2023-05-24, 23:35
Medlem
Bondpojkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdamSmith
Nocco kör väl aspartam som sötning rakt av? Därav den vidriga smaken. En iskall Red Bull original med socker ska det vara.
Det är väl sukralos de kör, men samma vidrigheter som aspartam (dödar tarmfloran och kan vara negativt för hälsan i det långa loppet).
Citera
2023-05-24, 23:42
Medlem
Topplocks avatar
Förstår mig varken på Nocco eller Celsius.
Väldigt överskattade
Citera
2023-05-24, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298
Namnet är väl en förkortning på No Carbs Company.

De anspelade hårt på att deras dricka var fri från kolhydrater.

Det fanns många energidrycker innan som också var sockerfria men det hjälpte inte - folk trodde "No Carbs" var bättre/nyttigare.

När något är marknadsledande och samtidigt är dyrast så får man anta att de lägger en stor del av intäkterna på marknadsföring.

De gör grymma pengar iaf.

https://www.allabolag.se/5569426710/bokslut

350 miljoner i omsättning - 200 miljoner i vinst - hela vinsten delas ut till aktieägare.

Ägarbolaget Vitamin Well AB har inte lika stor marginal:

Omsätter nästan 3000 miljoner och gör en vinst på 200 miljoner.

Ah, tack för informationen!

Ett uråldrigt marknadsföringstrick. Låtsas som att din produkt har nåt som de andra inte har, som dessutom är lite svårt att märka för den som inte kollar upp det. Typ ”ekologiska” produkter som ibland till och med kan vara sämre för miljön än andra produkter.

Känns som att det är ”The Swedish dream” att ta nån kinaprodukt, komma på ett bra namn, fixa ny cool logo, skaffa fet marknadsföring och sälja det till dubbla priset.

Host host…
Steamery
Stronger
Flowpillow
Aarke
Celsius
Caia (och hundra andra liknande smink/tvättprodukter skapar av nån influenser)
Host…
Citera
2023-05-25, 00:04
Medlem
losfers avatar
Inte hört talas om. Kollade tråden bara för att få reda på vad eller vem Nocco var.
Citera
2023-05-25, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chepo
Hade aldrig hört talas om skiten innan jag såg den här tråden, så de kan ju inte bara sådär asbra på att bygga varumärke...

Hur kan man ha missat nocco om man brukar besöka butiker? Finns i 95 % av alla butiker i Sverige i många olika smaker. Du tar priset för idiot awards 2023
Citera
2023-05-25, 00:32
Medlem
Atamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beardbraid
Sluta dra in barn i det här, vissa av oss medelålders gillar att koppla av med lite Nocco på helgen, typ. Man lever bara en gång.

Jäpp! Sörplade själv i mig två burkar Kong Strong från Lidl idag!
Citera
2023-05-25, 01:36
Medlem
Därför att människor är idioter.
Citera
2023-05-25, 03:34
Medlem
rikastistorstans avatar
Influencers. Är inte svårare än så. Ser ung tjej favoritinfluencern dricka Nocco måste hon också göra. Nyttighetsstämpeln hjälper väl till lite också.
Citera
2023-05-25, 03:55
Medlem
Ni pratar mycket om träningsfolk men här i sthlm verkar en stor målgrupp vara yngre tjejer som har burken mer som en accessoar.

Den gruppen är så stor så jag har gjort egna fältstudier, ibland kan man gå bakom en tjej som kommer från skolan och går flera hundra meter till tunnelbanan med burken i handen utan att dricka en enda klunk men väntar med att slänga den tills man nått t-banan, trots att flera papperskorgar passerats.

Ibland säger det "klonk" när burken slängs = mycket dryck kvar i burken.

Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Många klagar på priset. Men varför köpa en kaffe på stan för 30 kr? Det är också överpris och dyrt.

Personligen har jag slukat några Nocco först och främst när jag kör långa sträckor med bilen. Stor mängd koffein (220 mg är det väl) som ger en kick. Lättare att uppnå kicken genom att sluka en nocco istället för att dricka typ 4 kopp kaffe.

Det där har jag också haft dom till. Dricker man en i halvåret tycker jag dom funkar kanon om man helt enkelt måste göra en lång bilresa trots att man är trött.

Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Och vissa av oss har inte smakat eller kommer aldrig att smaka.

Finns det något som skriker babbe/wt lika mycket som just energidricka?

Du låter alltså wt och babbars konsumtionsmönster styra dina egna val eller på vilket vis har det dom dricker relevans för ditt val av dryck?
Citera
2023-05-25, 05:44
Medlem
melonboks avatar
Jag är en medelålders man med schysst jobb som dricker Nocco och Celsius. Anledningen är att jag vill ha den höga koffeinhalten (ca 200 mg) samtidigt som de i stort det inte innehåller kalorier. Slipper då dricka 3-4 koppar kaffe som dessutom ger mig dålig andedräkt och ont i magen.
Citera
2023-05-25, 07:53
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kidnappadIRL
Alltså nocco måste dra in så stört mycket pengar på sina 330cl burkar för 20-25kr styck (!). I våra grupparbeten så hade vi 2 stycken som kunde suga i sig två burkar på en halv dag. På mina föreläsningar sitter det mellan 6-10 personer och suger på en nocco. Det är sällan någon annan energidryck. På gymmet är pantinsamlingen 80% nocco. Drycken har inte ens funnits länge och har så starkt varumärke att det verkar som man lyckats få det till en trend att dricka nocco hos ungdomar / yngre vuxna. Hur lyckades dom?

"burkar för 20-25kr styck (!)."

Detta är vad konsumenten betalar, börja med att dra bort momsen, sedan handlarens och grossistens påslag, det betyder att NOCCO kanske säljer 10 000 burkar till grossisten för 8:- styck.
Senast redigerad av trottwell 2023-05-25 kl. 08:49.
Citera
2023-05-25, 08:58
Medlem
K-Glitchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
"burkar för 20-25kr styck (!)."

Detta är vad konsumenten betalar, börja med att dra bort momsen, sedan handlarens och grossistens påslag, det betyder att NOCCO kanske säljer 10 000 burkar till grossisten för 8:- styck.

på mitt gym så har dom en kyl med en stor upplyst skylt med namnet.
I nästan vartenda tweet så är det någon av de vältränade instruktörerna som visar ett mardrömspass som kanske 3% av jordens befolkning klarar av och sen så skriver dom att dom nu belönar sig själva med en kall nocco.
Brukar även komma en tweet med cool musik att en "ny smak" av nocco kommit. Ungefär som det släppts en ny skiva av nån känd artist eller nåt sånt.

Den lilla burkjäveln vill dom ha nästan 30 spänn för och tydligen säljer det som smör?
Det skulle vara intressant att veta hur mycket dom köper in dom för. Känns som om dom tjänar en bra slant på varje burk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in