2023-05-25, 11:44
  #6265
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Tänk att på Söndag så får vi se en ny seriefinal, denna gången mellan MFF och Elfsborg. Vilken jävel hade kunnat tro det?
Citera
2023-05-25, 11:44
  #6266
Medlem
Il.Malizias avatar
När man tittar på de europeiska ligornas kommande kvalspel dessa veckor så tänker man på att allsvenskan & superettan borde ha lite mer action. Kan tycka att de två längst ner i allsvenskan/de två högst upp i superettan byter plats direkt. Sen borde de två/tre näst längst ner i allsvenskan kvala mot de två/tre näst högst upp i superettan kvala.

Så fler lag har eld i baken för att undvika/jaga nedflytting/uppflyttning och att fler har något att spela för mot slutet av säsongen.

(Helst inte i år då AIK lär hamna där )
Citera
2023-05-25, 12:07
  #6267
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det är ju sånt jävla skämt att Sveriges högsta serie inte ens har målkameror. Nu har vi ju ett gäng "ultras", kommunister och nerpissade förtidspensionärer (dessa utgör "föreningsdemokratin") som med näbbar och klor arbetar för att stoppa all utveckling av svensk fotboll. Det sjukaste är kanske inte att dessa existerar, utan att de tillåts sätta agendan och göra svensk elitfotboll till ett löjligt skämt. Ingen vuxen i rummet vågar säga ifrån. Det är så jävla pinsamt att se dessa drägg gnälla på domare match efter match samtidigt som de gör allt för att just den situationen de gnäller över ska fortsätta råda.
Vi har hittat en vuxen, och han använder mitt språk:
Citat:
- Jag säger det rakt ut: vi ger svenska domare otroligt dåliga förutsättningar för att utveckla sig. Jag vill gå så långt som till att säga att vi förstör för domarna i Sverige, säger han och fortsätter:

- Internationellt gör domarna fel på fel men de får hjälp där. Jag klarar inte av att förstå att vi i Sverige inte vill utveckla domarna så att de kan hålla hög nivå. Jag klandrar inte domarna.

Högmo fortsätter:

- Det här felbeslutet hade ändrats om man hade varit vuxen nog i det här landet till att gått in säga vad som krävs.

Det är VAR du syftar på?
- Ja. Jag ser i Norge, där man infört VAR, att man snabbt lär sig (kring systemet) och jag ser hur det utvecklas. Man lär sig så att det inte förstör.*

- Jag förstår fansens önskan om det emotionella men i Norge har vi ändå ett fantastiskt tryck och en fantastisk stämning. Jag tror bara att det (VAR) är en sak som gör att vi alla blir bättre och använder mindre energi på att diskutera sådana här saker.
https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/tung-djurgarden-seger-mot-hacken-berg-brot-maltorka

Mycket bra och modigt av Högmo!

VAR kommer, debatten förskjuts millimeter för millimeter!
Citera
2023-05-25, 12:23
  #6268
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Vi har hittat en vuxen, och han använder mitt språk:
https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/tung-djurgarden-seger-mot-hacken-berg-brot-maltorka

Mycket bra och modigt av Högmo!

VAR kommer, debatten förskjuts millimeter för millimeter!

Om han hade gått ut och propagerat för VAR efter domslut som har gått deras väg så hade man kunnat ta honom på allvar men nu framstår han bara som en gnällkuk. Ville han ha VAR också efter cupsemifinalen när Samuel Gustafson skulle ha blivit utvisad? Inte vad jag vet iallafall.
Citera
2023-05-25, 12:27
  #6269
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
Har Östling verkligen uttalat sig om straffen? Tycker den ser solklar ut från denna vinkeln.

https://twitter.com/Willebackstrom/status/1661479405083045889?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5 Etweetembed%7Ctwterm%5E1661479405083045889%7Ctwgr% 5E2ab74674897cbadf63db3157ab15aa64b6efd718%7Ctwcon %5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fdjurgardsfamiljen.se% 2Fforum

Tycker det är rätt tydligt att den tar på bröstet. Bollen får heller inte sådan fart om den hade tagit på armen/handen. Notera också att armen inte slås bakåt av bollen.

