2023-05-25, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motherofgod
Det finns olika storlekar, så de absolut flesta kan använda det. Att det skulle vara en rättvisegrej är bara patetiskt och fjantigt. Som att män skulle få subventionerad mat bara för att de har ett större energibehov.

Det finns det. Men för mig funkar det inte. Jag har inga siffror för hur många det passar eller för hur många som inte kan ha det. Kan bara utgå ifrån mig. Har testat 3 olika storlekar, ingen fungerar. Jag får stå ut med att betala, det hade gärna fått varit billigare med skydd och tamponger. Men jag köper ICAs egna eller Coop. Fungerar lika bra som dyrare märken. Men mens är jobbigt av flera anledningar. Tamponger är ett mindre problem men något som behövs tala om.
Citera
2023-05-25, 01:22
Medlem
urress avatar
Vill du egentligen att tjejer ska få mensskydd gratis? Ditt argument är nämligen inget vidare bra.
Citera
2023-05-25, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SimonSess
Min tjej är 90-talist och har därmed inte behövt slita särskilt hårt för att nå någonstans i livet. Ändå så hävdar hon att mensskydd ska vara gratis och betalas av skattebetalare för annars är det sexistiskt att bara kvinnor behöver betala extra bara för att existera.

Jag sa då att kvinnor inte måste använda mensskydd, utan det är faktiskt helt frivilligt. Hon blev helt paff och dumförklarade mig typ och frågade om det skulle vara fräscht med mens överallt, i sätena på bussen, på gatorna och alla andra ställen.

Jag påpekade då att nej, det vore inte så fräscht, men att det går att undvika enkelt genom att använda mensskydd. Genast är vi tillbaka på ruta 1. Hon verkar inte förstå meningen med mensskydd. Har ni några tips? Har ni några argument ni kan tipsa om?
Hur gammal är hon och hur gammal är du och hur skiljer det sig hur mycket ni har behövt kämpa för att nå någonstans i livet?
Citera
2023-05-25, 01:35
Bannlyst
Ironiskt nog så hade det varit en enkel sak att ha råd med om vi inte hade ägnat åt oss den galna politik först och främst kvinnor förespråkat.
Citera
2023-05-25, 01:52
Medlem
Inkommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jango-fett
Tycker också din flickvän har en bra poäng. Skulle du uppskatta att sova i samma säng som henne när hon har mens?
Det går att lägga en plastpåse under henne eller så får hon väl sova på en luftmadrass på golvet. Lättlöst problem.
Citera
2023-05-25, 01:55
Medlem
Ber om tips och hjälp, på Sveriges folkrikaste forum, med metoder och tillvägagångssätt för att avsiktligen trycka till sin egen flickvän rejält, angående nåt han vet hon kommer bli rasande och lidande över?
Vilken drömkille
Är det bara emotionellt/psykiskt TS misshandlar henne, eller är det mer än så? Angelägen om att hans tjej ska må bra och känna sig omtyckt i en bra relation, det är uppenbart ingen större prioritet.
Senast redigerad av Robbinist 2023-05-25 kl. 01:59.
Citera
2023-05-25, 02:33
Medlem
waikikiis avatar
Att säga att mensskydd är frivilligt är såklart ett provocerande argument. Men styckpris på tamponger är vadå, max 2 kronor. Hur mycket mer behöver en man äta gentemot en kvinna?
Citera
2023-05-25, 03:05
Medlem
Det är ju du som kör cirkelresonemang. För det första vet du ju inte själv hur det är att ha varken PMS eller mens och oförmögen att sätta dig in i hennes situation. Det är ingen rättighet att ha mensskydd. Nej, det är ingen rättighet att leva heller. Mensskydd innebär en merkostnad som vi män slipper. Hon blir inte förbannad för att du inte håller med henne. Hon blir förbannad för att du är ett oempatiskt jävla svin.
Citera
2023-05-25, 03:16
Medlem
-
Senast redigerad av granskottet80 2023-05-25 kl. 03:35.
Citera
2023-05-25, 03:17
Medlem
Det är mycket som borde vara gratis mem det är omöjligt. Jag hade gjort blöjor/inkontinentsskydd gratis före bindor. Ska barn och gamla behöva ligga i avföring för att de inte har råd med blöjor? Bajsa gör man varje dag dessutom, inte en gång i månaden.
Citera
2023-05-25, 03:34
Medlem
Var köper Gudrun sina mensskydd?
Snacka om överdrift!!!! För 19 år sen dessutom

”Motivering
En kvinna lägger ungefär 100-150 kr/månad på mensskydd. Det blir en summa på 1 200-1 800 kronor per år”

Själv köper jag tamponger för c:a 35 kr och räcker över två månader.

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/motion/mensskydd_GS02So489
Senast redigerad av granskottet80 2023-05-25 kl. 03:53.
Citera
2023-05-25, 03:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
Ber om tips och hjälp, på Sveriges folkrikaste forum, med metoder och tillvägagångssätt för att avsiktligen trycka till sin egen flickvän rejält, angående nåt han vet hon kommer bli rasande och lidande över?
Vilken drömkille
Är det bara emotionellt/psykiskt TS misshandlar henne, eller är det mer än så? Angelägen om att hans tjej ska må bra och känna sig omtyckt i en bra relation, det är uppenbart ingen större prioritet.

Är du också 90-talist som överdramatiserar precis allt? ”trycka till sin flickvän rejält” 👀 ”psykisk misshandel”
Senast redigerad av granskottet80 2023-05-25 kl. 03:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in