2023-05-26, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knudo
Någon som vet när Harry Kane ska lämna Tottenham?
Tror han blir kvar,även om han vet de blir inga fina titlar i klubben,om nån ens,men denna status och mer mindre vet han kommer va deras största stjärna till han lägger av ,han kommer aldrig få det nån annanstans,har han ej lämnat på senare år så tror jag inte han gör det nu.
Men lämnar han så tror jag inte de blir för en engelsk klubb.

Hur känner ni Liverpool fans er när det är klart ni missar CL?
Såg Salahs tweet,hur ser hans kontrakt ut?
Vilka spelare kan ni riskera förlora när CL spel missas?
Kommer Klopp stanna?
Senast redigerad av drhasch81 2023-05-26 kl. 08:45.
Citera
2023-05-26, 08:51
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Tror han blir kvar,även om han vet de blir inga fina titlar i klubben,om nån ens,men denna status och mer mindre vet han kommer va deras största stjärna till han lägger av ,han kommer aldrig få det nån annanstans,har han ej lämnat på senare år så tror jag inte han gör det nu.

Kommer Klopp stanna?
Det har varit klart länge att Liverpool skulle missa CL surt men inte hela världen
Salah har kontrakt till 2025
Egentligen inga
Såklart, varför skulle han vilja gå någon annanstans?
Senast redigerad av Drickback 2023-05-26 kl. 09:03.
Citera
2023-05-26, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
HMan United är väl enda PL alternativet man kan se hända, lite som när RVP plockades in från Arsenal. Samtidigt är Man United inte alls samma klubb nu som då och när RVP gick dit fanns ju ändå känslan att han kommer vinna en PL titel utan tvekan, om inte första säsongen så andra. Ferguson levererade ju då. Även om jag tror på Ten Hag och tror på att det kommer bli bättre så finns det ju ingen titel garanti alls att gå till Man United just nu. Även med Kane behövs det förstärkningar på flera positioner innan det realistiskt nog ens kan pratas om att utmana City i ligan t.ex.
Fast att ha en striker som faktiskt KAN leverera 20-25+ mål istället för Wout / Martial kan göra ganska mycket i poängskörden. Dock att utmana City på riktigt allvar lär ta någon säsong till mest troligt men Arsenal pressade dem rätt hyfsat i år och ETH har, även om en del matcher varit återgång till hönsgården, visat en förbättring generellt sätt som inte funnits i klubben på ett decennium.

Någonstans behöver klubben tänka för framtiden då en hel del spelare antingen är året innan 30 eller över det (Bruno 29, Varane 30, Casemiro 31, Eriksen 31 för att ta de i startelvan, rotationsspelare som VLN 29, Fred 30, Maguire 30 är några andra). Att addera Kane som med är 30 känns lite tveksamt...
Sen kanske flertalet av dessa spelare ändå kan leverera bra 3-4 år till med rätt rotering men som du säger så är det ganska många positioner som det behövs adderas på.
Citera
2023-05-26, 09:46
Medlem
TheJackets avatar
Citat:

Kommer Klopp stanna?

Jag bryr mig inte nämnvärt. Jag är väl gammal men jag bryr mig mer om ligan än Europa.

Det största är ju som du säger att spelare kan vilja lämna och eventuella tilltänkta nyförvärv kan tacka nej pga att dom vill spela CL. Så det påverkar ju definitivt.

Klopp stannar nog. Trots att laget inte levererade denna säsongen så är det ju väldigt uppbyggt efter hans sätt att spela. Vet inte hur sugen han är på att börja om från ruta 1 igen någon annanstans då det ändå tog ett tag för honom att forma nuvarande trupp.

Salah lämnar nog inte. Men vill han så är det bara att sälja tycker jag.
Citera
2023-05-26, 10:21
Medlem
Drickbacks avatar
Sista omgången väntar och några saker lever, vem får den åtråvärda platsen Conference League av Aston Villa, Tottenham & Brentford?