Men resultatet var inte mig emot så skit i vilket.
Citera
2023-05-25, 12:29
  #6270
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Tycker det är rätt tydligt att den tar på bröstet. Bollen får heller inte sådan fart om den hade tagit på armen/handen. Notera också att armen inte slås bakåt av bollen.

Tycker det ser ut som att den tar på bröstet och sedan på armen. Rätt likt Danielson i derbyt då det tydligen var solklar straff enligt alla ”experter”.
Citera
2023-05-25, 12:32
  #6271
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
Tycker det ser ut som att den tar på bröstet och sedan på armen. Rätt likt Danielson i derbyt då det tydligen var solklar straff enligt alla ”experter”.

Då ska det inte vara straff enligt reglerna.
Citera
2023-05-25, 12:38
  #6272
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
Om han hade gått ut och propagerat för VAR efter domslut som har gått deras väg så hade man kunnat ta honom på allvar men nu framstår han bara som en gnällkuk. Ville han ha VAR också efter cupsemifinalen när Samuel Gustafson skulle ha blivit utvisad? Inte vad jag vet iallafall.
Han vill nog alltid ha VAR, men i situationer där ett annat lag missgynnas är det de som bör lyfta frågan. Är de vuxna nog för det?
Citera
2023-05-25, 12:42
  #6273
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Kul för Stures pöjk att han fick göra sin första bra allsvenska insats. Bara ett par sådana efter Dahbo nu.
https://twitter.com/MioA210/status/1661481394282049536?t=YKjyNhp3wz0t1PWduAgzNg&s=19

Bästa chansen är hans nick förövrigt. ^^
Lucas lattjar med norra hemisfärens bästa lag.
__________________
Senast redigerad av Salorm 2023-05-25 kl. 12:51.
Citera
2023-05-25, 12:43
  #6274
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Då ska det inte vara straff enligt reglerna.

Beror på om det ses som en ny situation när bollen tar på handen. Så nej, man kan inte vara så kategorisk.

Det fastslogs iallafall efter derbyt för att legitimera Danielsons straff men det är möjligt att reglerna har ändrats nu en vecka senare efter att vi fick en liknande situation med oss.
__________________
Senast redigerad av Mandelgubben 2023-05-25 kl. 12:56.
Citera
2023-05-25, 12:51
  #6275
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
Beror på om det ses som en ny situation när bollen tar på handen. Så nej, man kan inte vara så kategorisk.

Det fastslogs iallafall efter derbyt för att legitimera Danielsons straff men det är möjligt att reglerna har ändrats nu en vecka senare efter att att vi fick en liknande situation med oss.

Jag har inget emot att ni vann med en feldömd straff. Allt som får Häcken att grina lite är bara bra.
Citera
2023-05-25, 13:07
  #6276
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Tycker det är rätt tydligt att den tar på bröstet. Bollen får heller inte sådan fart om den hade tagit på armen/handen. Notera också att armen inte slås bakåt av bollen.

Men resultatet var inte mig emot så skit i vilket.

Många Djurgårdare i diverser kommentarsfält som skriker "solklar" och att det finns nåt slags bevis i form av nån slow motion-sekvens nån smällt ut på twitter.
Fattar inte riktigt ivern, känns mest som att man absolut inte vill ha fått en felaktigt dömd straff? Är det för att segern ska kännas mer rättvis?

Jag tycker den tar på bröstet/magen och sedan rätt ut utan att ändra riktning på arm eller hand. Särskilt när man ser den i full speed, men det här fallet hade väl domarn haft svårt att avgöra ens med tillgång till VAR känns det som.
Samtidigt fattar man att han blåser från sin position och Häckenspelarens obegripliga viftande med armen, det ser ju verkligen ut som att han försöker stoppa inlägget med armen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in