Citat:
Ursprungligen postat av
wwr
Nu hittade jag länken till det förra inlägget du citerade. Det är mer än ett halvår gammalt. Du gräver i min posthistorik och försöker få den här tråden att handla om mig och mina äldre inlägg, inte om företaget.
(FB) Northvolt: Åtta orter slåss om batterifabrik (Skellefteå segrare)
Kan inte ha varit så svår att hitta då jag har citerat den rakt av. Vad som är lustigt är att du fortfarande inte vill veta vad som står där. Nu när du tar upp den igen så är den plötsligt gammal. Det är inte posthistorik utan något jag tar upp varje gång du påstår att vi inte vet vad de gör. Det står i den länken.
Citat:
Diskussionen kommer helt att spåra ur om du gräver igenom min ganska långa posthistorik om Nv och ifrågasätter gamla inlägg. Diskussionen måste handla om företaget, inte om gamla inlägg. Att presentera en teori om varför Northvolt skulle producera battericeller i Skellefteå men sätta samman dem i Polen är inte fel. Man måste få ifrågasätta storföretagen, i synnerhet Northvolt som inte uppvisar uppgifter om säkra produktionsresultat, enligt min uppfattning.
Absolut. Man måste även kunna ta till sig när det framkommer att ens teorier mest troligt är trams.
En engångspostare påstår sig ha köpt 12V bilbatteri till en bil med förbränningsmotor från ett kinalager i Polen aka Aliexpress. Detta är vad du bygger din tes om att NV skulle via ABB som skulle via någon okänd kinapartner smygbeställa in battericeller för att smygge dem till NV som skulle smygsudda ut deras logga och installera dem i sina produkter.
Det är extremt långsökt och därav mest troligt trams.
Citat:
Jag tror t.ex. att de batterier som produceras av Northvolt i Västerås skulle kunna vara battericeller från t.ex. ABB:s kinesiska partners. Det är inte bevisat, men det geografiska sambandet mellan ABB:s lokaler och Northvolt Labs samt mellan kinesiska batterilager och Northvolts sammansättningslokal i Polen är inte fel att påpeka tills dess säkra uppgifter framkommer om vad Northvolt Skellefteå egentligen producerar.
Fortfarande. Poont skriver vad de gjorde på NV 1 i den andra tråden. Läs hans inlägg.