2023-05-25, 21:17
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iifyousayso
Topic är om Svenska kvinnor är värda att försvara, vad tycker du om det?

Jag tycker inte dagens svenska kvinnor är värda att försvara, pga hur negativt de har format samhället de senaste 40 åren.
Citera
2023-05-25, 21:19
Medlem
Iifyousaysos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sxephil
Jag tycker inte dagens svenska kvinnor är värda att försvara, pga hur negativt de har format samhället de senaste 40 åren.

Är detta sett ur ett manligt eller kvinnligt perspektiv?
Citera
2023-05-25, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sxephil
Om svenska kvinnor röstar för öppna gränser, för gängskjutningar och laglöshet, skenande våldtäkter trorts varningar från svenska män. Då förtjänar de inte att försvaras. Sen om kvinnor inte inser att resultatet av deras röster blir detta, är ännu ett argument emot deras rätt att rösta. Hade endast män röstat hade gränserna varit stängda och gängen borta(antingen utvisade/fänglslade/mördade). Svenska kvinnor gör att hela det politiska landskapet blir vänster och blödigt.

Du tycks tro att män försvarar kvinnor i krig oavsett hur kvinnor beter sig. Så har det aldrig varit.

SD har varit det största partiet bland män väldigt länge men aldrig bland kvinnor. Sen verkar även etniska svenskar i Skåne/Södra Sverige rösta vettigare rent allmänt.

Det finns inget parti som någonsin har gått till val på "öppna gränser, för gängskjutningar och laglöshet, skenande våldtäkter". Så du får nog lägga ner det där fullt ut.

I krig försvars land och territorium. Att du skriver att du inte vill försvara svenska kvinnor i händelse av krig, hur menar du att det ska gå till? Ska du skita i att skydda landet och territorium då? För det är alltså i praktiken vad du måste skita i, för att inte råka försvara kvinnor. Kanske bäst du flyttar härifrån då. Innan det eventuellt blir krig här.

Nej. Fel. Sossarna eller Moderaterna har varit det största partiet för män. Varje valår sedan 2002:
Hur många % män som röstat på de olika partierna:
2002: sossarna 38%., M 16%.
2006: M 31%, sossarna: 30%.
2010: M 32%, sossarna 25%, SD 5%.
2014: sossarna 30%, M 25%, SD 16%.
2018: sossarna 25%, SD 22%, M 21%.
2022: sossarna 26%, SD 25%, M 21%.
Citera
2023-05-25, 21:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Det finns inget parti som någonsin har gått till val på "öppna gränser, för gängskjutningar och laglöshet, skenande våldtäkter". Så du får nog lägga ner det där fullt ut.

I krig försvars land och territorium. Att du skriver att du inte vill försvara svenska kvinnor i händelse av krig, hur menar du att det ska gå till? Ska du skita i att skydda landet och territorium då? För det är alltså i praktiken vad du måste skita i, för att inte råka försvara kvinnor. Kanske bäst du flyttar härifrån då. Innan det eventuellt blir krig här.

Nej. Fel. Sossarna eller Moderaterna har varit det största partiet för män. Varje valår sedan 2002:
Hur många % män som röstat på de olika partierna:
2002: sossarna 38%., M 16%.
2006: M 31%, sossarna: 30%.
2010: M 32%, sossarna 25%, SD 5%.
2014: sossarna 30%, M 25%, SD 16%.
2018: sossarna 25%, SD 22%, M 21%.
2022: sossarna 26%, SD 25%, M 21%.

Där har du fel. SD har varit det parti flest män röstar på.
Citera
2023-05-25, 21:41
Medlem
Iifyousaysos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knudo
Där har du fel. SD har varit det parti flest män röstar på.
Jag missade din faktabaserade länk. Kan du posta den igen?
Citera
2023-05-25, 21:47
Medlem
Incendios avatar
Är du beredd att radera ut både ditt folks historia och ditt folks framtid går det utmärkt att offra halva Sveriges befolkning. Annars inte.
Citera
2023-05-25, 22:01
Medlem
Iifyousaysos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Incendio
Är du beredd att radera ut både ditt folks historia och ditt folks framtid går det utmärkt att offra halva Sveriges befolkning. Annars inte.

Var det där ett inlägg kring topic?
Typ att om man försvarar kvinnor så vill man radera ut halva sveriges befolkning? Hur tänker du?
Citera
2023-05-25, 22:04
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Var det där ett inlägg kring topic?
Typ att om man försvarar kvinnor så vill man radera ut halva sveriges befolkning? Hur tänker du?
Självklart är det topic. Kan man tänka sig att riskera svenska kvinnors(alltså inte bara enstaka här och var) fortsätta existens riskerar man att svenska folket inte kan leva vidare. Samma gäller såklart svenska män. Raderas ett folk ut bryts evighetskedjan och även folkets historia är borta.
Citera
2023-05-25, 22:07
Medlem
Iifyousaysos avatar
Citat:
Självklart är det topic. Kan man tänka sig att riskera svenska kvinnors(alltså inte bara enstaka här och var) fortsätta existens riskerar man att svenska folket inte kan leva vidare. Samma gäller såklart svenska män. Raderas ett folk ut bryts evighetskedjan och även folkets historia är borta.

Med andra ord vill du försvara Svenska kvinnor även om du måste dö för deras existens?
Citera
2023-05-25, 22:10
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Med andra ord vill du försvara Svenska kvinnor även om du måste dö för deras existens?
Jag dör för mitt folk om jag måste.
Citera
2023-05-25, 22:16
Medlem
Iifyousaysos avatar
Citat:
Jag dör för mitt folk om jag måste.

Känns tryggt. Judar, romer, samer och tornedalingar är ju såna som ofta är i skottgluggen.
Bra att du vill kämpa för vårt land och dessa personer. Det hedrar dig.
Citera
2023-05-26, 00:06
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Jag missade din faktabaserade länk. Kan du posta den igen?

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/svt-s-valu-sd-storsta-parti-bland-man
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in