2023-05-25, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iifyousayso
Obegripligt inlägg.
Ett barnbidrag mättar nödvändigtvis inte ett barn.
Har du bevis på det motsatta så presentera ärna bevis.
Du har ju inga barn själva- så vad vet du?
Men vänstern införde ju flerbarnstillägget vilket betyder att ju fler barn folk skiter ut desto mer bidrag per barn… de kunde aldrig förutse att ”svenska” familjer skulle sitta med tio- femton ungar.
Återigen bidrar bidrag till ett extremt destruktivt beteende som driver folk till fattigdom.
Citera
2023-05-25, 17:07
Medlem
VetVemDuArs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Du har ju inga barn själva- så vad vet du?
Men vänstern införde ju flerbarnstillägget vilket betyder att ju fler barn folk skiter ut desto mer bidrag per barn… de kunde aldrig förutse att ”svenska” familjer skulle sitta med tio- femton ungar.
Återigen bidrar bidrag till ett extremt destruktivt beteende som driver folk till fattigdom.
Håller med, slopa elbidraget!
Citera
2023-05-25, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Kan aldrig vara försvarbart att någon annan än föräldrarna skall se till att barnen inte svälter.
I ett rikt demokratiskt land som Sverige idag är och dessutom är eller i alla fall har varit ett välfärdssamhälle, ska det inte finnas barn som svälter oavsett föräldrarnas fattigdom eller oförmåga.
Citera
2023-05-25, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iifyousayso
Rasism mättar inga magar. Så enkelt är det.
Det hela handlar om Lena och havregryn. Hur många kilo havregryn får dom i månaden?
Du verkar inte ha många hästar hemma. VAD har rasism med fakta att göra??
Citera
2023-05-25, 17:22
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Läs vad -Felix_ skriver:

Sofie Löwenmark har också tidigare skrivit om att en rel. stor del av bidragen läggs på verksamhet i det forna hemlandet t.ex. pengar till släkten/klanen i det forna hemlandet, bygga hus, långa vistelser det forna hemlandet osv.

Det här var ju intressant men kanske skulle man ha förväntat sig det. Vänstern omsorg om svenska barn är inte så stor utan "elefanten" är såklart inblandad igen. Jag har också undrat över hur man kan åka ner hela släkter över flera månader på sommaren till Somalia och andra ställen. Det måste kosta multum.
Citera
2023-05-25, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VetVemDuAr
Håller med, slopa elbidraget!
Elbidraget slår lite fel, men det kommer från en fond och är inte skattepengar. Dock säger jag som redardirektören i Göteborg:
"Jag har inte märkt nåt speciellt med priserna, men det är ju alltid roligt att få pengar"
Om regeringen ville stötta medborgarna så håll vallöftena och sänk inkomstskatten samt aktieskatten.
En rejäl skattesänkning så skulle ekonomin för den enskilde förbättras.
Och matkassan skulle räcka även till pizza och läsk.
Senast redigerad av Kontrollstyrelsen 2023-05-25 kl. 17:28. Anledning: Tillägg
Citera
2023-05-25, 17:34
Medlem
zombie-nations avatar
Tycker det är motbjudande när rika säger till fattiga vad de ska äta.
Citera
2023-05-25, 17:40
Medlem
lemonzhellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
I ett rikt demokratiskt land som Sverige idag är och dessutom är eller i alla fall har varit ett välfärdssamhälle, ska det inte finnas barn som svälter oavsett föräldrarnas fattigdom eller oförmåga.

Det gör det ju faktiskt inte heller.

I alla fall inte i den utsträckningen att det är motiverat av Magdalena Andersson att beskylla Ulf Kristersson för hungrande barn.

Lena Anderssons text handlar ju faktiskt om något annat, vilket man rimligen borde begripa om man inte är ute efter vänsterns sedvanliga avsiktliga feltolkningar.

Lyssna på ”under all kritik”, senaste avsnittet, där frågan belyses på ett nyanserat och eftertänksamt sätt, om du behöver hjälp med att vidga synen på vad som faktiskt sägs och vad som reageras på.
Citera
2023-05-25, 17:51
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Det här var ju intressant men kanske skulle man ha förväntat sig det. Vänstern omsorg om svenska barn är inte så stor utan "elefanten" är såklart inblandad igen. Jag har också undrat över hur man kan åka ner hela släkter över flera månader på sommaren till Somalia och andra ställen. Det måste kosta multum.

Ja alltså, i samma moraliska anda där kriminella använder barn som torpeder använder migranterna skolornas dåliga samvete för att bekosta migranternas barns mat då de inte får detta i tillräcklig mängd eftersom resorna hem till Somalia inte får äventyras. Trots lågkonjunkturen och högre priser. Man räknar kallt med att samhället ska ställa upp med att täcka upp föräldrarnas prioriteringar.
Citera
2023-05-25, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atamon
Hon är inte bara desperat, hon är förbannat jävla otrevlig också lilla alkismaggan!

Alla dessa arroganta politiker (sossar) retar mig till vansinne. De påstår sig vara ett parti för arbetarna.

Jag undrar hur dessa sossar skulle klara ett hederligt knegarjobb.

Maggan borde arbeta på en industri 3 skift.
26,000kr i grundlön + OB. Bo ska hon göra i förorten. Hon ska köra till jobbet i en 20 år gammal Volvo. Låt oss säga i 6 månader.
😂😂😂
Citera
2023-05-25, 18:06
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Och de här problemen hör ju också ihop. De barn som får växa upp på havregrynsgröt och potatis blir sedan som vuxna så dumma i huvudet att de värmer sitt hus med direktverkande elektricitet

Nej det tycker jag inte!
Jag har ålat mig ur kniptången då jag så detta komma i väldigt tidigt och då är det väl så att jag är en sensitiv person med ständigt ett finger i luften dock så begär jag inte att alla ska vara på det viset.
Det finns många pensionärer som hade räknat med att runda av sina dagar under hedervärda former i sin villa, vackra uppväxta trädgård på en ort med fantastiska vyer och natur. Jobb är det idag dåligt med men att dem behöver ju inte längre arbeta!
I sådana orter där är det som dyrast.

All har stått som uträknat för deras del förutom det att bordet har kastats om!
Dem har inte investerat i energibesparande åtgärder och landar på upp till 40 000 och till och med 50 000kr per år.
Det är inte helt det samma som att vara klent skapt i skallen utan det är fördjävligt fört av Staten, en ren illvilja som det inte pratas om.

Däremot alla slashasar dem är det synd om, det är väl dem som det bereds för att dem kan få fina fastigheter via bidrag då att dem husen är ytterst svårsålda och så kan man tömma orterna och integrera folken bättre med att ge dom villor på de vackraste ställena som vi har.
Citera
2023-05-25, 18:15
Medlem
Det går att laga bra mat för en liten slant.
Det finns nästan alltid fläskytterfilé för en billig slant. Man strimlar den, blandar ut med svamp lök passerade tomater rivna morötter lite vitpeppar och salt.

Falukorv tärnar man några kryddor passerade tomater. Fräs till det i stekpannan.

Tärna potatis köttbullar falukorv skinka eller kassler. Röd lök salt vitpeppar. Rödbetor och ägg. Det blir pyttipanna.

Enkelt eller hur och väldigt gott.

Man gör egen potatismos.
En klick smör lite kryddor med köttbullar eller grillkorv.

Så enkelt så billigt.

Sen kan man dricka vatten till maten.

Det går att leva billigt.

Jag vill inte döma men har man inte så mycket pengar måste man vara smart och sparsam.
Tänka hela månadens utgifter redan vi lön eller bidragsutbetalningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in