Citat:
Ursprungligen postat av
ziggarillen
Jag visste inte att någon har sagt negress och åkt ut. Hur kan jag ha missat detta? Vem fick lämna av den anledningen?
Peter fick lämna då han använt ordet "n******en" om Christina. I samband med första lagtävlingen (?) var ju Christina pricksäker med kokosnötterna eller vad det nu var och Peter som var i motståndarlaget gick efteråt fram och berömde henne. Han pratade senare med sina egna lagkamrater om hur duktig hon varit och kom då inte på hennes namn och beskrev henne som "n******en". Klumpigt förstås, men utan onda avsikter då han ju talade väl om henne.
Zeki, som lovat att hämnas på Peter för att han blev vald att åka till Gränslandet, berättade för Christina när han kom till Gränslandet, och hon i sin tur sa det till produktionen. Peter fick möjligheten att lägga fram sin sorti som att han lämnat p.g.a. personliga skäl.
Väl hemma berättade han dock senare den verkliga anledningen. Han hävdar att han inte menat något illa, men att han insåg att han uttryckt sig klumpigt och bad om ursäkt. Christina menar att ursäkten först kom i samband med en återträff flera månader senare och verkar inte kunna förlåta honom för det inträffade.
Själv tycker jag hennes oförsonlighet gällande detta står i skarp kontrast till att hon stolt deklarerar att hon var medgrundare till tjejpakten och inte har några invändningar mot hur Chris bl.a. kallat Amanda "falsk f***a". Peter sa inte "n******en" i syfte att förnedra Christina utan tvärtom i samband med att han berömde henne till skillnad från sexisten Chris som sa "falsk f***a" och även annat negativt aggressivt och illvilligt. Jävla hyckleri!