7. Aston Villa 58 p 49-45 - Brighton (H)
8. Tottenham 57 p 66-62 - Leeds (B)
9. Brentford 56 p 57-46 - City (H)

I bottenstriden står det mellan Everton, Leicester & Leeds. Lite lustigt att alla har hemmamatch.
Kan sluta med att alla hamnar på 34 p.

17. Everton 33 p 33-57 - Bournemouth (H)
18. Leicester 31 p 49-67 - West Ham (H)
19. Leeds 31 p 47-74 - Tottenham (H)

Ser helst Everton vara kvar, kul med derby åh andra sidan kan Puckford få det som straff att åka ur för överfallet på VvD (ny arena och degradering).

Vilka 2 följer med Southampton?
Citera
2023-05-26, 10:54
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Sista omgången väntar och några saker lever, vem får den åtråvärda platsen Conference League av Aston Villa, Tottenham & Brentford?

7. Aston Villa 58 p 49-45 - Brighton (H)
8. Tottenham 57 p 66-62 - Leeds (B)
9. Brentford 56 p 57-46 - City (H)

I bottenstriden står det mellan Everton, Leicester & Leeds. Lite lustigt att alla har hemmamatch.
Kan sluta med att alla hamnar på 34 p.

17. Everton 33 p 33-57 - Bournemouth (H)
18. Leicester 31 p 49-67 - West Ham (H)
19. Leeds 31 p 47-74 - Tottenham (H)

Ser helst Everton vara kvar, kul med derby åh andra sidan kan Puckford få det som straff att åka ur för överfallet på VvD (ny arena och degradering).

Vilka 2 följer med Southampton?

Kampen om Conference är ointressant men ändå oviss. Känns som att både Villa och Brentford kan slå sina omotiverade motståndare. City lär väl säkert vila hela laget. Tottenham må vara motiverade men inte i närheten av den nivå av motivation som Leeds har.

I bottenstriden tror jag faktiskt att samtliga lag krigar till sig en seger, vilket ju räddar Everton. Jag ser elst att Leeds är kvar då jag har en god vän som håller på dem. Men de har ju klart tuffast utgångsläge med sämst målskillnad också. Om Everton bara kryssar måste Leeds vinna med 3 mål. Även om Tottenham är kass blir det svårt. Men inget scenario är faktiskt osannolikt (förutom att Leeds vinner med 9 mål mer än vad Leicester vinner med och klarar sig i ett scenario där det står mellan de två)

Det finns väl bara 3 scenarion där Everton åker ur?

1. Vid förlust och någon av Leicester eller Leeds vinner.
2a. Vid kryss och Leicester vinner.
2b. Vid kryss och Leeds vinner med 3 mål mot Tottenham.

Enligt OPTA har lagen följande statistiska sannolikhet att hålla sig kvar
Everton 79,43 %
Leicester 17,24 %
Leeds 3,33 %
Senast redigerad av Beaver14 2023-05-26 kl. 11:07.
Citera
2023-05-26, 10:59
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Kommer Klopp stanna?

Väntat. Hoppet levde lite grann, men när man inte kan vinna måste-match hemma mot Villa så var det helt kört där och då. Tror ändå inte Newcastle och United tappat, men de kunde spela med mindre press när Liverpool själva tappade poäng.

Positivt att avsluta säsongen bra, men man borde aldrig hamnat i det här läget. Hoppas man får ordning på det till nästa år.

Salah fyller 31 i juni och har kontrakt 2 år till. En lön absolut ingen tänker betala, ett marknadsvärde absolut ingen tänker betala. Han flyttar ingenstans. Kontraktet kommer löpa ut, han kommer gå till arabländerna för en sista hacka om två år.

Men alltså, kommer PSG och bjuder 100m och ökar lönen, nog säljer vi.

Spelare som drar pga missat CL - ingen. Den ende som har skäl att vara missnöjd (för det var inte hans fel) är Alisson, och jag tror ingen bjuder det han är värd. Ingen av de andra kommer andra klubbar bjuda vad Liverpool vill ha. Ser ett bullshitrykte om Robertson till Real för 40m pund, och det är ju bara dynga. Casha det dubbla så kanske Liverpool kan tänka sig sälja. Kommer inte hända.

