2023-05-25, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elocone
Det finns det. Men för mig funkar det inte. Jag har inga siffror för hur många det passar eller för hur många som inte kan ha det. Kan bara utgå ifrån mig. Har testat 3 olika storlekar, ingen fungerar. Jag får stå ut med att betala, det hade gärna fått varit billigare med skydd och tamponger. Men jag köper ICAs egna eller Coop. Fungerar lika bra som dyrare märken. Men mens är jobbigt av flera anledningar. Tamponger är ett mindre problem men något som behövs tala om.

Jo, det är säkert jättejobbigt. Det är inte skäl för att staten ska betala alla kvinnors mensskydd.
Citera
2023-05-25, 09:04
Medlem
Pekka-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kim-bong-il
Johodå. Ibland har jag konkelbär stora som tennisbollar pga kraftig rövbehåring. För att inte kleta ner behöver röven ansas.
Det betalar jag ur egen ficka.

Kärringen ju spara genom att hålla sig hemma när fettan blöder. Kvittar om det ser ut som greve Dracula bor i lägenheten.
På med kjol, inga trosor och slira runt barfota i gegget. Gör lite menskonst.

Ko-mi-ker, ett tips är att tvätta röven när du duschar. har du inte råd kan du gå till närmsta sjö och fukta ditt anus och slita bort dom. Billigare för staten att din ”kärring” jobbar än att stannar hemma från jobbet när hon blöder hoppas du får fina tavlor i ditt hem

Citat:
Ursprungligen postat av PersonligPerson
Nej inte gratis preventivmedel! Vi behöver fler VITA svenska barn.

Brukar låta så när killar gör ett one night stand på smällen. Då vill man inte veta av barnet istället.

Vet inte ens varför jag svarar (tråkiga) troll
Citera
2023-05-25, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SimonSess
Min tjej är 90-talist och har därmed inte behövt slita särskilt hårt för att nå någonstans i livet. Ändå så hävdar hon att mensskydd ska vara gratis och betalas av skattebetalare för annars är det sexistiskt att bara kvinnor behöver betala extra bara för att existera.

Jag sa då att kvinnor inte måste använda mensskydd, utan det är faktiskt helt frivilligt. Hon blev helt paff och dumförklarade mig typ och frågade om det skulle vara fräscht med mens överallt, i sätena på bussen, på gatorna och alla andra ställen.

Jag påpekade då att nej, det vore inte så fräscht, men att det går att undvika enkelt genom att använda mensskydd. Genast är vi tillbaka på ruta 1. Hon verkar inte förstå meningen med mensskydd. Har ni några tips? Har ni några argument ni kan tipsa om?

Dumpa dig är ett tips. Hon har helt rätt och jag är varken kvinna eller någon extrem feminist.

Kanske inte gratis, men subventionerade av samma anledning som mediciner, glasögon för barn, tandvård, sjukvård osv. Förstår inte vad det är du tycker är så extremt med hennes ståndpunkt? Har du räknat på extrakostnaden det innebär för individer som är kvinnor? Kan tycka att det är rimligt att samhället göra något för atr utjämna den skillnaden. Ditt argument om att det är frivilligt är bara tölpaktigt och obegåvat. Hon är kanske 90-talist, men du låter som en millenial.
Citera
2023-05-25, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewDawnFades
Hon har fel. I annat fall borde rakapparater och näs- och örontrimmer också vara gratis.

Hahaha, eeeeh va?! är du dum i huvudet på riktigt? Hur hittar du den jämförelsen? Woooow
Citera
2023-05-25, 09:10
Medlem
Såna här trådar gör det uppenbart för mig att män inte borde ha rösträtt. Är helt övertygad om att vi skulle få ett mycket mycket mycket bättre samhälle, med bättre vård, bättre vägar, tåg som gick och kom fram i tid, snabbare bredband, billigare mat, fler bostäder, bättre pension osv osv om bara alla neandertalare höll sig hemma när det ska röstas.
Citera
2023-05-25, 09:11
Medlem
Toppen skalla Rakhyvlar till alla. Ja tjejer rak ju bort hår under armhålan och på ××××
Citera
2023-05-25, 09:22
Medlem
Kottkompotts avatar
Jag håller med din tjej, du är inte riktigt klok som anser att mensskydd är frivilligt (jag är man).

Mensskydd är om inte annat ett rent socialt krav för att man ska få vistas i möblerade rum utan folks ogillande.
Jag kan hålla med om att åtminstone en viss mängd mensskydd bör vara subventionerat, men med införstådd risk för att priserna skulle stiga ifall man behöver fler än så.

Men det finns mycket annat jag tycker bör vara gratis eller extremt billigt på en form av basnivå också.
Kollektivtrafik och internet är bland dessa.
Tänker typ att max en tusenlapp per månad bör räcka till fri kollektivtrafik i hela Sverige (ej flyg) och att man får välja mellan typ 5mbit kabelanslutning hemma eller 2mbit trådlös dito utan avgift, bara man är medborgare.
Citera
2023-05-25, 09:33
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewDawnFades
Hon har fel. I annat fall borde rakapparater och näs- och örontrimmer också vara gratis.

Jag vet dom som behövt gå hem från jobbet för de blött igenom. Jag har aldrig behövt lämna mitt jobb för att jag har öronhår, näshår eller skägg för den delen.

Jag vill påstå att det är skillnad. I min värld kan t.ex arbetsgivare stå för mensskydd då de redan står för dasspapper. Samma lika, ingen gör ett bättre jobb med otrokad röv, ingen gör ett bättre jobb med en blodrinnande skrev.
Citera
2023-05-25, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pekka-
Ko-mi-ker, ett tips är att tvätta röven när du duschar. har du inte råd kan du gå till närmsta sjö och fukta ditt anus och slita bort dom. Billigare för staten att din ”kärring” jobbar än att stannar hemma från jobbet när hon blöder hoppas du får fina tavlor i ditt hem

Brukar låta så när killar gör ett one night stand på smällen. Då vill man inte veta av barnet istället.

Vet inte ens varför jag svarar (tråkiga) troll

Tänkte mer på förhållanden där kvinnor envisas med att äta skiten, de lössläppta kvinnor som har ons ska inte avla sig.
Citera
2023-05-25, 09:48
Medlem
Klart det ska vara skattesubventionerat.
Ett basic utbud, hämtas ut på apoteket eller liknande . ska vara tillgänligt för alla kvinnor i fertil ålder.
det är faktikst en skam att kvinnor i sverige inte har råd med mensskydd.
De kvinnor som lever på existensminimum ska bannemig ha tillgång till detta så att dom inte behöver sjukskriva sig 1 vecka i månaden pga av detta. Att tramsa om att vi män ska gratis rakhyvlar och annat jox är bara dumhet.
Citera
2023-05-25, 09:52
Medlem
Tervulls avatar
Byt tjej!
Citera
2023-05-25, 09:59
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickeymus
Såna här trådar gör det uppenbart för mig att män inte borde ha rösträtt. Är helt övertygad om att vi skulle få ett mycket mycket mycket bättre samhälle, med bättre vård, bättre vägar, tåg som gick och kom fram i tid, snabbare bredband, billigare mat, fler bostäder, bättre pension osv osv om bara alla neandertalare höll sig hemma när det ska röstas.

Lustigt att du nämnder detta då vägarna, tågen, bredbanden och bostäderna alla är byggda av MÄN. Även vården och samhället som ger pensionerna är också byggda av MÄN.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in