2023-05-25, 09:27
  #6253
Medlem
laddkingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Haha, hetsen på dig alltså...

Tänk lite. Om Solna säljer AAA, 18 år, för 50 miljoner.

Vad tror du buden ligger på för Lucas, 17 år?

höj dig astrid

finns inga bud sen fungerar inte fotbollsvärlden logiskt så även om aik sålde någon för 50 miljoner där man fick max 25 mille i egna kassan så innebär de inte att diffen får 100 miljoner pga han enligt dig är bättre / yngre
Citera
2023-05-25, 09:29
  #6254
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Det som hände igår var att ett plastlag vann över ett plastlag på plast, med hjälp av en felaktig straff enligt domaren själv.

Finns inget att vara stolt över i den matchen från något av lagen.

Har Östling verkligen uttalat sig om straffen? Tycker den ser solklar ut från denna vinkeln.

https://twitter.com/Willebackstrom/status/1661479405083045889?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5 Etweetembed%7Ctwterm%5E1661479405083045889%7Ctwgr% 5E2ab74674897cbadf63db3157ab15aa64b6efd718%7Ctwcon %5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fdjurgardsfamiljen.se% 2Fforum
Citera
2023-05-25, 09:30
  #6255
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cratzie
Kul att DIF och Häcken äntlign för första gången på 5 matcher fick mötas under samma förutsättningar (2 dagars vila). Klasskillnad i energi.


Lucas Bergvall överglänser alltså Samuel Gustafsson (i mitt tycke Allsvenskans överlägset bästa fotbollsspelare) i sin allsvenska debut... Otroligt att se en nybliven 17-åring leverera på det här sättet. Länge sen vi hade två sån här talanger (Hugo Larsson och Bergvall) samtidigt i svensk fotboll.

Folk verkar luras av att motståndare tillåts ha mycket boll mot oss ibland? Vilket lag hade matchens 3 bästa chanser?

Traore som inte får ordning på sin löpning i första halvlek där ett gäng stelopererade är zombies tillåts springa ikapp honom trots att han har 10m försprång.

Larsens nick.

Men framförallt. Rygaard har möjlighet att med en enkel pass helt friställa Larsen men slår den för djupt.

Detta var en typisk match där motståndarna tror att dom har kontroll. Synd att en dålig domare får avgöra matchen.
__________________
Senast redigerad av trazke 2023-05-25 kl. 09:39.
Citera
2023-05-25, 09:31
  #6256
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Varför inte Allen Smajic? Men gissar du aldrig hört talas om honom.
Äh, jag retas ju bara!

Sen har jag under flera år förutsett utvecklingen kring Solna. Hö hö, hä hä har det låtit från er när jag skrivit detta. Här har du 3 exempel:

1. Sommaren 2019 skrev jag om ett paradigmskifte i Stockholmsfotbollen:
- Vi har hamnat före er 4/5 ggr sedan dess (räknar in i år)
- Vunnit SM-guld
- Sprintat förbi er i EK
- Ligger 100 placeringar över er på UEFAs klubbranking

2. "Solnamodellen har nått vägs ände":
Alltså... Svanemar säger nästan ordagrant samma sak i senaste avsnittet av Testa Stör. Ungefär: "modellen [Solna] tidigare stått för måste skrotas".

3. Vi tjabbade hela 2022 om hur ni skulle falla i tabellen och åka ur ECL.
Citera
2023-05-25, 09:32
  #6257
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
Har Östling verkligen uttalat sig om straffen? Tycker den ser solklar ut från denna vinkeln.

https://twitter.com/Willebackstrom/status/1661479405083045889?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5 Etweetembed%7Ctwterm%5E1661479405083045889%7Ctwgr% 5E2ab74674897cbadf63db3157ab15aa64b6efd718%7Ctwcon %5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fdjurgardsfamiljen.se% 2Fforum

Enligt Högmo så bad han om ursäkt och sa att den var felaktig iaf
Citera
2023-05-25, 09:34
  #6258
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Folk verkar luras av att motståndare tillåts ha mycket boll mot oss ibland? Vilket lag hade matchens 3 bästa chanser?

Traore som inte får ordning på sin löpning i första halvlek där ett gäng stelopererad är zombies tillåts springa ikapp honom trots att han har 10m försprång.

Larsens nick.

Men framförallt. Rygaard har möjlighet att med en enkel pass helt friställa Larsen men slår den för djupt.

Detta var en typisk match där motståndarna tror att dom har kontroll.

xG: 2.23 - 0.39 (straff är 0,79)
Avslut: 13 - 5
Bra chanser: 2 - 1

Kul att du pratar om hur bollinnehav kan lura en. Häcken vann bollinnehavet (44 - 56)
Citera
2023-05-25, 09:37
  #6259
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av J.G.R
xG: 2.23 - 0.39 (straff är 0,79)
Avslut: 13 - 5
Bra chanser: 2 - 1

Kul att du pratar om hur bollinnehav kan lura en. Häcken vann bollinnehavet (44 - 56)
Vi hade mycket bollinnehav på egen planhalva. Vi låg lågt hela matchen. Det är det här jag brukar prata om att man inte bara kan stirra på statistik utan att se matchen.

Traores och Larsens potentiella frilägen ger 0 xG trots att det var matchens två klart bästa lägen.
Citera
2023-05-25, 09:39
  #6260
Medlem
laddkingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Vi hade mycket bollinnehav på egen planhalva. Vi låg lågt hela matchen. Det är det här jag brukar prata om att man inte bara kan stirra på statistik utan att se matchen.

Traores och Larsens potentiella frilägen ger 0 xG trots att det var matchens två klart bästa lägen.

de är paradigmskifte ty diffen vann med 1-0 efter feldömd straff
Citera
2023-05-25, 09:43
  #6261
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Vi hade mycket bollinnehav på egen planhalva. Vi låg lågt hela matchen. Det är det här jag brukar prata om att man inte bara kan stirra på statistik utan att se matchen.

Traores och Larsens potentiella frilägen ger 0 xG trots att det var matchens två klart bästa lägen.
Och glöm inte skadorna ni dras med...
Citera
2023-05-25, 09:45
  #6262
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Och glöm inte skadorna ni dras med...
Nä men det är klart att Simon, Sadiq och Hammar inte skulle göra någon skillnad. Det är allsvenska dussinspelare...
Citera
2023-05-25, 10:05
  #6263
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Nä men det är klart att Simon, Sadiq och Hammar inte skulle göra någon skillnad. Det är allsvenska dussinspelare...
Du jobbade in denna ursäkten innan matchen så får ge dig en poäng!

Hets åsido, en välspelad match mellan två högklassiga fotbollslag. Nog var ni lite slitna efter 3 bortamatcher på 7 dagar.

Sen måste du hålla med om att Lucas Bergvall är närmare Amane än Dahbo?
Citera
2023-05-25, 10:40
  #6264
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Du jobbade in denna ursäkten innan matchen så får ge dig en poäng!

Hets åsido, en välspelad match mellan två högklassiga fotbollslag. Nog var ni lite slitna efter 3 bortamatcher på 7 dagar.

Sen måste du hålla med om att Lucas Bergvall är närmare Amane än Dahbo?
Kul för Stures pöjk att han fick göra sin första bra allsvenska insats. Bara ett par sådana efter Dahbo nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in