Klopp har kontrakt till 2026.
Frågan "stannar han" är fel ställd, den visar på en bristande förståelse för hur det funkar med managers. Menar inget illa, men så här:

Nästan ingen manager (eller spelare) kliver iväg från ett välavlönat kontrakt ut i ingenting. Har någon PL-manager någonsin gått in till styrelsen och sagt upp sig frivilligt? Nej, de har antingen blivit värvade av annan klubb eller förbund, eller vanligare - sparkad, och fått ta med en fin fallskärm när de slutar.

Ok, så om vi leker med tanken att Klopp är fed-up med Liverpool, han hatar staden, vädret, spelarnas värdelösa attityd, han vill inte mer. Vad gör han då? Enkelt - bråkar sig bort, underpresterar, tappar omklädningsrummet. Voila, betald semester. Bryta kontraktet? Finns inte på kartan.

Och vad gäller troligheten att någon annan vill värva - nej. Klopps aktie har sjunkit i år. Mycket svårt att se vilken klubb som vill ha hans tjänster till den lön han kommer kräva, till vad Liverpool kommer vilja ha betalt för honom osv.

Så ja, Klopp stannar tills han sparkas ut. Precis som alla andra managers. En usel start på nästa säsong och han kan vara borta, men att han skulle säga "jag slutar" och självmant lämna världens tredje bäst betalda managerjobb, det kommer aldrig någonsin hända. Endast Pep och Simeone tjänar mer.

På tal om usla säsonger, så var det ju helt väntat att Chelsea skulle göra absolut ingenting för att hjälpa Liverpool. Herregud, de är usla. Serves Raheem Sterling right i fråga om klubbval. Blir skoj att se transferkarusellen där. En jävla tolfteplats med de investeringarna. Vilket satans fiasko.
Citera
2023-05-26, 11:52
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Kampen om Conference är ointressant men ändå oviss.
Den är högst intressant för lag som Villa och Brentford. Aston Villa har inte spelat i Europa på över 10 år och Brentford har väl aldrig gjort det. Roligt för fans, en ekonomisk boost och även en reell chans till en titel och fortsatt Europaspel. Vinnaren i Conference League får en plats i Europa League och ytterligare en europeisk säsong.

Villa kan vara nöjda med att Brighton inte längre har något att spela för och förhoppningsvis kan de vinna.
Citera
2023-05-26, 12:59
Medlem
Halloween2s avatar
Har det kommit fram ännu hur mycket % Liverpool har att vinna Europa League än? Jag tänker lite att spelar de som de gjort de senaste tiden lär man vara favoriter. Eller går jag för långt?
Citera
2023-05-26, 14:19
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Den är högst intressant för lag som Villa och Brentford. Aston Villa har inte spelat i Europa på över 10 år och Brentford har väl aldrig gjort det. Roligt för fans, en ekonomisk boost och även en reell chans till en titel och fortsatt Europaspel. Vinnaren i Conference League får en plats i Europa League och ytterligare en europeisk säsong.

Villa kan vara nöjda med att Brighton inte längre har något att spela för och förhoppningsvis kan de vinna.

Dumt av mig att skriva ointressant. Det är ointressant för mig. Men för Villa och Brentford supporters är det nog inte det.

Hur är det för Tottenhamsupporters, bryr ni er?
Citera
2023-05-26, 14:28
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Dumt av mig att skriva ointressant. Det är ointressant för mig. Men för Villa och Brentford supporters är det nog inte det.

Hur är det för Tottenhamsupporters, bryr ni er?

Bryr mig inte ett dugg. Helt ointressant spela i Conference League
Citera
2023-05-26, 14:42
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Bryr mig inte ett dugg. Helt ointressant spela i Conference League

Erkänn att det lockar att åka till Bravida i november och ta ett par bira med trazke

Iofs är ju Häcken så jävla fantastiska att det blir nog CL-gruppspel för deras del.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in