäkt. Christina menar att ursäkten först kom i samband med en återträff flera månader senare och verkar inte kunna förlåta honom för det inträffade.

Själv tycker jag hennes oförsonlighet gällande detta står i skarp kontrast till att hon stolt deklarerar att hon var medgrundare till tjejpakten och inte har några invändningar mot hur Chris bl.a. kallat Amanda "falsk f***a". Peter sa inte "n******en" i syfte att förnedra Christina utan tvärtom i samband med att han berömde henne till skillnad från sexisten Chris som sa "falsk f***a" och även annat negativt aggressivt och illvilligt. Jävla hyckleri!
2023-05-26, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ojojoj3
Det är lugnt! Om du fortfarande inte vet så är det pratbubblan med tre prickar i som man trycker på, så skriver man sitt inlägg mellan de två orden (quote) som dyker upp.
Tack för hjälpen 😘.
Jag försökte redigera efter vad du skrev men uppenbarligen så misslyckades jag.
Ska inte göra något liknande igen och tack för informationen 😊
2023-05-26, 19:58
Medlem
Sophie var ju för lustig som konstaterade att hon tänkt börja öva på att göra eld "för någon gång kommer det". Kom hon på.det när det var typ 3 dagar kvar av tävlingen. Hade hon en egen butler som gjorde upp eld åt henne?

Kul.när parterna åker ut på tävlingar.

Pernilla- vilken vidrig människa. Korkad elak, ful och utan självinsikt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in