Citat:
Den animationen var en bra start att få mig intresserad. Men den innehåller allt för många felaktigheter och spekulationer. Det är ok men det redovisas inte.
Det första är att "smällen" du har fixerat vid ett tag nu känns ju oerhört tveksam.
Enligt LAC-bandet ska den ha skett när? 23:22?
Enligt PE är det någon gång mellan 23:25-23:28.
Men du avrundar det lite "snyggt" till 23:22.
Och som vanligt slänger du in uttrycket "stor sannolikhet" för att lägga lite extra vikt på din argumentation
För mig känns det vansinnigt tunnt.
Det andra är att du verkar välja ut 1 förhör (sista?) för att få det att "stämma" med din tes.
Faktum kvarstår att Engström över tid ändrar sin historia. Och enligt mig till den grad att jag känner att det inte verkar vara självupplevt. Om (och det är ett extremt stort om) han faktiskt kom fram till platsen efter 23:22 var följande åtminstone på plats:
LOP.
AH.
KJ.
SG.
UR.
LB.
CV.
PV.
AE.
SK.
BI.
AB en bit ifrån.
Som addering har vi människor som sitter och tittar från sina bilar.
Du får gärna titta på följande animering som är synkat med LAC-bandet:
http://www.itdemokrati.nu/page31.html?fbclid=IwAR2hEUV_dZ2wZq6PhJqwnaDJYHts9 Yks2JnWrfBT6qmlQGEkBJP4ikvvCto
Tryck på "start" längst upp till höger och njut.
Den bilden stämmer helt enkelt inte med vad Engström beskriver.
Han beskriver en mordplats där 2 andra människor "finns där" när han kommer fram.
Har han glömt de andra 10? Eller har han som du gör, avrundat det?
Bilden han beskriver är händelseförloppet bra mycket tidigare precis efter skotten.
Han vill övertyga oss om att han var en utav de första på plats. Inte ett sent ankommande vittne när 10-12 personer är på plats i en klunga runt LOP.
Men du menar att han ska ha tagit sig fram. Pratat med LP. Assisterat med räddningsförsök, gjort en språngmarsch och ingen ser detta? Och han verkar ju inte se dem heller för den delen.
I samtliga förhör är det 2 människor vid LOP när han kommer fram.
Först 1 kvinna och en man. Sedan 2 kvinnor.
Enligt LAC-bandet ska den ha skett när? 23:22?
Enligt PE är det någon gång mellan 23:25-23:28.
Men du avrundar det lite "snyggt" till 23:22.
Och som vanligt slänger du in uttrycket "stor sannolikhet" för att lägga lite extra vikt på din argumentation
För mig känns det vansinnigt tunnt.
Det andra är att du verkar välja ut 1 förhör (sista?) för att få det att "stämma" med din tes.
Faktum kvarstår att Engström över tid ändrar sin historia. Och enligt mig till den grad att jag känner att det inte verkar vara självupplevt. Om (och det är ett extremt stort om) han faktiskt kom fram till platsen efter 23:22 var följande åtminstone på plats:
LOP.
AH.
KJ.
SG.
UR.
LB.
CV.
PV.
AE.
SK.
BI.
AB en bit ifrån.
Som addering har vi människor som sitter och tittar från sina bilar.
Du får gärna titta på följande animering som är synkat med LAC-bandet:
http://www.itdemokrati.nu/page31.html?fbclid=IwAR2hEUV_dZ2wZq6PhJqwnaDJYHts9 Yks2JnWrfBT6qmlQGEkBJP4ikvvCto
Tryck på "start" längst upp till höger och njut.
Den bilden stämmer helt enkelt inte med vad Engström beskriver.
Han beskriver en mordplats där 2 andra människor "finns där" när han kommer fram.
Har han glömt de andra 10? Eller har han som du gör, avrundat det?
Bilden han beskriver är händelseförloppet bra mycket tidigare precis efter skotten.
Han vill övertyga oss om att han var en utav de första på plats. Inte ett sent ankommande vittne när 10-12 personer är på plats i en klunga runt LOP.
Men du menar att han ska ha tagit sig fram. Pratat med LP. Assisterat med räddningsförsök, gjort en språngmarsch och ingen ser detta? Och han verkar ju inte se dem heller för den delen.
I samtliga förhör är det 2 människor vid LOP när han kommer fram.
Först 1 kvinna och en man. Sedan 2 kvinnor.